Hoe samen slapen met je baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ladyrabbit, Jan 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn baby heeft ontzettende last van eczeem. De nachten zijn door de jeuk een ramp, ieder uur is ze wakker. Mama pendelt tussen ledikantje en eigen bed (en die staan nog bij elkaar op de kamer ook), maar het blijft vermoeiend.

Vanacht heb ik haar bij mij in bed genomen en dat verliep stukken beter. Mama slaap, papa slaap en het belangrijkste: mijn dochter sliep wat minder doorbroken!

Hoe doen andere moeders dat? Hier lag ze gewoon onder het dekbed erbij (eigen matras is geen optie, ze moet tegen iemand aan liggen). Liggen ze ook bij papa? Hoe doe je dat als je zelf eerder eruit moet?

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als mijn kind in ons bed slaapt, dan in het midden, zonder kussen en met een slaapzak aan. Nooit onder het dekbed!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier liggen ze vanaf de geboorte met grote regelmaat lekker bij ons in bed. Zowel bij mij als bij papa. Gewoon lekker in mn armen, ze liggen dan gewoon op ons matras en dan mn arm over de zij (Ruben slaapt altijd op zn zij) of over het ruggetje (Malou slaapt altijd op haar buik). En dan gewoon onder ons dekbed. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat en het is nog altijd goed gegaan!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een co sleeper misschien een idee anders? Daarin ligt ze toch in een eigen bedje, met eigen bovenkant, onderkant, zijkant, matras etc en toch kan jij of je man je arm over haar heen leggen zodat ze jullie toch voelt. Of is dat niet genoeg voor haar zegmaar en wil ze echt helemaal tegen jullie aanliggen en je helemaal voelen zegmaar?

5. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Wij nemen ons zoontje wel eens bij een verkoudheid in bed. Wij leggen dan tussen onze kussen het wiegematrasje en hem er bovenop in slaapzak.
    En dan stoppen we hem in onder een dekentje. Op deze manier liggen we heel dicht bij hem (we vallen wel eens handje in hand in slaap ) en kan hij nooit helemaal onder het dekbed verdwijnen.
    En hij slaapt er prima bij. :D

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik heb hem altijd naast me gehad, niet in het midden omdat mijn man heel vast slaapt en nogal eens met de kussen in de weer gaat.
    Ik had het ledikantje tegen het bed aangezet zodat hij er niet uit kon vallen. Heb hem altijd onder het dekbed gehad en dan onder de oksels, daarover heen mijn arm en hield ik dus de verste arm vast (volg je me nog, haha)
    Nu hij wat ouder is heb ik van mijn ledikantje een co-sleeper gemaakt door er een wand uit te slopen en hem tegen het bed vast te maken. Dit werkt nu ook prima

7. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

Aug 19, 2007
    1,357
    0
    0
    Als ons mannetje ziek is, dan ligt hij heel af en toe tussen ons in.. We leggen hem dan op het aankleedkussen tussen onze kussens in.. Zo ligt zijn hoofje een stukje hoger dan onze hoofden en komt hij nooit onder het dekbed.. En ook hier vallen we dan af en toe hand in hand in slaap. Eerste keer wel bang dat hij de volgende nacht niet meer in z'n eigen bedje wilde slapen, maar daar gelukkig nooit problemen mee gehad.

8. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Senna wordt ook vaak wakker 's nachts en ik pak haar dan vaak bij me.
    Senna slaapt dan in het midden, kussen ver bij haar vandaan en het dekbed tot net over haar middel. Senna slaapt in de combisleeper dus ze heeft het warm genoeg daarvoor.

Ik ben niet zo bang dat iemand op haar gaat liggen ofzo. Zodra ze maar iets laat blijken van dat ze wakker is dan ben ik ook wakker, dus dat gaat wel goed.

9. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    S'nachts komt mijn zoontje nog voor een voeding en dan leg ik hem naast me in mijn bed. Wel gewikkeld in zijn eigen dekentje en op mijn dekbed. Hij is nog te klein om met mij samen onder het dekbed te liggen. Dat vind ik te gevaarlijk

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
  11. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Alvast bedankt voor jullie reacties. Het artikel kende ik al. Ik hoopte dat er nog andere manieren waren om samen te slapen. In principe gaat het wel goed zo en doe ik het ook zoals de meesten omschreven.

Alleen: ik krijg nogal last van het continu op mijn zij liggen. Heeft iemand hier nog tips voor?

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Kay slaapt bijna elke nacht een paar uur bij mij in bed.. hij ligt dan gewoon naast me en ik lig op mijn zij met mijn bovenbenen onder hem (snappie ;)) zodat hij niet naar beneden kan schuiven... werkt goed :)

13. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Je man en jij een aparte deken, je kindje hoog leggen met een slaapzak en kussens het bed uit. Zo kan je goed slapen. Of inderdaad een co-sleeper of zoals wij; het bed verbreden met een eenpersoonsbed ernaast. Ons bed is nu 2.30 breed. We slapen dan lekker ruim.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij hebben ieder onze eigen deken, Nana heeft haar slaapzakje aan. Ze ligt tussen ons in maar dan hoger dan ons. Vind het heerlijk om zo elke ochtend naast haar wakker te worden!

15. maartje1983

maartje1983 Actief lid

Apr 29, 2007
    184
    0
    0
    Tayo heeft ook lang bij ons geslapen ongeveer 6 maanden.
    Hij sliep altijd lekker dicht bij mij, gewoon onder hetzelfde dekbed.
    Ik sliep altijd op mijn zij en kon me ook nog wel omdraaien maar niet zo makkelijk als dat ik alleen op mijn kant zou liggen.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Het lijkt mij heerlijk om onze dochter bij ons in bed te laten slapen maar ik kan het niet. Als ze bij ons in bed ligt doe ik gewoon geen oog dicht, bang dat ik boven op haar lig. Nu snap ik wel dat als je een kind hebt wat 's nachts slecht slaapt waardoor je zelf ook slaapgebrek hebt dat dit wel wat makkelijker wordt, maar het is mij nog nooit gelukt. Onze dochter slaapt lekker in haar eigen bedje en (gelukkig) gaat dat heel erg goed.

17. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Als moeder heb je een ingebouwd instinct waardoor je niet op je kindje gaat liggen. Geef je borstvoeding? Dan is die kans helemaal te verwaarlozen!

18. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Vanacht voor het eerst de hele nacht samen geslapen, héérlijk! Ik hoefde er niet ieder uur uit, wat een opluchting! Beeb in de slaapzak en dan half onder het dekbed. Hoger zodat ze er niet (minder makkerlijk) onder zou schuiven. Het ging perfect!

We hebben eindelijk fatsoenlijk kunnen slapen, na een week of 6 doffe ellende! Mijn dochter werd voor het eerst sinds tijden uitgerust wakker, wat een verschil! ALlemaal bedankt voor jullie tips en het meedenken. We gaan nu een co-sleeper maken, ze hoefde blijkbaar niet zó dicht bij ons te liggen. Op het moment dat ik haar bij ons in bed legde was ze vertrokken!

19. wendyy

wendyy Actief lid

Oct 10, 2007
    463
    0
    0
    hallo waar kan je zo'n co sleeper kopen
    of bestaad er ook soort camping bedjes waar de zijkant er van af kan dat je dat zo tegen je bed aan koppelt?

20. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ons meisje slaapt regelmatig lekker bij ons ook doordat ik borstvoeding geef en ze regelmatig snachts lekker wil drinken.
    Ze ligt dan in haar eigen slaapzakje, mijn vriend ligt onder ons dekbed en ik lig onder ons meisje haar grote laken (die is nog veelste groot voor haar ;)), dus die is zeker veilig mocht deze over haar heen komen wat echter nog nooit is gebeurt (gelukkig).

Ze ligt 9 van de 10 keer naast mij en haar ledikantje staat tegen ons bed geschoven (met aan de andere kant boeken tegen de poten zodat hij niet weg kan schuiven als ze er tegen aan rolt) zodat ze nooit uit bed kan vallen, werkt hier helemaal prima!

Share This Page