Het zwembad topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 13 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Wij kunnen de pomp volgens mij niet op timer zetten ivm een extra beveiligd tussenstuk waar je dus ook altijd nog een knopje om moet zetten.
    En mn man wil hem sowieso niet op de timer zetten als we weggaan. Tis ook wel een herrie dat ding.
    Maar hij moet natuurlijk ook niet weg kunnen waaien, dus we laten er wel nog een laag water in staan.

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Hier ook het zwembad opgeruimd.
    De oudste 2 zijn alleen maar de hort op, vrijdag gaan we op vakantie en daarna zijn zij nog 3 weken bij hun vader.
    Als het dan na de vakantie nog enorm warm weer is zetten ze zich de sproeier voor het gras maar aan :roflmao:

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier het badje ook leeg laten lopen. Hopelijk blijft het droog zodat we hem straks gelijk op kunnen ruimen. Ook wel weer lekker de ruimte terug in de tuin!

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Hebben jullie het zwembad nog staan? Wij komen net terug van vakantie, spijt dat we hem daarvoor niet opgeruimd hebben, want nu regent het weer elke dag.

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij gaan hem vandaag weghalen. Zit best wat alg in, om nu het water weer mooi te krijgen is zonde van de tijd en spullen. Geen idee of we überhaupt nog zwemdagen gaan krijgen.

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben de dompelpomp met 'brandweerslang' al 2 dagen aan staan om het bad leeg te laten lopen. Nog een 20cm voordat ie leeg is. Water was nog perfect helder en alle waardes waren nog goed. Ze hebben er van de week nog een paar dagen in gezwommen.

Het laten drogen, afbreken, schoonvegen en netjes opvouwen zal het meeste werk zijn.

Gebruiken jullie ook talkpoeder?

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Hebben we niet gedaan. Ik vond het vorig jaar zo'n rotklus om dat weg te krijgen voor we het bad gingen vullen.:oops:

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik ben maandag thuis gekomen. Toen leeg laten lopen etc, woensdag lag alles droog in de schuur

sillies vindt dit leuk.
  9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Wij zijn nu op vakantie en gaan hem volgende week opruimen. Was een vrij bagger zomer zo. Juni perfect. Juli niks gedaan, augustus een paar dagen.

Verwacht ook geen nazomer meer.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier is er nog flink gezwommen de afgelopen periode. Voor ons was het een test met een zoutsysteem hoeveel(weinig) werk het zou zijn.
    Het is me super meegevallen. Hebben niet meer hoeven doen dan schepnetten en af en toe stofzuigen/bijvullen. En de pomp en systeem extra aan bij veel zwemmen. Helemaal top. Wij gaan voor komend seizoen een zandfilter kopen.

Heb wel een vraag... waar kan het water naartoe? Heb begrepen dat het zoutsysteem 1 of 2 dagen uit moet zodat het chloor uit het water is en je alleen nog zout water overhoud. En dan? Riool in? Er is ook een greppel hier vlakbij waar het in kan, daar wordt ook overmatig hemelwater naartoe geleid vanuit het dorp.

Wat voor dompelpomp hebben jullie voor de afvoer?

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier gaat het de put in bij het huis en deels in de tuin.
    Ik heb geen dompelpomp nodig. Op het zandfilter zit een stand welke het bad leeg maakt en op het bad zelf zit onderaan een dop die ik open kan maken en waar ik een slangaansluiting op kan schuiven. Tuinslang stop ik in de put en dan loopt hij langzaam leeg.
    Wil ik het sneller dan gebruik ik de pomp om het bad leeg te trekken. Gaat wel met een hoop kracht en de put hiet kan zoveel water ineens niet kwijt. Dus dat doe ik dan in delen. Ik haal dan de uitlaatslang tussen pomp en bad los en schroef die op de afvalwater uitgang van de pomp. Slang in de put en klaar.
    Er blijft dan nog een klein laagje water staan. Dat schep ik er met een emmer uit.

DeeLighT vindt dit leuk.
  12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier gisteren het zwembad ook opgeruimd, vind het altijd prettig omdat te doen als het mooi weer is zodat je alles weer netjes droog op kan ruimen en ook schoon weg kan leggen.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bedankt voor je antwoord!

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Vanmiddag ook maar leeg laten lopen, pomp en mat schoongemaakt en zwembad gaat gratis weg, dus die maak ik niet schoon :D. Voor volgend jaar een ander bad gekocht.

Ik heb de 1e x talkpoeder gebruikt, daarna niet meer en dat ging goed.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb nog nooit talkpoeder gebruikt.

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Wij gebruiken wel altijd talk poeder. Dat gaat goed. Bin het opzetten let een sopje erdoor en dan is de witte waas eraf.
    Wij hebben ons bad afgelopen dinsdag leeg laten lopen en woensdag opgeruimd.

Butchke vindt dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier ook nooit talkpoeder gebruikt en eerlijk dat is ook echt niet nodig hoor!

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook nooit talkpoeder en nooit schimmel gehad.
    Hier is ie gisteren ook opgeruimd. Zo weinig gebruikt, echt zonde. Dochter vindt het water te koud, ondanks de solarmat. Dus we zetten, als we hem al opzetten volgend jaar, er maar een warmtepomp op.

19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Het is niet voor de schimmel, het gaat erom dat de liner niet aan elkaar plakt en beter ontvouwt.
    Vind ik altijd erg vervelend als je het jaar erop het bad gaat opzetten dat de liner dan een jaar in de doos heeft gezeten en moeilijk uit elkaar gaat. Daarnaast wordt het geadviseerd om het vooral te gebruiken in de 'gaten' waar de buizen door gaan. Schijnt dan een stuk makkelijker te gaan. Ook nu bij het opruimen.

Wij hebben een nogal groot rond bad en het is iedere keer weer een klus om dat ding goed opgevouwen te krijgen en volgens jaar het ontvouwen .

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier blijft het zwembad voorlopig nog staan, vaak genoeg eind september nog gezwommen.
    Vrijdag lagen ze er nog in trouwens.

Deel Deze Pagina