M'n zoontje van 7 maanden heeft voor r eerst koorts, ik vond m zo warm aanvoelen en ik denk: ik kijk eens even naar zijn temperatuur.. Rectaal gemeten 38,9! Heb m net paracetamol gegeven maar wat kan ik nog meer doen of wat moet ik doen? Vind t een beetje eng! Moet ik hem vannacht op de een of andere manier in de gaten houden? Normaal gesproken slaapt hij door
Je kan vanavond even zijn voorhoofd voelen en hem vanavond niet te dik aankleden. Romper is voldoende.door warmte versuffen kinderen. En wellicht vanavond nog wat water aanbieden.
Inderdaad wat koeler kleden en verder lekker laten liggen zolang hij slaapt, 38.9 is voor een baby niet super hoog. Als hij vannacht wel wakker wordt gewoon lekker wat te drinken geven. Je mag koorts 3 dagen aankijken, is het dan niet weg, dan even langs bij de huisarts om alles na te laten kijken. Tenzij je nu natuurlijk al vermoed dat hij last heeft van z'n oortjes o.i.d. dan morgen gelijk even langs gaan.
38.9 is niet zo hoog voor een baby van 7 mnd. Lekker luchtig aankleden, goed laten drinken en lekker veel laten slapen. Beterschap
Ok dat stelt me gerust! Eerste keer dus beetje spannend haha.. Hij huilde bij t naar bed gaan dus heb m twee keer er uit moeten halen en heb toen ook nog maar even gekeken: 37,7 dus al een heel stukje beter. Kijken hoe t verder gaat vannacht, hij is net aan de borst in slaap gevallen en slaapt alleen in een Pamper want het is hier erg warm (al maanden). Mocht hij wakker worden vannacht en nog koorts hebben dan geef ik m nog maar wat paracetamol en drinken
Paracetamol is niet nodig bij koorts. Ik kijk zelf altijd naar mijn kind(eren). Lijkt hij pijn te hebben en echt last te hebben, maar nauwelijks koorts? Dan geef ik gerust pcm. Heeft hij hoge koorts, is wat rustiger maar geen pijn of last? Dan geen pcm. Ik kijk dus niet naar de koorts, maar de overige symptomen. Pijn bijvoorbeeld. Koorts heeft een functie en het lichaam kan het meestal goed zelf redden. Als je aan pcm begint kan je dit beter blijven geven zodat er een constante aanwezigheid (volg de bijsluiter op). Onregelmatig pcm geven veroorzaakt temperatuurverschillen en kan daardoor een koortsstuip veroorzaken.
Ach arm mannetje! Goed dat je even naar de huisarts bent geweest. Hopelijk knapt hij snel op, beterschap!
Ja wel sneu! Hij kwijlt ook weer enorm dus misschien ook weer nieuwe tandjes maar zijn eerste twee zijn net een maandje door dus weet niet of ik nu al volgende kan verwachten met 7 maand. Nu alleen lastig want moet iedere 8 uur antibiotica geven maar hij slaapt nu en zou t over een uur moeten geven weer :-/