positief testen als je ongi bent?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marlie81, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik ben gisteravond ongesteld geworden. Nu is het bij mij meestal de eerste dag vrij heftig. Deze keer is het veel minder en meer bruin dan rood.
    Aangezien ik wel een wijntje lekker vind als ik weet dat ik niet zwanger ben, heb ik voor de zekerheid even een testje gedaan. Ik dacht meer voor mezelf zodat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben en dus een wijntje kon drinken...maar nu zie ik dus een heeeeeeeeeeel licht streepje. Met veel moeite heb ik een aardige foto kunnen maken (staat in mijn album)
    Nu is mijn vraag of iemand weet als je ongesteld bent positief kunt testen of is er toch een heeeeeeel klein beetje hoopje?

    Waarschijnlijk kan ik gewoon het beste morgenochtend nog een testje doen met ochtendurine, maar ik wil ook wel graag weten of je ongesteldheid een test kan beïnvloeden....
     
  2. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik weet niet of je ongesteldheid een test kunnen beinvloeden, ik denk eigenlijk van niet, het gaat tenslotte om hcg... ik zou idd morgen nog maar een testje doen kijken of die wat meer duidelijkheid geeft, want ik zag nu ook al een mooi streepje op de foto... hopelijk is het raak! :)
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Marlie,

    Een menstruatie kan niet de uitslag van een zwangerschapstest beïnvloeden, want een test meet de HCG-waarde. Er zijn verschillende mogelijkheden: Of je bent zwanger en hebt nog een soort van ongesteldheid en alles zit goed. Of er is iets gaande geweest van een zwangerschap, maar dat het nu afgebroken wordt en dat daardoor het streepje ook maar zo licht is. Mag ik vragen met welk test je getest hebt? Ik zou binnenkort nog een keer testen en dan inderdaad met ochtendurine, en dan bijvoorbeeld met een Kruidvat-test of een gewone ClearBlue. Deze schijnen behoorlijk gevoelig te zijn.

    Succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  4. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Als ik heel goed kijk, dan kan ik ook wel een streepje ontdekken.
    Bel vandaag even naar je HA voor de zekerheid, misschien kan hij even overtesten?
     
  5. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Gisteravond heb ik met Mat Care getest en vanmorgen met een Kruidvat-test. (zie album) Weer een licht streepje....ook ben ik nog steeds niet 'echt' ongesteld. Verlies nog wel een beetje bruin bloed. We wachten maar weer even af. Als het vandaag nog niet echt goed doorzet, doe ik er morgenochtend maar weer één.
     
  6. lievebeestje

    lievebeestje Actief lid

    22 mei 2007
    483
    0
    16
    hoi hoi

    volgens mij kan ik je vast voorzichtig feliciteren hoor!

    die kruitvat test is hartstikke duidelijk hoor!

    gebruik morgen anders eens een digitale van CB

    succes!
     
  7. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Voor die digitale van cb is veel hcg nodig toch? Dan kan ik morgen misschien beter weer een test van Kruidvat doen. Ik wordt altijd vroeg ongi, maar eigenlijk zit ik vandaag nog op 12 dpo. Ze zeggen toch dat je vanaf 14 dpo kunt testen?
     
  8. Stefys

    Stefys Actief lid

    20 jun 2007
    138
    0
    0
    Nou ik zie bij allebei testen echt wel een streep!
    Of je nu zwanger bent of zoals iemand ander zegt, misschien een afbreek, ik weet het niet...
    Wel dat een zwangerschaps test de HCG waarde meet, en die zit anders niet in je bloed!

    Morgen nog een test met ochtend urine?
     
  9. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ja, morgenochtend ga ik nog een keer testen met een kruidvat-test. inmiddels is ook het bruine bloed helemaal weg...normaal ben ik toch echt wel 5 dagen flink ongi. Ik krijg er een steeds beter gevoel over. We zullen het zien morgen.
     
  10. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Marlie.ik herken je situatie ik zit er namelijk nu in!
    Ik ben ook altijd flink ongi en precies optijd.
    Nu werd ik 3 dagen te vroeg ongi,nouja bruinverlies.
    aldoor een beetje rose lichtrood met afvegen en op mij echte nod een halve tampon rood.
    daarna wer wat bruin en nu is het over.
    Ik heb vanmorgen getest maar die was negatief.ik weet het allemaal niet meer.
    Vooral omdat bij mijn 1ste zwangerschap ook een beste innestelingsbloeding was.
    Ik denk dat ik volende week nog een test doe en anders moet ik me erbij neerleggen dat het toch niet zo mocht zijn.
    Jouw test is in ieder geval positief!
    Heel van harte gefeliciteerd!
    Groetjes Linda 8)
     
  11. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meid volgens mij ga ik je ook voorzichtig feliciteren ik zie echt duidelijk een streep.

    En ik weet dat je gewoon ongi kan worden tijdens de eerste maanden van de zwangerschap en jij hebt bruinverlies dus het zou zeker kunnen ik hoop dat het raak is. meid laat het ons zeker weten wat het wordt
     
  12. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik zal het jullie morgenochtend zeker laten weten!
    Jij ook veel succes Linda81...hopelijk test je straks toch nog positief.
     
  13. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik zie ook echt een streep hoor meid...
    een voorzichtige proficiat hier!
     
  14. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Al is ie licht ik zie toch ook een streep.
    Probeer er morgen anders 1 van clear bleu met zwanger of niet zwanger.
    Alvast heel voorzichtig een gefeliciteerd van mij!
     
  15. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Marlie,

    Naar aanleiding van je eerste berichtje dat ik dat je normaal ongesteld was, dus met gewoon rood bloedverlies. Dat was natuurlijk niet een goed teken geweest. Maar ik lees nu dat je menstruatie niet doorzet en dat het bij wat bruinverlies is gebleven. Dan kun je inderdaad zwanger zijn en hoeft het niks naars te betekenen. Wat het testen betreft: je HCG-waarde verdubbelt elke twee dagen. Dus dan moet je streep overmorgen duidelijker zijn, en zul je morgen nog niet heel erg veel veschil zien.

    Alvast een voorzichtig gefeliciteerd!

    Groetjes,
    Jippie
     
  16. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik ben bij beide zwangerschappen tot 2x toe nog "gewoon" ongesteld geweest voor we erachter kwamen dat ik dus al even zwanger was, dus ik denk toch echt zeker omdat je nu 2 lichte zw.testen hebt (zo licht vindt ik ze niet want ik zie de streepjes heel duidelijk) dat je toch echt zwanger bent meid...

    je zou voor de zekerheid morgenochtend een cb kunnen doen, die zou dan toch wel positief mogen zijn.

    heel veel succes, enne anders even naar de ha vertellen dat je 2 posi testen hebt en ook precies op tijd "ongesteld" bent geworden of hij of zij je bloed niet wil controleren.

    succes
     
  17. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Dank je wel voor de info! Het is inderdaad alleen maar bruin en niet rood. Ik weet alleen niet of ik me morgen kan inhouden ;) Maar ik heb nog 2 testen liggen dus overmorgen kan ook nog.
     
  18. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Dank je wel meid. Ik wacht nog 2 dagen af (heb nog 2 testen in huis) en als ik dan nog niet meer weet of nog steeds niet echt ongesteld ben, zal ik de huisarts eens bellen. Maar ik vermoed wel dat ik voor die tijd of een duidelijke positieve test heb of mijn ongi heeft doorgezet. Laten we hopen op het eerste!
     
  19. Diana81

    Diana81 Bekend lid

    4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Houd jij ook je temperatuur bij of niet?
    Ik ben namelijk eignelijk wel benieuwd naar vrouwen die zwanger zijn maar toch ongesteld worden. Hoe dat het dan zit met hun temperatuur.
    Of weet iemand of dat ergens anders op een forum te vinden is?
     
  20. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Mijn temperstuur zit er nu tussenin: 36,5 Normaal als ik ongesteld ben geworden is het 36,1 en als hij op z'n hoogst is, is het 36,9 Dus ook hier kan ik niks zinnigs over zeggen.
     

Deel Deze Pagina