Iemand met de gouden tip? Er is een glas hete thee spontaan geknapt op mijn koloniaalhouten voortafel.... nou zit er dus een grote witte waas op de helft van de tafe waar alle thee langs gelopen is.... Ik heb het gelijk opgedroogd, maar helaas dus... Heb al met pledge meubelolie gepoets, maar je blijft het zien
het kan ook zijn dat het morgen weg is, dit is ook het geval bij mensen die ik ken. altijd als het bij hun nat word, zie je zo'n witte waas en de volgende dag is het weg ik hoop het voor jou!
heb zelf wel eens een witte kring gehad van hele hete thee in een glas; die zat er ook een poos...maar na gebruik van een pot bijenwas een paar keer was ie weg....
Je hebt van pledge ook meubelspray. Ik heb het idee dat dat beter helpt dan die olie. Ik heb daar ook witte vlekjes mee behandeld bij iemand waar ik schoonmaakte en zo goed als weg waren de vlekjes. Wat raar trouwens dat een kopje met hete thee uit zichzelf is geknapt. Dan mag je wel blij zijn dat je het kopje niet net in je handen had. Was het van dun glas?
Ik denk dat je je tafel opnieuw in de was moet zetten. Want als ik zo hoor is hij gewaxt en niet gebeitst ofzo...want daardoor krijg je met hitte e.d. witte vlekken (de was die verkleurd ofzo)
een beetje opruwen met een pannespons ik heb hier een gelakte eiken tafel, en als ik kringen of iets heb doe ik het dus even opruwen en weg is de kring...
Het was gewoon een echt theeglas, best wel dik ook.... schrok me ook te pletter, ik had hem op een glazen onderzetter neergezet en liep weer richting de keuken en toen ineens "pats" echt allemaal kleine stukjes!! maar ik zal kijken of ik wat kan met bovenstaande tips
Ik heb het ook gehad op mijn koloniale tafel en daar is het nooit meer af gegaan. Ik heb hem uiteindelijk kaal geschuurd en in de blanke olie gezet...
heb je dan alleen de bovenkant helemaal geschuurd? want om de hele tafel te schuren is geen doen... zitten allemaal hoekjes en figuurtjes in!
Ik heb de tafel Bombay van de Leenbakker en heb hem idd helemaal geschuurd. De hoekjes en nisjes zijn nog koloniaal. Staat wel apart!
Kun je het hier een beetje op zien? Bekijk bijlage 41126 Je ziet in de poten 4 donkerbruine ringen en net onder het blad donkerbruine blokjes. Geinig toch?
dat zijn van die ijzeren gedraaide sponsjes zal ff kijken voor een foto maar je kunt het ook gewoon met die sponsjes met een groene achterkant doen Ik zou dat eerst proberen voordat ik de hele tafel af zou schuren