maar je wordt zelf ook boos als anderen ´dingen zeggen zoals ze ze denken´. Wanneer mag boos worden dan wel en wanneer dan niet? Dit is een serieuze vraag. Amber
Kijk, dat speelt natuurlijk ook altijd een rol mee. Hoe mensen iets schrijven. Nogmaals de uitnodiging om hierover van gedachten te wisselen in het topic in de lounge hierover
ik wordt niet boos als mensen het niet met me ens zijn, maar wel als ze lopen te drammen over iets waar ik het dan niet mee eens ben..
Tja, je mening geven lijkt me geen probleem maar ik vind wel dat je dezelfde beleefdheidsnormen moet blijven hanteren die je irl ook gebruikt.....soms heb ik het gevoel dat mensen hier denken dat ze alles maar kunnen zeggen. Mensen aanvallen of kwetsen kan toch niet de bedoeling zijn?
bedoel je dan dat je anderen ´beschuldigt´ van het last hebben van hormonen of dat je dat bij jezelf doet? Ik vind het eerlijk gezegd heeeel vervelend als je een reactie krijgt als ´zijn zeker de hormonen´. Alsof wij vrouwen geen weldenkende mensen zijn en ontoerekeningsvatbaar verklaard moeten worden als we zwanger zijn. Ik sta graag voor mijn uitspraken. Of raak ik nu teveel off topic?
Okay, ik zal proberen te zeggen wat ik denk dat jij fout doet (tenminste wat ik tot nu toe heb gelezen/wat je in topics hebt gepost). Natuurlijk mag je overal op reageren, ookal is het negatief, maar jij valt veel mensen aan. Het lijkt alsof je hun mening niet 'respecteert'. Er zijn mensen met andere meningen (thank god), maar de kunst is om jouw eigen mening te zeggen zonder dat je andere mensen aanvalt/kwetst. Je praat nogal 'hard'. Daardoor snappen/begrijpen sommigen jou niet wat jij eigenlijk wilt zeggen.
ja tuurlijk hoort het zo! kgeef alleen antwoord op der vraag, waarom er altijd mensjes boos worden hier
Wat ik bedoelde is dat het op mij wel eens overkomt alsof we ons als (zwangere) vrouwen nogal eens verschuilen achter het mom: 'tja, het zijn mijn hormonen, ik kan er niks aan doe dat ik zo fel doe'. En ik heb zelf wel de ervaring dat ik tijdens mijn zwangerschap ineens een stuk duidelijker voor mezelf durfde opkomen, dus in die zin geloof ik ook absoluut dat hormonen een grote impact (kunnen) hebben. Maar tegelijkertijd vind ik dat je nog altijd verantwoordelijk blijft voor je wijze van communiceren. Ik ben het dus absoluut met je eens dat zwangerschap of hormonen geen reden voor een zekere vorm van 'ontoerekeningsvatbaarheid' mogen worden gevonden. Lijkt ambivalent, maar misschien wil het gewoon alleen maar zeggen dat ik denk dat je in je zwangerschap gewoon extra op moet letten wat je er uit flapt, omdat de hormonen wat extra verleiden kort door de bocht te gaan
Jij ergert je aan mensen, maar ik denk dat er ook mensen zijn die zich aan jou ergeren.. even een voorbeeldje.. In het topic mijn zoontje ziet geesten heb je het over dat het onzin is en dat ze met beide benen op de grond moeten gaan staan.. Dat is jou mening..Maar laat een andere a.u.b. in hun waarde.. Zij ervaart iets bij haar zoontje en jij knalt het zo de grond in Af en toe vind ik dat je behoorlijk aso reageerd en past het niet in je straatje dan wordt er meteen een kanon aan tegenspraak gegeven .. Erger je je al
volgensmij maakt het niet uit hoe je iets zegt.. als je het ergens niet mee eens bent wordt je zowiezo aangevallen door de meerderheid.. en als hun zich gekwetst voelen is dat doordat hun het zo opvatten.. ben hier niet om mensen te kwetsen.. en als je recht voor de raap bent betekent dat niet dat je mensen kwetst.. ze vatten het allemaal erg persoonlijk op hier.. dat is dan ook weer niet nodig... leven en laten leven...
ik vind dat iedereen zijn mening mag geven maar niet mag profeteren (als je snapt wat ik bedoel, ook de mening van de ander respecteren) ook vind ik dat hier vaak dingen getypt worden die je op meerdere manieren kan interpreteren omdat je er geen klank en of gezichtsuitdrukking bij ziet. dit leid vaak tot verwarring wat erg jammer is. en dan gebeurd het ook vaan dat dingen off-topic gaan, ook dat is jammer want daarvoor is de TS de discussie niet begonnen...
ik vindt dat verhaal over demonen en glazen rinkelen en dat soort vreemde dingen echt overtrokken.. we leven niet in een fantasy wereld hoor.. aso? nou ik zeg wat ik denk hoor.. dat velen dat zo persoonlijk opvatten is niet mijn probleem.. en nee hoor ik erger me niet aan je..
bij mij werkt dat avrechts.. ik zeg wat ik denk en vindt en gelijk komen er boze vrouwen op je af.. mag je dan nergens meer je eigen mening geven op je eigen manier? ik scheld geen mensen uit! ik ben het gewoon soms niet met ze eens.. dan wordt er beweerd dat ik altijd zo uit de hoek kom, maar heb genoeg topics waar ik ook gezellig meebep.. kan me er echt aan ergeren! *zucht* en het zijn altijd dezelfde dames die lopen de drammen over iets wat ik dan weer zeg...
Wat mij betreft is er absoluut niets mis met het verkondigen van een eigen mening (zeker waar die afwijkt van andermans mening) Maar het valt me inderdaad op dat discussies beginnen te ontaarden op het moment dat die andere mening naar voren wordt gebracht: * in grove bewoordingen * door met de vinger te wijzen ipv vanuit ik te spreken * door de ander te beledigen * door diens mening belachelijk te maken * door denigrerend te zijn
ik lees dan wel vooral alleen maar mee, maar ik denk wel dat ze een punt hebben met dat je best hard reageerd af en toe. Je kunt je mening op meerdere manieren brengen, en dus ook met respect voor andermans mening. En dan kun je nog steeds alles zeggen wat je wilt zeggen, maar het klinkt wel een stuk beter. Ik ben nog nooit aangevallen door hordes vrouwen over mijn posts wanneer ik het niet eens was met de rest, dus denk niet dat het daar aan ligt. Besides, er zijn vast meer mensen waar mensen zich aan ergeren. Ikzelf heb dat vooral met mensen die hun mening als waarheid willen verkondigen, mensen die kleinerend reageren en met mensen wiens posts overkomen alsof het een poging is je naar hun geloof/mening te bekeren.