haaii ik kom net van het cb En ze maakt zich zorgen om haar heupjes. Haar bil is een beetje scheef en ze schijnt ongelijke beentjes te hebben. Ik zie dat niet maar zij zullen daar wel ervaring mee hebben. Nu moet ik woensdag naar het ziekenhuis met madame. Wat kan ik verwachten van zo'n heup echo en stel dat er daadwerkelijk wat mee aan de hand is. Wat moeten wij hier tegen aan doen? Is dit aangeboren of hebben wij wat verkeerds gedaan, bijvoorbeeld verkeerd vastgehouden of met verschonen verkeerde handelingen. Ze heeft er nooit om gehuild ofzo of teken dat ze er last van heb gehad. Ze heeft trouwens bij haar geboorte haar sleutelbeen gebroken. Daar kwamen we pas na een maand achter toen ze haar ging controleren. Ook daar hebben wij en zij niks van gemerkt. Ze zeggen dat het nu al mooi is dicht gegroeid, maar moet dit helemaal niet meer nagekeken worden? Vast bedankt
Hoi, Een heupecho in het ZH duurt maar heel eventjes (binnen 10 minuten sta je buiten). Je baby krijgt een beetje gel op de heupjes en dan kijken ze via een echo of er een evt heupafwijking is. Ik hoorde meteen bij de echo dat het goed was. Heb net een 2e echo gehad, deze was ook weer goed maar we moeten nog wachten op de uitslag van de rontgenfoto die ook voor de zekerheid gemaakt is. Assymetrie in het lichaam hoeft echt niet perse heupdysplasie te betekenen hoor. En mocht er toch een afwijking zijn dan kan dat verholpen worden met een zgn spreibroekje dat je kindje dat een x aantal weken/maanden moet dragen. Niet leuk voor de ouders maar een kindje heeft daar meestal niet zoveel last van. Je kindje merkt nu sowieso niet of ze een afwijking heeft. Mocht ze een afwijking hebben dan heeft ze daar geen pijn van. En is het meestal aangeboren of het ontwikkelt zich nog vrij snel na de geboorte. Jullie hebben dat niet zelf veroorzaakt hoor! Succes, hoop dat er niets aan de hand is
Bij ons dachten ze ook dat een heupafwijking had op het CB, maar de echo bleek goed te zijn. Dus wie weet valt het reuze mee!
Over het gebroken sleutelbeen: mijn nichtje had dat ook overgehouden aan de geboorte. Ook bij haar kwamen ze er zo laat achter en hebben er niets aan gedaan. Ze is nu bijna 11 en heeft er nooit meer problemen van ondervonden.
Op t cb zeiden ze dat Fenne ook een gebroken sleutelbeentje gehad heeft. Ze voelde dit aan eenklein bobbeltje. T schijnt erg vaak voor te komen en de verloskundigen controleren hier niet standaard op. Alleen als ze iets horen knakken. Ik heb dit bij de osteopaat aangegeven omdat fenne een voorkeurshouding heeft. Hij nam dit zeer serieus want dit kan met elkaar te maken hebben! Er lopen daar namelijk belangrijke zenuwbanen en spieren. Als ze in de eerste dagen bijv die spieren ontzien kunnen ze zelf een voorkeurshouding ontwikkelen. Hij heeft Fenne gecheckt en kon echt nergens een aanwijzing vinden dat het sleutelbeentje gebroken is geweest. Ik weet dus niet of t echt zo was ja of nee. Maar mocht jemeisje verder nergens last van hebben. Beweegt armen dus goed en heeft geen voorkeurshouding (die gerelateerd kan zijn aan t gebroken sleutelbeen,,,,,dus kijken naar de gebroken kant) zou ik me daarover geen zorgen maken