even mijn verhaal vertellen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssanne, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssanne

ssanne Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    hallo allemaal

ik wilde even mijn verhaal vertellen.

Ik ben een jonge moeder van 23 jaar en heb een zoontje van ruim 6 maanden. Het moederschap valt me heel erg tegen en zwaar moet ik eerlijk zeggen. Mijn zoontje is heel erg onrustig en met de name de laatste 3 weken lijkt het alleen erger te worden. Hij slaapt de nachten niet of nauwelijks en als hij slaapt dat tot half 3 s'nachts. Hij is zeer gefixeerd op die half 3. Dan is het alleen krijsen. Hij heeft last van eczeem op zijn gezicht en hoofdje waar ik steeds mee naar de huisarts ga, heb inmiddels alle zalfjes al gehad denk ik maar tevergeefs. Die eczeemplekken op zijn hoofdje lijken overigens ook erg te jeuken.
    Ik ben 24/7 met hem bezig en heb verder geen sociale contacten voor mezelf. Vroeger was ik altijd degene met veel vriendinnen en het grappige humoristische type maar sinds mijn bevalling is die persoon weg. Ik kan niet werken of studeren omdat ik geen oppas heb en bij de kinderdagverblijfen sta ik op de wachtlijsten. IK zou dolgraag weer eens willen werken of studeren en gewoon eens onder de mensen willen zijn.
    Mijn ouders wonen helaas op 1.5 uur rijden en die zie ik ook eens in de zoveel tijd en mijn man werkt fulltime maar probeerd me thuis zoveel mogelijk te helpen daarnaast. Maar ik ben echt moe, met name de nachten. Elke nacht ben ik wakker en daarnaast dan de hele dag met een krijsend kind. Mijn voedingsschema heeft hij sinds een maand ook zelf geregeld en die is als volgt:

7.00 uur 180cc
    11.00/11.30 uur fruithapje
    15.30/16.00 180cc
    18.00 groentehapje
    20.00 180 cc

Ik ben echt ten einde raad en begin eigenlijk een beetje
    een kluizenaar te worden. Ik heb nergens meer zin in en blijf het liefst alleen maar binnen. tijdens mijn zwangerschap ben ik ook nog bijna 20 kilo aangekomen die ik er ook niet af krijg omdat ik gewoon geen tijd heb om te gaan sporten. Hier word ik ook erg onzeker van. Ook intiem met mijn man zijn is het laatste waar ik aan moet denken :oops: . Ben eigenlijk bang dat ik depressief aan het worden ben.
    misschien vinden jullie me een zeur maar ik loop hier al zolang mee en moest het even van mij afschrijven. begrijp me niet verkeerd ik ben dolblij met mijn zoontje alleen hoop ik dat hij snel groeit ;)
    Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

groetjes
    hopeloze mama

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat vervelend voor je. Is het geen mogelijkheid, dat je eens bij een vriendin gaat slapen, zodat je man even de nacht overneemt. Zodat je weer even wat bij kan tanken?

Misschien toch ook even langs de huisarts. Misschien is er een mogelijkheid dat hij/zij contact opneemt met het kdv, waardoor er wat meer spoed achter je aanvraag komt?

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dus voor jezelf naar de huisarts en aangeven dat je het niet meer trekt. Verder zou je kunnen vragen of je doorgestuurd kan worden, voor de eczeem van je zoontje, naar een huidarts of zo.

Ik vind het knap van je, dat je je verhaal doet. Een virtuele knuffel!

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Poeh, dat klinkt zwaar hoor.

Maar als ik jullie schema zie vind ik wel dat hij heel erg weinig en vroeg drinkt hoor.
    Mijn meissie is bijna 6 maanden, en drinkt nu ruim 900 cc per dag. Bv welliswaar. Misschien zou je hem, ondanks dat hij dit schema maakt wat meer melk geven. En wellicht nog een voeding om 23.00, eventueel met pap. Met een beetje geluk slaapt hij dan ook langer.

En met die eczeem zou ik een verwijzing naar de kinderarts vragen. Kennelijk weet je huisarts er niets op, en dit is zielig voor je kindje. Net op de wereld en continu jeuk, bah, moet er niet aan denken. Kan me wel indenken dat hij dan huilerig word.

Maar waarom ga je dan niet naar vriendinnen als je vriend thuis is van werk? Ik doe dat gewoon. Ik overleg uiteraard wel of het hem uit komt, en het is zeker geen gewoonte hoor, maar iedereen heeft soms ik-tijd nodig.
    Daarnaast neem ik uk vaak ook mee als ik een dagje ga shoppen of lunchen met een vriendin.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ow, de doorverwijzing noemde prinses ook al. Probeer weer eens sneller te lezen dan ik kan.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hey meid,

ik zdenk zelf ook dat je wel wat weinig fles geeft hoor... misschien is ie zo huilerig van de honger. tussen 7 en 15:30 is er alleen een keertje fruit, das wel weinig hoor. Probeer het eens.

En dat kluizenaars gevole. tja dat voel ikzelf ook wel eens hoor,ik werk ook niet en kom ook niet echt enorm veel buiten (wel even boodschap maar thats itt)

Voor de rest succ meid, en ff die huisarts beetje opduwen.... zodat ie een verw geeft. jeuk is vreselijk

7. ssanne

ssanne Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    bedankt voor jullie lieve reactie's,
    ik gaf hem eerst om 12 uur een fles 180 cc
    maar die dronk hij nauwelijks op, vandaar dat
    ik die maar heb laten vervallen. IK vind ook dat hij weinig drinkt terwijl hij voorheen nooit genoeg had aan 5 x 180cc per dag. Morgenochtend ga ik de huisarts maar weer eens bellen, misschien dat ik dit keer voor de verandering wel een doorverwijzing krijg :)

8. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Snap echt wat je bedoelt. Ik ben ook degene bij ons die altijd thuis is en bij de kleine.Hij sliep de laatste 4 maanden ook erg slecht dus was erg moe ook omdat hij overdag veel aandacht vraagt. En mijn ouders wonen ook een uurtje weg.Wat wij doen is hem af en toe een paar daagjes naar opa en oma brengen. En mijn moeder komt vaak 1 x per week een dagje en een nachtje. Je moet natuurlijk ook een keer lekker kunnen bijtanken. Nou in ieder geval veel succes en hoop dat het snel beter gaat. Misschien kun je hem af en toe ook even laten krijssen want ze hebben nu wel de leeftijd dat ze weten dat als ze huilen ze aandacht krijgen.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meid toch, heftig hoor. De sleutel tot verandering heb je zelf in handen. Ga er eens voor zitten en kijk wat je echt anders zou willen en maak een plan hoe je dat gaat bereiken.
    Bijv. je vind dat je teveel binnen zit, plan elke dag in dat je met je kindje in de wandelwagen gaat wandelen of ff naar de supermarkt gaat of zo.
    Bijv. je wil contact met andere moeders, ga op babyzwemmen of doe iets anders in de buurt waar je je baby mee naar toe kan nemen. Vaak organiseren buurthuizen ook bijeenkomsten met andere ouders.
    Bijv. je wilt gaan sporten (krijg je veel energie van he), dan ga je op een vaste avond als je man thuis is. Of je gaat naar een sportschool met kinderopvang.
    Praat er in elk geval over met je man hoe je je voelt en dat je het anders wil. Misschien kan hij ook meedenken hoe je dat kan doen.
    Er zijn echt heel veel mogelijkheden, maar je ziet ze nu ff niet. Gewoon eens gaan zoeken wat er in je buurt allemaal te doen is. Of vraag dat eens op het CB.
    Verder vind ik ook dat je kindje wel weinig krijgt. Ik denk eigenlijk dat ie gewoon honger heeft na een aantal uren. Misschien was om 24 uur geven wel net te laat, maar wat als je het om 22.30 uur nog eens probeert. Of overdag iets schuift.
    Sterkte meid, het is gewoon loeizwaar, maar er is iets aan te doen he.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    waarom niet een fruithapje rond 10 uur en rond de middag ene broodje met wat drinken (evt melk") ?
    En idd ik dacht ook meteen dat hij ws honger heeft rond half 3

11. Niet meer actief

Misschien wat ideetjes qua vdoeding:
    - er zijn ook potjes met fruit en granen of fruit en koek; die vullen beter en mijn zoontje vindt ze zo lekker! Hij vult er zijn buikje goed mee.
    - van de laatste fles voor het slapengaan een papfles maken. Met bambix of rijstebloem.
    - een ander lekker tussendoortje zijn baby-danoontjes. (vanaf 4 maanden).
    - ik doe ook wel eens een schepje bambix of rijstebloem door een "gewoon" fruithapje.
    - tussendoor geef ik kleine flesjes drinken, bijv. diksap of roosvicee en een stukje liga-koek.

Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal kapot bent van elke nacht om half drie wakker.
    Helpt het ook niet als je je baby bij je in bed neemt vanaf half drie? Mijn zoontje slaapt soms onrustig en wordt dan 's nachts wakker. Als hij dan niet meer kan slapen, neem ik hem lekker bij ons in bed, tussen ons in. Dan slaapt hij wel lekker verder.

Verder is het misschien een ideetje om af en toe een vriendin bij je thuis uit te nodigen. Je kan dan een beetje bijkletsen en ze kan je ondertussen helpen met je zoontje.

Succes!

12. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande adviezen, dus die ga ik niet herhalen.....

Maar ik heb misschien nog een suggestie voor het exceem. Kan een stomme zijn, maar mijn dochter had er ook last van. Alles geprobeerd, niets hielp. Tot ze me bij de apotheek vasaline/cetromacrogol advizeerden. TOP!
    Mocht je die nog niet geprobeerd hebben....

enne, als het werkt, kan je het ook op recept krijgen, dan kost het je niets.

Succes meid, het is even wennen met het moederschap, je moet even de juiste draai vinden en met een onrustig kleintje gaat dat niet heel snel. Maar: er samen op uit gaan is ook leuk! Kinderwagens zijn er niet voor niets!

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jee meis wat heavy!
    Allereerst vind ik het ontzettend goed dat je hier een topic start, dat is toch de eerste stap! Het is niet makkelijk je zo bloot te geven figuurlijk, dus good on ya!
    Ik denk ook dat de hoeveelheid melk vrij laag is, maar goed, als de flesjes niet leeggaan.
    Iets anders: heeft hij naast de eczeem ook andere klachten? buikkramp, spugen, diarree? continu verkouden/vol? buikpijn? moelijk poepen? zitten er allergieen in de familie?
    Misschien dat hij nl dan ook klachten van de voeding heeft...
    Heb je een kinderrijke buurt? andere manieren om jonge moeder te leren kennen?
    Liefs!

14. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Hoi,

Koppie op meid.
    Met alle drie hebben we in het begin slaapproblemen gehad. De middelste had ook behoorlijk eczeem. Met verzachtende zalfjes kwamen we een heel eind, maar hij heeft er best veel last van gehad. Inmiddels (hij is 4) is hij er vanaf.

Het slapen ging ook niet vanzelf. Bij ons werkte het om ze op een gegeven moment toch te laten huilen. Om de 10 minuten er naar toe. Speen erin, aaitje en meteen weer weg.
    Het waren dan wel een paar tropennachten achter elkaar, maar na een paar nachten sliepen ze allemaal door.
    Uiteraard werkt dit niet voor alle kinderen, maar bij ons wel.

De sociale contacten met andere jonge ouders in onze eigen buurt hebben we vooral opgedaan door het kinderdagverblijf. Hopelijk heeft je kindje snel een plek. Ik vind het ook heerlijk om te werken, om niet altijd met de kinderen bezig te zijn, en ook andere uitdagingen te hebben.

Koppie op!

15. ssanne

ssanne Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    hallo allemaal,

sorry dat ik zo laar reageer maar ik kan niet meer inloggen via mijn computer :( , toch bedankt voor jullie lieve reactie's allemaal. Ik heb de afgelopen dagen de hoeveelheid melk verhoogd naar 4 flesjes van 180cc die hij soms wel soms niet opdrinkt maar helaas zonder resultaat.. Hij is vandaag overigens wel wat rustiger maar de nachten zijn nog steeds een drama :( .
    Ik hoop alleen maar dat het snel beter wordt en dat ik binnenkort wordt opgeroepen voor het kinderdagverblijf zodat ik weer aan het werk kan :)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier dacht ik ook meteen aan! Heeft hij geen koemelkallergie of dergelijke?

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou hem ook wat meer te eten geven, of bijv. wat nutrix door de laatste fles.
    Verder, zoals boven al genoemd, neem contact op met je huisarts. Eczeem is niet altijd een op zichzelf staand iets, het kan ook een symptoom zijn van een ander probleem. Vooral als je kindje zoveel huilt en krijst, laat hem goed nakijken door de huisarts en je niet met een kluitje het riet in sturen. Wie weet heeft hij een voedingsallergie of iets.

18. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Hoi hoi,

Heel herkenbaar je verhaal. Toen ik mijn dochter kreeg 6 jaar geleden kwam ik ook bijna het huis niet uit. Na 4 jaar heb ik een cross trainer gekocht voor in huis. Was in het begin een hel maar toen ik eenmaal kilo's ging verliezen had ik de smaak te pakken en begon ik me geestelijk en lichamelijk sterker te voelen. Misschien kun je dat ook proberen.

ua eten zou ik je het volgende schema aanbevelen (mijn zoon van 6 maanden krijgt dit ook nu):

07.00 uur: 180 cc melk
    09.00 uur fruit (als je deze op dit tijdstip geeft dan heeft hij rond 11.00 uur misschien wel trek in melk)
    11.00 uur: 180 cc melk
    15.00 uur 180 cc melk
    19.00 uur 180 cc melk met rijste pap.

Hoop dat het snel wat beter gaat. En het is altijd goed om met iemand erover te praten, misschien met een pschygoloog.

heel veel sterkte!

xxx

19. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Kinderen maken overdag vaak een buffertje voor snachts. Ik merkte ook echt wanneer ik Dewi overdag meer eten ging geven ze hier veel beter op reageerde!

Dus misschien niet eens zozeer meer melk geven maar gewoon wat meer tussendoortjes, desnoods nog een keer fruit (als ie dit lekker vindt)

Je zou ook al een beetje met (korstjes)brood kunnen oefenen.

Althans dat hielp bij ons...melk had ze t wel een beetje mee gehad (althans niet om er nog meer bij te krijgen)
    ze was echt toe aan wat grover voedsel waar ze wat langer mee door kon!

20. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ha meid, vervelend zeg, maar ik herken het wel. Ik zit nu thuis met mijn dochter vanwege haar eczeem. Volgens de huisarts groeit ze er wel overheen binnen een jaar.....
    Aangezien ik dit te lang vindt duren ga ik morgen met haar naar een homeopaat, die kunnen vaak net iets anders. in de nacht is ze ook vaak wakker, maar ik geef bv en dan is ze zo weer onder zeil.

ik wens je in ieder geval veel succes!

Deel Deze Pagina