Minder dan 21 dagen pil slikken?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Roetje, Jul 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roetje

Roetje Lid

Jul 26, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje. Als ik korter dan 21 dagen de pil slik, word ik dan evengoed ongesteld in de stopweek?

Wij gaan voor onze 1e IUI en ben nu aan de pil om een ongesteldheid op te wekken. Met de vakantie in de planning wil ik eigenlijk een weekje eerder ongesteld worden. Dan hebben we de IUI net voor onze vakantie.......

Kan iemand mij vertellen of dit kwaad kan? Bijvoorbeeld 16 of 17 dagen de pil nemen ipv 21?

2. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik weet niet hoe het bij jullie ziekenhuis zit maar bij de mijne hielde ze de cyclussen bij. Dus als je ineens een cyclus veel korter had dan klopte er iets niet. En ik moest echt de hele maand slikken. Had ook een ronde afgebroken omdat ik me er niet goed bij voelde. Moest toen ik ongesteld werd weer opnieuw een maand aan de pil. Had te maken met het baarmoederslijm. Dat moest afgebroken worden. Zou anders eerst met het ziekenhuis overleggen wat hun zeggen

3. Roetje

Roetje Lid

Jul 26, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Mn cyclussen bijhouden is nu nog lastig omdat ik nieuw ben wat betreft de IUI. Ik heb een recept voor een pilstrip meegekregen om zo uiteindelijk de menstuatie mee op te wekken. Zij weten niet wanneer ik ben begonnen. Moet me aanmelden op de 1e dag dat ik bloed heb.

Qua planning zou het zó fijn zijn als dit 4 dagen eerder is.... omdat ik dan de inseminatie waarschijnlijk nog heb voor mn vakantie.

Ik denk dan, of ik nu 21 dagen de pil neem, of 17......

4. KlGekko

KlGekko Actief lid

Jul 24, 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hmm vogensmij kan je het gewoon doen.
    Ik zou even bellen met de ha.

5. Roetje

Roetje Lid

Jul 26, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wel dit gevonden op Google: (gaat over de pil die ik nu nog slik)

U kunt met dit medicijn stoppen wanneer u wilt. U hoeft niet per se een pilstrip af te maken als u dat niet wilt. Als u stopt, krijgt u na enkele dagen een bloeding. U bent na het stoppen met de pil wel meteen vruchtbaar; u kunt dus direct zwanger worden.

6. KlGekko

KlGekko Actief lid

Jul 24, 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Zie je wel..

7. Roetje

Roetje Lid

Jul 26, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, even flink ge-google-d vanmorgen en toen vond ik ook wel verhalen en vragen van meerdere dames die deze vraag eens hebben gesteld.

Share This Page