Ik zou daar een stuk tuinslang voor gebruiken. Uiteinde van de slang in het gat wat het water uit je zwembad haalt richting de filter. Met andere stuk zuiger je zo de troep eruit. Ik doe dit zelf altijd op die manier met zand op de bodem.
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt... in plaats van de pomp regulier te laten draaien, gericht de zooi van de bodem zuigen? Zand kan dus met m'n stofzuiger omdat dat wel goed achterblijft in het filternet, dat is niet fijn genoeg om er weer doorheen te gaan.
Er zit vlokkenmiddel in maar het bindt dus blijkbaar niet genoeg. Ik denk dat je met tuinslang methode hetzelfde als @Ienemine bedoeld? Dat ga ik proberen!
Nee, dit is via de wet van de communicerende vaten. Dus het water en vull wat er uit komt ben je echt kwijt zeg maar. Zelf gooi ik dan altijd een korte tuinslang in het water totdat deze volledig is gevuld. Dan druk ik met mijn duim 1 opening goed dicht, terwijl ik die kant van de slang over het zwembad hevel, zorg dat deze kant lager hangt dan de kant die nog in het zwembad hangt, en dan haal ik mijn duim er af. Het water begint er dan direct uit te lopen. Daarna is het een kwestie van de opening in het zwembad op het vuil richten, en dat wordt dan vanzelf opgezogen. Dat vuil komt dan buiten het zwembad terecht.
Nee daarom, scheelt heel veel gedoe, je bent alleen een paar liter water kwijt. Maar met een beetje 'geluk' wordt dat morgen weer bijgevuld door de regen...
Ik koppel de pomp niet af hoor dan heb ik het niet duidelijk uitgelegd. De viezigheid blijft in de filter achter en wordt gereinigd met een backwas
Pas zette ik hier in dat het chloor eerst goed was en toen te laag. En nu vandaag getest, niks anders gedaan of toegevoegd en is het re hoog. ik heb tabletten om te testen. Ligt het daaraan? Moet ik een electrische meter kopen? T water ziet er perfect uit. of gewoon lekker laten zolang t er fris uit ziet?