wanneer buikspieroefeningen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Assi, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Yep, kan niet wachten om te beginnen!
    Mijn buik is plat maar nog een beetje zacht..ik merk wel dat hij steeds steviger wordt.

Maar ik wil wel graag oefeningen gaan doen om de spieren weer sterk te maken. En dat ziet er dan ook mooi getraind uit.
    :)

Vanaf wanneer mag ik beginnen?

En met hoeveel buikspieroefeningen per dag beginnen/begonnen jullie?

2. mamavanv

mamavanv Lid

26 jun 2009
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

tijdens de zwangerschap gaan de buikspieren uit elkaar. Je mag beginnen met oefeningen als de ruimte tussen de buikspieren weg is.
    Dat kun je controleren door op je rug te gaan liggen en een klein beetje omhoog te komen. Op de lijn tussen je navel en je borstbeen kun je dan de eventuele ruimte voelen.

Wanneer je te vroeg en te fanatiek begint, heb je kans dat je spieren te ver uitgerekt blijven en je juist een slappere buik overhoudt. Rustig aan dus..

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep 6!! weken herstel weet je nog, je moet minimaal 6 weken wachten met buikspieroefeningen dit duurt het ongeveer voordat je buikspieren zijn hersteld in de originele vorm soms duurt het zelfs langer, je kan een soort van navelbreuk overhouden als je te snel weer begint (dan staan je buikspieren te ver uit elkaar) ze noemen dat een diastase, google maar eens zou ik zeggen.. dit had ook je VK weer moeten vertellen trouwens misschien dat ze bij je nacontrole nog over heeft..

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik moet vandaag op nacontrole bij de VK en ik had het al opgezocht wanneer je er weer mee mocht beginnen maar ik ga even vragen aan de vk of ze wil kijken naar me buikspieren want zelf voel ik dat niet...

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik heb mezelf 3 maanden gegeven om bij te komen en ik ben nu alweer 2 weken flink aan het sporten. Borstvoeding geven helpt ook wel heb ik gemerkt;)! Binnen no time zat ik weer op mijn oude gewicht, nu dat buikje nog strakker!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier zei de vlos 6 weken.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja had ook 6 week in mijn hoofd. En daarna natuurlijk als je je goed volet om te gaan sporten! dat is net zo belangrijk

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Na 6 weken mag je weer gewoon begin niet gelijk te heftig natuurlijk... Even opbouwen maar het kan wel weer gewoon als je geen last hebt van je buik of je knip... Maar daar had je al geen last meer van hahaha

Deel Deze Pagina