Beste iedereen, Voor ons tweede kindje (als alles goed blijft gaan) hebben we een kleinere slaapkamer,en daar past wel alles in maar ik hou nogal van ruimte en voreg me dus af of iemand tips heeft om een kleine ruimte zo goed mogelijk te benutten! En misschien heeft iemand tips voor het vinden van kleine kledingkasten. Groetjes Madelon
Je hebt van die bedjes en commode in één ,die zien er wel erg handig uit! (weet niet of het op lange termijn ook handig is)
3 bij 5 lijkt me stug Dat is een behoorlijke flinke kamer namelijk haha. Wij hebben voor Tobe ook een kamer van 8m2 en daar past alles met gemak in hoor... Dus of je verkijkt je er op (en kan het dus allemaal prima; een ledikant, commode en kledingkast) of het is nog kleiner
Ons kamertje is ook ongeveer 3x5 kijk maar eens hier: http://www.stoepkrijt.com/index.php?pag ... ussen.html
Weet je het zeker? Onze slaapkamer is bijna 13m2 (ipv dus 15m2) en die is zeker weten echt een stukje groter hoor. Hij komt eerder in de buurt van de 8m2 van mijn zoontje.
Ik heb even 3 foto's in mijn album geplaatst van Tobes kamer. Die is dus bij benadering (ik heb even op de plattegrond van onze woning gekeken) 8,7 m2. @ TS: ik zou als ik jou was even de afmetingen van het kamertje op schaal op een stuk papier tekenen en daarin de eventuele meubels als ledikant, commode en kast in tekenen. Een kamertje lijkt nml veel kleiner dan je denkt. Toen Tobes kamer leeg was, vond ik het ook heel erg klein, maar uiteindelijk past alles er echt met gemak in. Sterker nog, als we een tweede krijgen en we zijn nog niet verhuisd, moeten ze met z'n 2en op die kamer liggen (maar dan wordt het wel wat lastiger).
ons babykamertje is 2,25 x 2 meter (echt pas klein dus) ik heb foto's op onze site staan en geloof ik ook in mijn album..
hij zal idd iets kleiner zijn als ik er zo over denk jah... maar cratief met ruimte zijn lukt hier wel
wij hebben ook een klein 3e kamertje en bij een eventuele 2e ga ik gewoon voor meubels van ikea. Of Ymke moet zo oud zijn dat ze zelf niet meer in het ledikant slaapt (daar gaat het wel op lijken ) Maar dan past iig de kledingkast er niet in. Misschien maken we dan een kast op de gang ofzo, en een klein stapeltje kleren in de commode.
Neem een kast van Ikea uit de PAX serie. 1 element van 50 cm breed, maar wel hoog (2,36). Je kan er 1 nemen met alleen een deur of een deur en 2 laden bv. Heb je toch heel veel opbergruimte. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99842568
aljs je schuine daken hebt.. dan heb je van die schuine bakken op rolletjes waar je spulltjes in kan verstoppen.. (gamma) lijkt me ideaal. voor speelgoed. wie weet kun je er een klerenkastje van maken..
Je kan als kledingkast ook badkamerkasten gebruiken. Dat scheelt minimaal 20 cm in de diepte en babykleertjes passen er prima in! Je hebt er hele leuke in (zelfs bij de kwantum/leen bakker/praxis enz) en ze zijn ook nog eens niet duur! Je kan ook hangkasten gebruiken (die dus niet op de grond staan, maar aan de muur hangen) Geeft weer veel vloerruimte. Ik heb altijd klein gewoond, dus je wordt vanzelf creatief met ruimte
ik heb dus net zo`n formaat kamer als noatje,en bedankt Tassie,dat is een goed kast-idee! zoiets moet ik hebben!
Ons kamertje is 2.30 X 3.00 en er past met gemak een bedje, commode en een lekker stoel in. Kledingkast hebben wij trouwens op de kamer ernaast. Maar de meeste kleertjes passen in de commode.
alyssa dr kamertje is ook ongeveer 2x 2,5m. alles past erin en ze kan ook nog op de grond spelen. het enige nadeel vond ik dat er geen lekkere stoel in paste, ik heb dus een campingstoel gebruikt die ik kon inklappen als ik alyssa de fles had gegeven. ik moet zeggen dat ik best een behoorlijke commode heb en ook een behoorlijke kledingkast. je kan ook met spiegels werken om de kamer groter te laten lijken. liefs doris