Even spuwen hoor (ruzie buurvrouw)

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Goedemiddag meiden,

Even mijn gal spuwen hoor.
    Voor ons huis staat een lantaarnpaal, dat ding is regelmatig stuk, maar ik klaag daar nooit over want hij schijnt anders bij ons naar binnen. Ook schijnt hij naar binnen op de kamer van mijn dochter waardoor ze wat slechter slaapt. Nu is het toeval zo dat elke keer als hij gerepareerd is, hij binnen een week weer stuk is.
    Eergisteren zag ik dat de gemeente de lamp weer aan het fixen was. Ik sprak de monteur aan en zei hem dat ik het stiekem helemaal niet erg vond dat de lantaarnpaal regelmatig stuk is omdat hij zo naar binnen schijnt. Hij vertelde me dat er speciale kappen voor bestaan waardoor de weg verlicht is maar aan de kant van de woning het verduisterd is. Een goede oplossing vond ik, maar hij had de kap niet mee, maar hij kon tijdelijk wel wat improviseren doormiddel van een stuk karton te plaatsen aan de kant van ons huis! Probleem opgelost.

Nu stond er vanmorgen ineens een boze overbuurvrouw voor mijn deur. Ze wees naar de lantaarnpaal en vroeg of ik dat had gedaan. Ik legde haar uit dat de gemeente-monteur dat op mijn verzoek had gedaan zodat wij (vooral dochter) er geen overlast van zouden hebben.
    Ze zei vervolgens dat ik alleen maar aan mezelf dacht en dat er 's avonds en 's nachts mensen niet goed konden zien waar ze liepen vanwege de verduistering of als hij stuk zou zijn. Ik vertel haar dat de verduistering alleen aan de zijde van mijn huis zat en dat de stoep prima verlicht is. Nou, dat ging er bij haar niet in! 'Nee hoor' zegt ze, 'het is dan hartstikke donker! Bovendien moeten jullie dat ding niet steeds slopen, want het valt wel erg op dat hij steeds binnen een week weer stuk is als hij is gerepareerd!' Ik wilde er uiteraard tegenin gaan, want ik word verdorie vals beschuldigd! Maar ze bleef wijzen met haar vingertje en ging verder met haar beschuldigingen. Ondertussen begon ik te koken, ik kwam er niet tussen dus uiteindelijk begon ik te schreeuwen om mijn verhaal te kunnen doen. Uiteindelijk zegt ze: 'bewijs maar dat je het niet hebt gedaan!'

Zo gezegd, zo gedaan. Ik gebeld met de gemeente. Normaliter gaan ze niet in op dit soort zaken, maar er schijnt regelmatig gebeld te zijn voor deze lantaarnpaal. Ze zouden voor me kijken waar het probleem steeds zat en zouden me later terugbellen.
    Ondertussen belde ik aan bij de overbuurvrouw, ik was weer wat tot rust gekomen en ik hoopte er als 2 volwassenen erover te kunnen praten. Ik wou haar zeggen dat ik contact had opgenomen met de gemeente etc. Echter kreeg ik daar de kans niet voor want ze zag me en smeed zo de deur voor mijn neus dicht.
    Larer belde de gemeente mij terug, Er kwam uit dat er een aantal gebreken waren in het schakelkastje waardoor de lamp steeds niet brandde. Niet iets wat gedaan kon worden door vandalisme. Ze hebben ook mijn buurvrouw gebeld en haar hetzelfde verteld, ook hebben ze verteld dat de verduistering aan de kant van de woning is toegestaan.

Zo, fijn even mijn ei kwijt! Haha.
    Het schijnt trouwens dat de buurvrouw het wel vaker op haar heupen heeft...

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo, waar heeft die last van? :( Heel apart.

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Die kap werkt hier dus helemaal niet heh :(

Je hebt het overigens wel rustig afgehandeld!

4. penseel

penseel Niet meer actief

Wat een portret.

Moet bekennen als bij mij de lamp stuk is bij de trap. Ik woon aan de noodtrap zeg maar dat ik het niet zo erg vind. Het knipperen van die lamp soms is storend!

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Pfff wat een rotwijf.
    Ik zou gewoon tegen haar zeggen als je haar ziet : en gemeentje je gebeld?
    Dan zou ze zichzelf lekker kunnen opvitten haha

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Jeetje lekker kort lontje heeft die buurvrouw van jou! Ik had het niet eens uitgezocht, laat haar lekker kletsen.

Bij ons is dit met een straatlantaarn toevallig exact hetzelfde. Hij staat pal voor ons raam van de woonkamer. Is nu gelukkig al maanden kapot en ik ga zeker niet bellen want toen de lamp het wel deed hoefde ik gewoon geen licht in de woonkamer meer aan te doen want die lamp deed al het werk. Vind het vreselijk en begrijp er niets van. Aan de overkant hebben we een portiek waar jongeren en vreemden zoch regelmatig ophouden, daar hadden ze die lantaarn moeten plaatsen maar nee... Daar plaatsen ze een boom :(

7. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Als ze nou weer begint zou ik even vragen aan de buurvrouw of zij ook een kapje nodig heeft....voor die grote mond van d'r.

Lekker laten gaan verder. Wie tijd heeft om zich druk te maken om een lantaarnpaal heeft vast nog meer van zulke acties, dus ik zou mij er verre van houden.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Klinkt als mijn aardige buurvrouw ;)

Fijn dat het is opgelost :D

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Rustig? Hihi. Ik was pisnijdig en heb mijn stem flink verheven (lees: geschreeuwd :D)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat naar zeg! Nu maar hopen dat buurvrouw het fatsoen heeft om haar excuses aan te bieden, maar als ik afga op haar houding, denk ik van niet...

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik kwam haar net toevallig tegen toen ze met haar hond liep. Ze hield haar mond. Had ook niet anders verwacht. Misschien durfde ze niet omdat ik haar vuil aankeek :p

12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zou dan echt mijn kop niet kunnen houden he. Eerst zo'n grote bek en dan achteraf stil, nee dan had ik nu ook mijn mond open getrokken en gevraagd waar ze nu was met d'r grote muil.

Maarja, ik ben dan soms ook erg onaardig in mijn woorden weet ik:)

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    O dan had ik echt even een opmerking gemaakt over vals beschuldigen en excuses maken haha

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik zie haar nu vanuit mijn woonkamer met haar buurvrouw kletsen, ik ben stiekem erg nieuwsgierig waar ze het over hebben :p

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Haha! Schreeuwen mag maar het gros van ZP gooit met scheldwoorden waar mijn oren van klapperen :p

Heeft ze de rest al aan "haar kant" gel*ld?

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Die zocht even iemand om uit te kafferen, haha

Jammer dat je de pineut was, wel goed van de gemeente dat telefoontje.

17. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Moest vast ongesteld worden 😉

18. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    O dan kan ik me ook echt niet inhouden hoor!!

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hemel, wát een figuur. Hier in de buurt ook van die zeikstralen, gelukkig heb ik er (nog) niks mee te doen maar snap nooit zo goed waarom er gelijk van de hoogste toren geblazen moet worden.
    Als ze weer klaagt mag ze de lantarenpaal op een plek duwen waar anders geen licht komt :D;):p

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Wauw, dat je nog serieus een poging bent gaan ondernemen om te bewijzen dat je die lamp hebt gesloopt, ik had haar vierkant in haar gezicht uitgelachen. Maf mens.

Deel Deze Pagina