Wat helpt nu echt tegen een droge huid?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Grassprietje, Nov 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Marit had vanaf haar geboorte al een erg droge huid...Ik heb van alles geprobeerd...Het beste lijkt nu te werken zemelenbad van de kruidvat, maar dat is voor in het badwater...Welke bodylotion gebruiken jullie voor je kindje? Nu heb ik die van Natusan, maar toch heb ik het idee dat haar huidje nog erg droog is..

Wie van jullie heeft een goede tip?

2. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    ook hier een kereltje met een enorm droog huidje (en daarbij ook nog eczeem :( )
    zelf gebruik is altijd vette creme van de ha, maar heb ook wel eens ooit bodycreme van weleda (enorm vet, maar t werkt wel!). deze ruikt ook nog eens lekker, zonder dat er parfum in zit. hier heb je ook iedere dag olie van, ook lekker.
    smeer ze!

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke had ook een droog huidje.
    Ze gaat maar 2 keer per week in bad en smeer haar iedere dag lekker in met dikke creme van Weleda.
    Geen droog huidje meer te bekennen ;)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Babycreme van Sebamed werkt hier wel goed, al heeft ze nu geen droge huid meer.
    Zelf heb ik ook een erg droge huid, tig merken, goedkoop of duur uitgeprobeerd, maar wat echt het beste werkt is de Hema dry skin bodylotion. Zit in een wit flesje met oranje letters. Die very dry skin is niet handig, die smeert niet goed uit. Maar echt een super cremetje. En ik heb ook geen rare allergische reactie, waar ik ook nog gevoelig voor ben.

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn zoontje had ook een extreem droog huidje. Het enige wat hier hielp was Balneum Extra vettende olie aan het badwater toevoegen. Na het badje niet droogwrijven, maar zachtjes droogdeppen en verder niet insmeren. Zo zoetjes aan werd zijn huidje steeds minder droog, zonder dat ik van allerlei smeerseltjes hoefde te gebruiken..

6. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    de vetste creme die je bij de apotheek kunt krijgen, deze heet cetromacrogol geloof ik (pas op, je krijgt ook vlekken in je kleren hierdoor als je niet oppast)

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik ga eens op pad vanmiddag om een aantal tips uit te gaan proberen!

bedant meiden!

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Balneum werkt erg goed (heeft badolie en smeersels) en verder niet te vaak in bad... om de de 2 dagen is echt voldoende.

9. jacqje

jacqje Lid

Jul 8, 2006
    84
    0
    6
    Ik smeer mijn zoontje elke dag in met zoete amandelolie. Bij hem werkt dat erg goed. Hij had op zijn bovenarmen en in zijn knieholten erg droge rode plekken. Die zijn nu weg

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier balneum in bad en niet te vaak in bad. En Lanette creme of zalf werkt goed. Verkrijgbaar bij apotheek. Bodylotion werkte hier averechts, vooral die met een luchtje eraan (parfum).

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Die kleine van mij gaat maar om de dag in bad want daardoor word het ook heel droog en ik smeer hem dan in met Weleda zalf, of met olie van zwitsal....

12. greetje82

greetje82 Bekend lid

Jul 11, 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nadine heef heel veel last van droge huid op haar voorhoofd.
    Ik doe haar om de dag in bad met balneum en smeer haar hoofd in met uierzalf (zo'n grote gele pot). Kost haast niks en werkt hier super.

13. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Weleda Coldcream werkt heel goed en mag voor baby's gebruikt worden.

Liefs
    Sylvia

14. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    hier ook balneum en weleda..werkt heel goed.

15. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Hier werkt balneum en lanette creme heel erg goed!

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Balneum en Weleda kan je gewoon bij de drogist kopen?
    Ik heb vandaag al eens een beetje in de schappen bij het Kruidvat gekeken, maar kon zo snel niets vinden :)
    Vigo heeft ook een erg droog huidje. Ik smeer nu al met Lanette creme, maar ik wordt echt onpasselijk van die lucht :( :)

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Badolie van Balneum! Geweldig spul.

Ruben had echt de barsten in zijn huid staan (2 weken overtijd geboren).
    Na een weekje badderen met balneum was het over.
    Ik had ook de cremde gekocht maar dat was eigenlijk niet echt nodig.

Het is hier bij DA, Kruidvat, Etos en Apotheek te koop.
    Hier bij de apotheek hebben ze nu een aktie dat je gratis een borsteltje erbij krijgt van Nijn.

18. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Sophie was ook erg droog bij de geboorte. Doe haar drie keer per week in bad met badolie voor de droge huid van zwitsal en daarna smeer ik haar nog in met olie met advocado ook van zwitsal. Ze heeft nu absoluut geen droge huid meer!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ze verkopen het hier in ieder geval bij de Etos, weet niet hoe het met het Kruidvat zit.
    Je kunt ook gewoon Balneum badolie voor volwassenen kopen hoor, is iets goedkoper in verhouding. Er staat op hoeveel er in een babybadje moet.

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Oke dan! Ik zal morgen nog eens even een keer kijken!

Share This Page