heup dysplasie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwanger83, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwanger83

zwanger83 Lid

29 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil hier alleen even een bericht op zetten om iedereen even goed na te laten denken!
    Bij onze dochter werd bij 3 en bij 6 maanden door cb een ongelijke bilplooi ontdekt. We werden voor de zekerheid doorgestuurd om een foto te laten maken van haar heupen.
    Bij de afspraak in het ziekenhuis met een orthopeed, kregen we geen goede uitleg. We werden dom gehouden zeg maar.
    Maar de orthopeed las de uitslag op (ze meten de hoek van de heupkom) en volgens zijn collega's die de metingen gedaan hadden zou ze aan beide heupen dysplasie hebben. Maar hij heeft het nog eens nagemeten..?? en toen bleek dat ze het alleen links had?? maar goed mijn nekharen gingen die rechtovereind staan.. een meet fout van een aantal graden is nogal wat. Verder werd ik ook niet echt netjes behandeld, nadat de arts onze dochter onderzocht had en ik haar weer aangekleed had kwam ik terug in het kantoortje en had hij alle papieren al klaar liggen om mijn dochter in een pavlik harnas te steken.
    Zonder dat met mij als ouder te overleggen.
    Toen heb ik direct gezegd dat ik een 2nd opinie wou. dat vond de orthopeed niet nodig en vond het maar raar. Maar wij als ouders hebben er voor gezorgd dat ze zo snel mogelijk in een ander ziekenhuis geholpen is. Daar hebben ze (de afspraak was 3 weken later) weer opnieuw foto's gemaakt. Wat bleek, ze heeft helemaal geen dysplasie...
    Er was volgens deze orthopeed en zijn assistent arts helemaal niks aan de hand. Ze hadden gelukkig 2 foto's gemaakt dus ze waren er heel zeker van!
    Nu ben ik erg blij dat ik niet zomaar onze 1e orthopeed geloofde. Dan had ons meisje dus nu waarschijnlijk al een tijdje een pavllik harnas aan gehad terwijl het dus helemaal niet nodig was!

Heup dysplasie wordt tegenwoordig ook veel over behandeld heb ik begrepen, en natuurlijk als er behandeld moet worden moet het gebeuren. Maar volg je eigen gevoel.
    Ik wou dit toch even delen, zodat andere er misschien wat aan hebben.

gr van een opluchtigte mama

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Goed dat je je gevoel hebt gevolgd!

3. Storm

Storm Niet meer actief

Hmm. Toevallig vandaag een foto laten maken van de heupen van onze dochter. Inmiddels 9 maanden. Ook ongelijke bilplooi en bij drie maanden een 'goede' echo.
    Ik ga ervan uit dat het gewoon goed is, dit was ook voor de zekerheid, mede ook omdat ze nogal stram is in de heupen. Nou ja, niet iedereen kan de lambada dansen, toch?

Deel Deze Pagina