Hallo verloskundigen, Omdat mijn vriend en ik al een jaar aan het proberen zijn zwanger te worden, hadden we vandaag een afspraak bij de huisarts staan. Helaas is dit erg vervelend gelopen, waarbij we uiteindelijk naar huis zijn gestuurd. Om een lang verhaal kort te maken, de huisarts was ervan overtuigd dat er met mij en mijn vriend niks mis is en dat het tussen mijn oren zit. Nu ben ik hier erg van geschrokken, vooral omdat er ook niks is nagekeken. Ik ben 30 en mijn vriend is 34. Voor mijn gemoedsrust zou ik het prettig vinden als er wel wat wordt nagekeken bij ons. Nu weet ik dat sommige verloskundigen praktijken een kinderwens spreekuur hebben. Kan ik via zo'n spreekuur misschien ergens terecht? Of moet ik hiervoor toch echt bij een huisarts zijn (het is voor mij een serieuze optie om een andere huisarts te zoeken)? Alvast bedankt voor jullie reactie!
hoi wat naar om te horen zeg. Dit is echt niet zoals je hoort behandeld te worden, ook al ben je jong en gezond, na een jaar proberen heb je gewoon recht op verder onderzoek, als je dat tenminste wilt. Het is een prima idee om gebruik te maken van een kinderwens spreekuur. Kijk bij de verloskundige praktijk bij jou in de buurt of die dat aanbiedt. Bieden ze dat niet aan, dan kunje alsnog de verloskundige bellen en je verhaal vertellen. Waarschijnlijk kun je dan alsnog op gesprek komen en zal zij je verwijzen naar de gynaecoloog. Succes! En bij verdere vragen laat het ons gerust weten. Mirjam