Hallo, Ik heb gisteren een echo gehad. Ik dacht dat ik 8 weken en 5 dagen was, maar het kindje was slechts 1,52 cm. Maar mijn verloskundige zei dat ze dit niet met zekerheid kon zeggen omdat het nog heel moeilijk te zien was en mag nu over twee weken terug om te kijken hoe groot het is. Ze feliciteerde me meteen omdat ze een mooi kloppend hartje vond. En op mijn zwangerschapskaart staat vitale graviditeit (wat betekent dit?) en hartfunctie. Nu komt het, ik maak me toch een beetje zorgen. Ik heb vorige keer een miskraam gehad en had zo gehoopt dat nu alles 'volgens schema' zou zijn. Ik weet dat ze de grootte van het kindje nog niet met zekerheid kon zeggen, en ze heeft me met volle overtuiging gefeliciteerd, maar ik ben toch zo onzeker. Kan het echt dat het kindje toch groter blijkt te zijn, of is dit een slecht teken. Ik vond het zo klein, en dacht echt dat ie al minstens 2 cm zou zijn. Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!
En oja, is de kans nu nog groot dat het alsnog misgaat, of heb ik door het kloppend hartje wel een beetje zekerheid? Sorry hoor voor alle vragen, maar ben ook zo onzeker af en toe.
Hoi Irene, Een kloppend hartje geeft zeker zekerheid maar er is altijd een kans dat het niet goed gaat helaas heb je dit niet in de hand. Vitale zwangerschap betekent dat je kindje leeft, hartactie heeft. Wacht de volgende echo af dan kunnenn ze je kindje beter meten. Gefeliciteerd! Imke