het zoveelste topic over een eetschema

Discussie in 'Voeding' gestart door BlaBlaBla, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hoi Dames,

vanaf januari gaat Dana 3 dagen in de week naar een kdv van 7 uur smorgens tot 5 uur

Nu gaat haar schema dan dus veranderen omdat ze nu meestal pas om 9 uur of half 10 wakker is en dus ook dan pas dr eerste fles krijgt
    Buiten het tijdstip van de fles krijgt ze dan ook nog eens een fles minder aangezien ze vandaag voor t eerst een potje groente van 200 gram heeft leeggegeten en ik verwacht dat dit wel goed blijft gaan, dus mag ze van 4 naar 3 flessen.

Maar nu ben ik bang dat er teveel tijd zit tussen de eetmomenten aangezien ze in t begin van die liga natuurlijk niet veel binnenkrijgt. Kunnen jullie eens kijken wat jullie van t huidige schema vinden en van t nieuwe schema, goed zo, of zouden jullie t anders aanpakken.

nu:
    9.30 fles
    11.00 fruit
    14.00 fles
    17.00 fles
    19.00 groente
    21.00 fles

straks:
    6.00 fles
    10.00 fruit
    13.00 fles
    15.00/16.00 liga+ thee
    18.00 groente
    21.00 fles

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik vind tussen de eerste fles en het fruit veel tijd zitten. ik zou als eerste fles een papfles gaan geven, anders houdt ze het er denk ik niet op vol.
    verder ziet het er wel goed uit, je merkt vanzelf wel waar ze meer nodig heeft.

groetjes, Miranda

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    hm ja zie je, dat dacht ik ook wel al.
    de eerste met pap is een goed idee ja, thnx :)

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik zou ook de eerste fles naar Bambix pap zetten en misschien de laatste fles ietsje terug naar 20.00 uur?

Maar het zijn ideeen, je hebt natuurlijk een heel ander kindje met eigen behoeftes!

Succes!

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik vind het persoonlijk erg snel om nu al naar 3 flessen te gaan.

Misschien kun je de groente iets eerder geven (als dat lukt ivm werk) En dan als toetje een klein flesje melk geven. En dan om 21.00 de laatste fles. Als Dana straks goed haar yoghurt eet kan die fles eraf.

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    @ kleintje, de fles 2 uur na de groentehap zal wel niet lukken, dan weigert ze m gewoon omdat ze nog geen honger heeft.

@ lolly: te snel naar 3 flessen, ja? hm, wanneer ben jij naar 3 flessen gegaan?
    Ik dacht nl dat je terug kon gaan naar 3 flessen als ze 200 gram groente eten.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben de 4 de fles afgebouwd zoals ik hierboven schreef. Ook op advies van het cb. Dat was ongeveer met 7 maand

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij zijn ook met bijna 6 maanden naar 3 flessen gegaan. ook toen onze uk 200 gram groente at. ik ben toen wel overgegaan op opvolgmelk. het cb hier vond het geen probleem.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina