6 weken en bloedverlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by sadieraven, Sep 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hoi meiden de titel zegt het al....

Ik ben vorige week dinsdag op de rond 5 weken gezet met de echo.
    Nu ging ik vannacht naar de wc en er zat een klein beetje bruin in me onderbroek...
    Net zat er nog een bruine vlek bij en ook een beetje met afvegen.

Krampen zijn niet erger, voelen gewoon als een beetje menstruatiekrampjes wat ik steeds al had...
    Ben echt nerveus nu :(
    Vandaag eerste dag stage en voel me erg onzeker. Hoop niet dat het fout gaat na wat er met me kleine meid is gebeurd :(

Iemand ervaring mee?

2. Lila

Lila Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, was best hevig en zelfs de dokter had er geen hoop in, en toch was er helemaal niets aan de hand :) natuurlijk kan het evengoed wel mis zijn, ik zou sowiso de vk even opbellen en melden, en zeker als de krampen zouden verergeren aan de alarmbel trekken! Heel veel sterkte met de onzekerheid! Knuffel!!

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Menstruatieachtige krampjes heb ik bij beide zwangerschappen in het begin altijd gehad. Bij mijn zoontje had ik net als jij bloedverlies. Hier kreeg ik meteen een echo en het bleek om een hematoom in de baarmoeder te gaan. Rustig aan doen enkele dagen en toen was het weg. Mijn collega heeft het ook gehad, bij haar was het zelfs enkele dagen en bleek ook niets te zijn, gesprongen bloedvaatje.

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie berichtjes dames!
    Ik ga zowieso straks het zh even bellen en vertellen wat er aan de hand is.
    Miss willen ze dat ik langs kom maar dat hoor ik wel. Ga even rustig aan doen en kijken of het verbeterd! :)

5. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo lang het nog bruin is heb ik goede hoop voor je. Mijn ervaring is dat het echt rood was toen het mis ging. Bruinverlies hoor je heel vaak bij goede zwangerschappen.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Amsterdam
    Net het zh gebeld en ze zei idd al zolang het bruin blijft is er niks ernstigs zolang het maar niet helderrood word met krampen. Ze zegt het kan een paar dagen aanhouden. Komt vaker voor bij prille zwangerschappen...
    Naja oke ik geloof dat het wel goed zit dan, heb het namelijk nog nooit gehad pfff
    Was echt wel ff schrikken bah

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Hier met deze zwangerschap ook een paar keer bruin bloedverlies gehad en tot nu toe gaat alles goed met de zwangerschap.

Ik hoop voor je dat het gewoon bij bruin bloedverlies blijft.

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Hallo, naar zeg, ik ken t gevoel. K heb week 5 tm 12/13 regelmatig bruin rn helderrood bloedverlies gehad met afvegen. Heel eng, maar inmiddels 26 weken zwanger van een gezonde baby!! Hou je sterk en als het aanhoud toch bellen voor een echo als dat je helpt! Of eventueel bij een "pret"echo centrum op eigen kosten even laten kijken volgende week.
    Ik hoop dat t snel stopt!

9. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik heb het ook gehad met 6 weken zwangerschap. het kan beide kanten opgaan, gelukkig bij mij de goede.
    zolang het bruin is en een klein beetje zou ik me niet teveel zorgen maken meis!

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Amsterdam
    Hey meiden ik ben de hoop een beetje aan het opgeven.
    Het bruin verlies is bijna niks meer maar krijg steeds meer pijn in me buik en krampen in me rug :(
    Vind dit niet leuk meer, voel me echt zwaar ellendig en misselijk

11. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Hier met 6 weken helder rood bloed met stolsels en niets aan de hand! Zwanger van een gezonde dikke jongen ;) dus zelfs met helder bloed hoeft het niet het einde te betekenen gelukkig. Bruin bloed is meestal oud bloed en kan nog van een eventuele innesteling zijn geweest b.v. maar altijd even na laten kijken! Succes!

12. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Heftig hoop dat t goed gaat! Bij mij betekend bruin altijd mis maar je hoort vaak dat t goed gaat

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Amsterdam
    Geen bruin bloed meer maar wel erg pijnlijk onder me navel. Buik is wat opgezet, voelt alsof er een bult in me buik zit, een soort bobbel, sta te shaken en ben misselijk...
    Hoop dat er iets anders aan de hand is want ik ga me steeds minder happy voelen
    Kan wel janken!

14. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Hier met 6 weken enkele dagen na elkaar bruin verlies gehad en menstruatiekrampen, had hier geen gevolgen. Nog steeds zwanger en alles inorde.
    Kan dus beide kanten op, ik duim voor je!

15. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Lieve Sadieraven, het zou goed van de stress kunnen komen. Je klinkt ontzettend gespannen, wat begrijpelijk is. Maar daar kunnen dit soort klachten ook vandaag komen. Probeer te ontspannen met een kop thee, misschien in bad gaan liggen met ontspannende muziek, of onder de warme douche. Als het dan nog niet minder wordt en je maakt je echt zorgen, bel dan de huisartsenpost.

Sterkte hoor!

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Vraag om een echo. Ik vind dat ze nu gewoon even moeten kijken hoe het ervoor staat. Ik mocht ook altijd komen als er iets was. Ze zijn nu eenmaal voorzichtiger en begripvoller bij vrouwen die een kind zijn verloren. Dat gezegd hebbende: ik heb bij Ds2 ook twee keer gebloed, helderrood. Ik dacht ook dat het voorbij was :( Maar hij ligt as we speak lekker te snurken in zijn bed! :) Hopelijk komt het bij jou ook goed.

17. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Ik zou een echo vragen!

Ikzelf heb op 6 weken,naar mijn mening, veel bloedverlies gehad. Het liep gewoon. Net alsof ik mijn menstruaties had.
    Op 7 weken weer hetzelfde.
    Beide keren naar spoed geweest voor een echo.

De eerste keer was het innesteling, de 2de keer de aanmaak van placenta.
    Daarna nog regelmatig bruin bloedverlies gehad tot 9 weken.
    En kijk, ik ben ondertussen 14 weken en zalig zwanger.

Uiteraard is bloedverlies nooit te voorspellen. Ik zou vragen voor een echo. Dan weet je toch al meer. Als het niet goed is, weet je waar je staat. Als alles in orde lijkt, kan je terug ontspannen.

Ik duim op een goede afloop!

18. mc87

mc87 Actief lid

Apr 11, 2013
    336
    39
    28
    Female
    Bij de eerste had ik een beetje bloedverlies, dat ging snel over. Alleen menstruatie achtige krampen gehad, die nét iets anders dan normaal voelde, scherper. Dat kwam ook door innesteling en aanpassing van de baarmoeder. Ik had al snel een opgeblazen buik en spierpijn, bandenpijn hierdoor. Ook mijn darmen zette erg op waardoor ik ook buikpijn kreeg...Het hoorde er gelukkig allemaal bij.

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Amsterdam
    Hey meiden, het bloedverlies is gelukkig voorbij en ook de krampen.
    Denk dat ik idd gewoon ff goed in de paniek ging en daardoor stond te shaken en misselijk werd.
    Wat ik me gister bedacht was dat ik eergister een sprintje achter de tram aan heb getrokken van ik denk 1,5 km. Van de munt tot aan het beursplein in amsterdam. Was me spullen vergeten in de tram dus dacht hem in te halen ofso 😝
    Waarschijnlijk daardoor het bloedverlies gehad...
    Heb me spullen wel terug uiteindelijk maar dus ook niks aan de hand gelukkig!

Bedankt voor jullie berichtjes en steun meiden!! Knuff!!

20. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Wat fijn om te lezen meis!

Share This Page