Het zwembad topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 13 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    @GossipGirlxoxo ik heb 503 x 275 x 122 op het oog, misschien maakt die 20 cm net het verschil?

Dit is het plan voor volgend jaar om het onderhoud ook wat makkelijker te maken:cool:
    Screenshot_20230625_172704_Chrome.jpg

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mooie maat! Die was ik nog niet tegen gekomen.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zag m nu met wat korting bij Wehkamp

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dank je voor de tip, ga zo direct even kijken als dochter op school is :thumup:

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dames met een zoutsysteem, ik heb jullie hulp even nodig denk ik.
    We hebben het bad opgezet met de startdosis zout, 24u laten oplossen zoals in het boekje staat en daarna pomp en systeem laten draaien volgens voorschrift.
    Gisteravond was de chloorwaarde op de stick nog helemaal laag. Dus weer zout toegevoegd en vandaag weer alles laten draaien.
    Weer totaal geen chloor? Zelfs minder?
    Alkaliniteit is hoog en ph is tussen ok en hoog.

Wel is het water echt kraakhelder en ziet er prima uit.... kunnen we zwemmen?

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ons bad moest na de storm eerst goed schoon gemaakt worden:roflmao: wat een troep.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als het water kraakhelder is en het is 33 graden buiten zou ik m'n kinderen niet tegenhouden ;).

mamaK79 vindt dit leuk.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wanneer chloor laag is dan moet je geen zout toevoegen. Heeft geen enkele nut. Alleen zout toevoegen wanneer het apparaat een melding geeft dat dit moet over het algemeen hoef je met goede stabiele waterwaardes een heel zwemseizoen geen zout toe te voegen. Totale alkaniet en ph niet goed en te hoog of te laag? Dan blijft alles onstabiel en kan je meerdere keren per week ph spul en chloor toe gaan voegen. En grotere kans dat je zoutapparaat zegt dat zout laag is en je moet toevoegen

Wanneer chloor laag is dan moet je via je zoutsysteem een chloorshock doen. Op de meeste apparaten zit een knop. Op de mijne niet. Dus dan laat ik.de pomp het het zoutsysteem meerdere uren achter elkaar draaien. Dus langer dan het schema in het boekje. Kreeg van zwembad bedrijf te horen dat ongeveer 10 draaiuren van zoutsysteem gelijk staat aan een chloorshock met knop of poeder.

Maar eerst zorgen dat je totaal Alkaniteit goed is. Dus niet te hoog, deze moet gewoon ok zijn.
    Als deze niet goed is dan wordt ph ook instabiel en vervolgens het chloor. Daarna ph goed maken en daarna chloor.

Dat water nu kraak helder is zegt natuurlijk weinig en is ook logisch. Bad is net opgezet. Chloor is laag dus grote kans dat er sneller bacteriën en algen in gaan komen. Je zou erin kunnen zwemmen maar dan zou ik wel voor de nacht spul erin gooien om het stabiel te maken. Of de komende 2 dagen zwemmen en als het weer wat minder wordt de boel stabiel gaan maken

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Erg bedankt voor je uitgebreide antwoord.
    Door het hete weer wordt er al volop gezwommen vandaag maar ik laat het systeem nu maar gewoon lekker volop draaien.
    Daarna moet t weer gestofzuigd worden en water aangevuld, dan kijk ik daarna wel wat er aan spul in moet voor de stabilisatie.

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Dat ph gedoe elk jaar weer. Is weer gezakt tot 6.2, verder is alles goed. Water ook mooi helder.
    Ik wil liever geen ph + toevoegen mja

Ik lees en hoor dat sommige niet vaak testen zolang t water er gewoon mooi helder uit ziet mja hoe dan? ;)

Zwembad met chloor en filter

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Weet iemand hoe ik hier vanaf kom? Vlokmiddel misschien? Als ik met de stofzuiger eroverheen ga, komt er gewoon weer een groene wolk aan de bovenkant uit. Elke dag haal ik er wel iets uit maar het blijft niet weg.
    20230709_124102.jpg

12. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik test bijna nooit! Dus geen idee hoe m’n ph is! Ik vertrouw erop dat als m’n water mooi helder is dat het goed zit. Heb het andere jaren niet anders gedaan. ;)

aardbei1707 vindt dit leuk.
  13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Heb je je pomp aan tijdens het zwemmen? Dan filtert hij het er waarschijnlijk er wel uit als het water in beweging is.

Mythique vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Hier nu toch wel wat ph toegevoegd. Bleef steeds een beetje aan de lage kant hangen. Straks nog maar eens testen om te kijken of t wat hoger is geworden.

aardbei1707 vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel herkenbaar.
    Ik heb hem leeg laten lopen maar hij was ook supergoor.
    Een week lang heeft de pomp niet aangestaan en ook het chloor was leeg.
    Hij zat dus vol met algen en er zwommen kleine wormpjes in haha, volgens mij zijn dit dan muggenlarven.
    Er wordt ook weinig in gezwommen. Toen die net stond was mijn jongste dochter heel fanatiek maar toen werd het minder warm en hoefde het niet zo nodig meer. Ik twijfel ook heel erg of ik hem wel weer opnieuw wil vullen. Gaan eerst zelf nog met vakantie en mocht augustus heel warm worden dan wil ik hem misschien nog een keer vullen en anders schoonmaken/ drogen en weg ermee. Ik vind het ook een enorme sta in de weg dat ding.

16. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ik had ook aardig wat groene plekjes aanslag op de bodem. Ik heb het opgezogen met stofzuiger aan de pomp en het groen blijft daar gewoon in de filterballen hangen. Het water was niet helemaal kraakhelder want er was ook wel een beetje door het water gegaan ipv van in de stofzuiger dus heb de pomp vannacht aan laten staan en vanmorgen was het weer kraakhelder.

Mythique vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Wat voor stofzuiger heb je? Kun je aan ander zakje op je stofzuiger doen?
    Bij mijn vorige wolkte klein spul ook zo door het zakje heen. Toen zette ik er een pantykous op en dat werkte stukken beter.

Mythique vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Ik zet trouw elke ochtend de pomp een poosje aan. Een of twee keer het water getest en dat was steeds prima, dus vind het dan ook weer zonde om hem zomaar weer leeg te laten lopen. Gister en eergister hebben ze er toch weer ingezeten.
    En mijn dochter vroeg of we hem toch aub wel wilden laten staan als we op vakantie gaan. Zijn gaat niet mee en vind het wel lekker om dan (als het warm is) na haar werk er in te dobberen.
    Dus we laten hem toch nog maar staan...

19. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Oh goed idee, dat kan ik zo doen ja!

Kan 'm niet aansluiten op de pomp helaas.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Wij hebben er een die je aansluit op de tuinslang. Deze:
    https://www.bol.com/nl/p/zwembad-stofzuiger-bodemzuiger-zwembad-zwembad-onderhoud-zwembadreiniger-blauw/9300000043847832?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Onze vorige was ook zoiets, maar die deed het niet goed. Zoog lang niet alles op en klein spul.vloog zo door het netje. Met een panty werkte hij wel beter.
    Maar die we nu hebben is echt stukken beter.

Deel Deze Pagina