Het zwembad-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 29 apr 2025.

1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.570
    17.496
    113
    Die heb ik ook. Wel het idee dat het echt wel helpt. Zowel voor opwarmen als minder snel afkoelen in de nacht.
    Ik voel smorgens of het erg is afgekoeld, zo ja dan de warmtepomp aan. Bij nee is alleen de noppenfolie genoeg (is ook gelijk ons afdekzeil al dekt het niet volledig af).
    Bad is 4,5x2,5x0,80 ofzoiets

Bloempjelief vindt dit leuk.
  2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.807
    2.493
    113
    Wij doen daar nog wel een afdekzeil dat we kunnen vastmaken overheen. Dan kan het nieet opwaaien ofzo. Maar dat is omdat wij dat prettiger vinden. Niet strikt noodzakelijk denk ik.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.871
    8.975
    113
    Vrouw
    En dan mis je denk ook wel weer een beetje het nut van de folie? Qua opwarmen met de zon er direct op. Ons afdekzeil is volgens mij vorig jaar kapot gegaan, was zo’n onding. Maar nu enkel met folie dan misschien wel weer extra vuil natuurlijk..

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.854
    2.265
    113
    Wij hebben ook noppenfolie erop en 2 solarbollen. Bad is 9100 liter en was met 3 dgn de zon erop van 20 naar 28 graden.
    Nu heeft onze jongste het alsnog ijskoud. Was ik al bang voor. Dus toch zoekend naar een warmtepomp.... Lastig vooral welke, scheelt nogal in bedrag en zelf de goedkoopste zijn duur haha.

Savonds doen we over t noppenfolie alsnog de hoes. Dubbele isolatie dachten we zo...

5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.807
    2.493
    113
    Volgens mij warmt het met alleen de noppenfolie wel beter op ja. Dus als het bad moet opwarmen, dan halen we het afdekzeil er overdag dus af (mits we thuis zijn).
    Maar zeker de afgelopen periode toen hetbad als stond en het geen goed weer was zit het afdekzeil er ook overheen. En dan nog ontkom je niet helemaal aan viezigheid wat erin komt via vuil dat in het regenwater blijft liggen op het zeil en door de gaten die erin zitten.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.871
    8.975
    113
    Vrouw
    Snap er niks van, ding heeft 2! jaar in de schuur gestaan en staat gewoon water op. Glaszand is dus zeik en zeiknat. Het stinkt verder niet ofzo, dus neem aan dat ik het wel gewoon weer kan gebruiken? Het bad is nu aan het vullen, dan eerst dus een backwash doen?

Deel Deze Pagina