schoonouders verhuizen naar flatje....hoe te doen>?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn schoonmoeder mag vandaag naar huis na een hersenbloeding te hebben gehad...het gaat wel goed maar ze heeft een hoop hulp nodig.

Thuiszorg wordt aangevraagd. Maar nu heeft zij al vaker aangegeven niet meer in hun huurhuis te willen wonen omdat het gewoon te zwaar wordt voor haar allemaal...
    Nu heb ik zoiets ga in een flatje wonen dan! Maar kunnen zij nu hiervoor urgentie krijgen?

En iemand misschien ervaring hoe het allemaal te regelen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Hoe oud is ze? Komt ze misschien in aanmerking voor een seniorenwoning?

Ik zou even bellen met jullie woningbouw ( of meer) in de stad

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als het geen levensbedreigende situatie is waarvoor ze moet verhuizen, komt ze inprincipe niet in aanmerking voor urgentie. Ik weet niet of dat per regio verschilt maar hier in Overijssel is dat sowieso het geval (spreek uit ervaring) en ervaring van mijn beste vriendin spreekt het zelfde en die woont in Brabant.

4. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Misschien kan de huisarts nog iets betekenen?

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik heb net gebeld en een afspraak staan voor volgende week...

Maar geen idee hoe het werkt allemaal en hoe lang zoiets gaat duren....toch wel erg dat je het dan maar moet doen met je huis he....

6. Alita

Alita Niet meer actief

idd een vragen hoe het werkt en of de ha iets kan doen!

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Op woningruil sites kijken wie er iets zoekt in haar woonplaats en een soort huis waarin zij woont en dan zelf invullen wat je zelf zoekt en dan krijg je de resultaten van mensne die wel willen ruilen ;) Dat is de snelste weg, urgentie word moeilijk! Succes

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik weet er niet heel veel van, maar ik weet wel dat mijn moeder toen het met mijn oma slechter ging, samen met mijn opa naar de huisarts is gegaan. De huisarts heeft hen toen tips gegeven hoe ze het het beste aan konden pakken, en wie ze daarvoor moesten bellen-contacten. En het ging snel! Vier maanden later zaten ze in hun semi-aanleun-flat!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Met een CIZ indicatie kun je vaak in een zorgflat terecht.

Je kunt op de website een formulier uitdraaien, maar je kunt bijv. ook bij maatschappelijk werk dit soort dingen regelen. Dat laatste lijkt mij wel het beste, omdat het CIZ steeds strenger wordt en een maatschappelijk werker weet precies wat ze moeten invullen op die indicatie!

Sterkte!

10. Alita

Alita Niet meer actief

bedankt voor jullie tips meiden daar heb ik zeker wat aan!~!!!

11. tulip

tulip Niet meer actief

ja een ciz indicatie vragen, maar daar gaat soms wel even overheen en ze zijn heel streng, als je smoeder ook maar roept: dit kan ik wel, dan krijgt ze al minder.

Deel Deze Pagina