jongen of een meid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Caruli, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    de vorige keer zeiden ze bij de pretecho dat meiden drukker waren in de buik dan jongens
    en een hogere hartslag hebben..

nu begin ik al heel erg nieuwsgierig te worden
    en denk zelf dat het een meid is

hoge hartslag in actie .. en druk al in de buik

hoe waren bij jullie de klachten , gevoelens en baby in de buik en wat is het uiteindelijk geworden?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik dacht een jongen maar het is echt een meid.( 2 keer een echo gehad)

Ze is idd druk in mijn buik aan het schuiven en duwen maar goed ik heb geen ervaring met jongens.
    Een vriendin van mij was hier laatst en die vond me echt zo'n moedertje omdat ik steeds over mijn buik aan het wrijven was.
    Op den duur pakte ik haat hand en legde deze op de plek waar weer eens een voet uit stak en toen begon mijn buik te bewegen.
    Wauw zei ze dat deed Kyano nooit, die was altijd heel rustig.

Tja ik geloof eigenlijk niet zo in die praatjes als ik eerlijk ben.
    Ieder kind en iedere vrouw is anders dus denk niet dat je er op af kan gaan.
    Oh en hartslagen liggen ook aan de situatie van het kindje in de buik.
    De hartslagen gaan al omhoog bij geluiden van buitenaf en als ze wakker zijn.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi, bij mij ook erg druk en ook wel een zeer hoge hartslag. Het is een jongetje!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja idd de hartslag veranderd bij actie

bij casey in flinke beweging: 160-170
    bij tygo in flinke beweging: 140-150

en deze ligt ook hoog tijdens beweging, weet natuurlijk niet of mijn angelsound het heel nauwkeurig meet maar toch
    dan ga ik toch weer denken een meid hihi

(stiekem hoop ik een klein beetje op een jongen)

maar goed als het maar gezond is dat is 1 he ;)

5. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

hier een erg druk ventje in mijn buik

xxx

6. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Dat is echt een bakerspraatje. Ik was in verwachting van een jongen (wisten we toen nog niet) en hij had al die tijd een hoge hartslag en tegen de bevalling boven de 170 en hij is heel de zwangerschap er druk geweest.

Vrienden van ons die krijgen ook een jongen en hun kleintje is ook erg druk en heeft een hoge harstlag dus wil helemaal niks zeggen helaas.

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    mijn oma vertelde ( na7 kinderen op de wereld gezet te hebben) dat jongens nog drukker in de buik zijn dan meisjes :D

ik wist in week 6 al wat ik kreeg op me gevoel en dat is bevestigt in week 21 :)

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hier waren beide mannen ook erg druk in de buik en ook een hoge hartslag. Dus idd een bakerpraatje. ;)

9. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Daar kun je toch niks concreets over zeggen. Wij krijgen een jongetje (2x overduidelijk bevestigd) en volgens de echoscopistes is hij een behoorlijk druk kereltje. Ook zij zeiden dat meiden over het algemeen drukker zijn, maar dat die van ons ook geen seconde rust nam (beloofd wat :$ ).

Mijn moeder zei dat ze mijn broer veel duidelijker en veel meer voelde dan mij, dus ook daar ging het niet op.

10. judith073

judith073 Lid

11 nov 2008
    39
    0
    0
    Ik heb al een jongetje en ben nu zwanger van een meisje. Voor mij wel verschil tussen beide kinderen. Beiden waren/zijn erg actief in mijn buik en habben een hoge hartslag. Bij mijn zoon waren de bewegingen alleen wat feller en plotselinger (is een driftig mannetje) en hij heeft mij een pijnlijke rib geschopt in mijn zwangerschap. Het kindje nu in mijn buik beweegt veel, maar geleidelijker, minder fel.

Volgens mij zijn het inderdaad bakerpraatjes hoor, hoewel er best verschillen (kunnen) zijn tussen verschillende kinderen.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje had idd een hoge hartslag en maar was niet echt mega druk. we wisten toen op gevoel al dat eht en meid was.

nu een jongen en is een stuk rustiger hartslag weet ik nog niet kom ik voglende wk achter bij de eerste ctg. dit keer wisten we beiden qua gevoel ook weer dat het een jongen is en de echo bevestigde dat.

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier merk ik het verschil wel :D Als het goed is krijgen we nu een meisje ( 2x echo gehad en 2x meisje en ze twijfelde allebei niet)
    Toen ik zwanger was van manolito was hij idd rustig in me buik.

Dit beebje is duidelijk drukker in mijn buik, voel haar echt heel vaak op de dag en ze gaat aardig te keer daarbinnen.

Hoe het met haar hartslag zit weet ik niet.

Oja ook ik was er van overtuigd dat het weer een jongetje zou zijn ( fout gedacht dus )

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

van de hartslag is geen bakerpraatje, maar het geldt alleen aan het eind van de zwangerschap en geeft een verhoogde kans. dus het is niet zo dat je dan per se een jongen of meisje krijgt.

mijn beeb heeft steeds een heel hoge hartslag en is mega druk, en het is een jongen ;)

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    dus idd wel verschillend dan
    bij de 1e 2 kwam het bij mij wel zo uit
    ben echt al nieuwsgierig
    kon ik maar alvast naar binnen kijken :D
    nog 16 dagen te gaan...
    wat kan wachten dan lang duren he ;)

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.623
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hoge hartslag weet ik niet meer maar Mercedes was ook behoorlijk druk in mn buik.

16. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind die kleine van mij echt al behoorlijk druk! We denken zelf een meid, maar ik kan pas over een week of 15 bevestigen of het klopt, want deze kleine is niet van plan om het te laten zien.

17. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    De echoscopiste zei dat ze ook echt de harstslag had van een meid, maar ze was niet heel erg druk im mijn buik.

Maar dat wil niks zeggen of dat ze ook daadwerkelijk rustig zijn, want ik heb hier echt een hyper-meisje die geen minuut stil kan liggen...

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Mijn gevoel heeft me tot nu toe nog nooit
    in de steek gelaten !
    Maar ik merk het verschil niet qua zwangerschap
    heb ook nooit iets met de hartslag gedaan ik voelde het gewoon
    Deze is niet druk en mijn vorige zwangerschappen wel (ook jongens)
    dus daar kan je het ook niet aan "zien"

Deel Deze Pagina