Ellen: cola moet je juist niet drinken als je zuuraanvallen hebt. Cola is heel erg zuur van zichzelf nl. Kalk heft zuur op dus niet nog meer zuur gaan eten. Jus dorange moet je bv ook maar laten staan want dat is ook hartstikke zuur...
ik heb van de week griesmeelpap vanille klaar gemaakt werkte ook goed tegen zuur en oprispingen. had geen vla in huis en de rennies waren ook op. en tegen melk alleen kan ik niet
Ik heb nu Antagel van de gynaecoloog. Rennies moest ik er vaak 2 ineens nemen. Wat nog wel eens wil helpen is droge havermout.
ik had gember tabletjes. bij mij hielp een glas cola wel heel goed. een schepje of klontje suiker. allemaal melk produkten. kleine porties eten. niet eten en daarna gelijk gaan liggen in bed. je matras bij t hoofdeinde iets omhoog. rennies. van koffie en thee kreeg ik t heel zuur. sinaasappelsap krijg je t heel zuur van. voor de rest weet ik t ff niet meer
bedankt meiden, heb vandaag veel minder last, heb veel melkprodukten gedronken. De Renie slik in liever niet om dat een tante van mij, er teveel heeft geslikt tijdens haar zwangerschap zij had allemaal witte vlekken op haar moederkoek ( niet echt doed dus) maar zij was er een soort aan verslaaft, af en toe zal inderdaat best kunnen. groetjes Han
Wat nog niet is genoemd: wat bij mij ook helpt is radijsjes eten vlak na een maaltijd, gewoon een stuk of 4 of 5. Verder niet (teveel) drinken na het eten (dus ook geen melk), want dan stijgt je eten weer en voel je het des te meer omhoog komen. Kleinere porties eten helpt ook om dezelfde reden. Verder is rijst, droge crackers, banaan, rijstwafels etc kortom alles wat licht verteerbaar is, wel erg goed tegen het zuur. Van rozijnen, krentenbollen, appelstroop, tomatensoep, tomatensaus kreeg ik het ook. Helaas, want ik heb de ijzer hieruit hard nodig. Oja te heet drinken of eten geeft bij mij ook last... maar kan dat zijn omdat mijn slokdarm al zodanig is aangetast door het zuur? Ik hoop het niet..
Papaya tabletjes! Ik slik ze altijd aan het eind van een zwangerschap en ze werken heel goed! En helemaal natuurlijk.
Rennies! MAar die wil je niet. De rest zijn huis- tuin en keukenmiddeltjes, dus ook niet zo betrouwbaar als Rennies. Ik wilde het eerst ook niet maar mijn VK zegt dat het echt het meest effectieve is.. en ook nog eens niet schadelijk op welke manier dan ook..
Hier ook gewoon rennie. ik snap aan de ene kant dat je huiverig bent om het te nemen maar je zegt zelf dat je tante er TE veel van heeft genomen. rennies zijn net als paracetamol gewoon veilig. als je er maar niet te veel van neemt. en volgens de normale beschrijving mag je er redelijk wat op een dag. gewoon zorgen dat je hier niet overheen komt. ik zou eerst proberen of het werkt en hoeveel je er dan nodig hebt. ik had bijv. genoeg aan 4 per dag.
Het is ook een beetje ontdekken waar je maagzuur door krijgt, ik heb ook sinds 20 weken veel last van maagzuur en ik krijg het standaard van koffie en sinaasappelsap. Soms ook uit het niets.. dan neem ik wat warme melk of een pepermuntje en als ik er niet van kan slapen een Rennie.
Volgens mij heb ik deze tip nog niet gelezen: droge beschuit. Hier al het zuur vanaf 21 weken en ik kan echt niet meer zonder rennies. Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen en dan neem ik een halve. Succes!
Ik slik ook een Rennie (pepermunt) tegen maagzuur en dan is het heel snel over. Cola helpt bij mij ook wel. Sinaasappelsap laat ik staan.
ik heb het ook, vooral savonds en snachts. ik leg mijn kussens hoog en ga dan op mijn linkerzij liggen. ik heb een drankje van de dokter maar slik ook rennies. het zuur kan je slokdarm namelijk aantasten. wat ook wel eens helpt is yoghurt of melk, die leggen een soort laagje om je maag heen. succes! het is echt een vervelend kwaaltje ja!
Echt mega vervelend het zuur....Ik heb er voornamelijk snachts.... Gisteren kreeg ik als tip van mijn vk: Een rauwe aardappel raspen en 2 theelepels daarvan opeten.... In vanille vla zit zetmeel en dat werkt tegen het zuur volgens de vk, dus een rauwe aardappel zit ook veel zetmeel en zou ook moeten werken. Ik heb het nog niet geprobeerd want ben afgelopen nacht gespaard gebleven van het zuur. Soms zit ik in mijn bed gedraaid naar links en dan nog mega het zuur, het loopt dan nog net niet mijn mond in....BAH