Korte nachten ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,
    Ik had laatst al een bericht geplaatst over de laatste fles weg laten. We zijn toch hier maar even mee gewacht. Me zoontje heeft een tijdje geleden een tijd gehad dat hij ineens 1,5 week achter elkaar midden in de nacht wakker wordt terwijl hij normaal makkelijk tot half 7 doorslaapt. Nu hebben we weer sinds een paar dagen dit. Hij is dan rond half 4 wakker. Hij begint dan druk te doen in bed en als ik hem dan laat liggen begint hij na een tijdje te huilen. Het enigste wat dan helpt is hem bij me in bed te nemen. Ik merk zelf dat ik s ochtends dan echt niet de vrolijkste ben tegen mensen en ben ook niet voor uit te branden. Overdag is er ook niet echt tijd voor me om bij te slapen. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Als hij bij me in bed komt valt hij snel in bed maar als ik hem dan weer wil terug leggen in bed begint ie heel hard te huilen. Ik zar eerst aan een sprongetje te denken maar ik dacht dat die het net achter de rug had.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoontje is bijna 9mnd en komt meestal nog 2x per nacht. We zitten nu in een ellendige tandjesfase en nu is hij nog veel onrustiger en huiliger.

Wat ik wil zeggen: verwacht niet te veel. S Nachts komen is nog hartstikke normaal.

3. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Mijn dochter werd 's nachts wakker tot 12 maanden, soms alleen voor een slokje water of helpen in slaap te sussen. Pas na de 12,5 maand heeft ze uitgevonden dat ze ook een hele ruk in een keer kan maken. En nog prijs ik mezelf gelukkig want dat is vaak ook anders bij andere kindjes!

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Doorslapen is vaak relatief. En het is heel vaak zo dat kinderen in periodes in de nacht wakker worden en niet alleen als ze baby zijn.
    Onze dochter bv. die slaapt ook door. Maar komt ook vaak in de nacht eruit voor een slokje water, zere teen etc.
    Onze zoon heeft nog nooit echt doorgeslapen en de afgelopen nachten wordt hij alleen rond 3 wakker en dan is een speen voldoende. Terwijl hij eerder echt niet eerder ging slapen dan dat hij bv had gehad.
    Maar dit kan morgen allemaal weer anders zijn.

Moe.. ja.
    Ik merk wel als het langere periode is dat mijn lijf er een soort van aan went. Ik functioneer overdag gewoon prima. Alleen die ochtenden.. ja eruit komen blijft vreselijk hahahahah.
    Wij hebben het opgegeven altijd maar een oorzaak te zoeken. Soms is er hier namelijk ook gewoon "niks". Ja... Ik moet je nog iets vertellen mama!!!!... fijn schat dat mag morgen... slaap lekker.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter slaapt nu sinds een week echt door, daarvoor werd ze minimaal 1 keer maar meestal vaker wakker voor haar speentje, slokje water, aai over de bol.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Onze dochter slaapt nog maar 2 weken door.. En dan nog moeten we in de vroege avond 1-2 x naar daar om te sussen of voor haar tut.. Maar dat noem ik ook doorslapen in vergelijking met de nachten daarvoor :)

Ik heb ze de 1ste maanden ook regelmatig bij mij in bed gelegd omdat ze in haar eigen bedje absoluut niet wou verder slapen. Bij mij viel ze dan meteen als een roosje in slaap.. Ik vond dat net fijn en ik sliep super :)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het niet gewoon honger? Dochter heeft tijd die leeftijd ook plots weer een nachtvoeding geïntroduceerd.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Waar mijn oudste 2 met 10 weken door sliepen doet yoshua dat net ff anders. Hij sliep door met 10weken, met 12 weken werd hij gemiddeld 10x per nacht wakker. Dat duurde tot hij ruim 4 maanden was. Nu is hij 5maanden en zijn we alweer een week aan het rommelen snachts. Hij is nu ook verkouden, dus dat verklaarhet wel, maar fijn is anders.
    Soms hebben ze geeoon een periode dat ze wakker worden.
    Ik houd me maar vast aan dat het ooit goed komt en zolang is tussen de periodes maar wat beter kan slapen is het wel te overzien. (En nee ik ben echt niet altijd de gezelligste want ik heb best wat slaap nodig.)
    Ik kan je alleen maar zeggen accepteer dat het zo is en maak het jezelfs makkelijk. Succes met de gebroken nachten.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Zoontje van bijna 11 maanden word hier gemiddeld nog 4x wakker tussen 00.00 en 06.30
    Dan zit ik een kwartier te voeden (aangezien hij uit bed valt) en dan dommel ik zelf weer wen poosje in. Nu krijgt hij tandjes, zit in een sprong en leert lopen.. Dus komt vaak nog vaker dan die 4x..
    (prijs jezelf gelukkig dat hij maar 1x komt ajb ;) )

Heeft hij niet toevallig trek, of dorst? En waarom wil je hem persé terug in zn eigen bedje? Volgens mij probeert hij duidelijkbte maken dat hij bij jou wil zijn:) komen er tandjes door misschien?

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Maak je hem nog wakker voor een late fles? Zo ja dan misschien niet meer doen. De enige nuttige tip die ik ooit van het cb heb gehad is namelijk om een baby niet meer wakker te maken zodra je merkt dat de nachten weer rommelig worden. Dus een baby die eerst doorsliep en daarna ineens weer klaarwakker is 's nachts. Het cb zei dat baby's rond de 4 maanden hun diepe slaapcyclus verplaatsen naar vroeger op de avond. Zodra je ze uit die diepe slaap wakker maakt rond 23.00 uur dan komen ze niet meer in een goede diepe slaapcyclus de rest van de nacht. Bij ons klopte dat precies rond vier maanden.

En verder sluit ik me bij de andere dames aan. Mijn dochter is een prima slaper, slaapt door sinds ze 10 weken was. En toch zijn er elke paar maanden wel periodes geweest dat ze ineens weer paar dagen 's nachts een keer wakker wordt, voor een slok drinken/plasje/tandenpijn/zomaar. Het hoort erbij helaas.

11. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak hem inderdaad nog voor een late voeding wakker om 23.00. Volgens het cb mag ik deze voeding ook weg laten omdat hij die niet echt nodig meer heeft op het moment. Maar omdat hij dus weer midden in de nacht wakker wordt was ik beetje huiverig over wat hij zou doen als ik die late voeding zou weg laten. Maar mischien moet ik het gewoon maar eens proberen.

12. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij geeft niet echt aan dat ie honger heeft.

13. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb het vannacht maar eens geprobeerd. Hij heeft ongeveer van 8 uur s avonds tot half 4 s nachts. Dus hij kan blijkbaar wel lang slapen maar ergens door wordt ie steeds om half 4 s nachts wakker.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kou misschien? Of misschien is het gewoon even een fase.

15. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft een romper met korte mouwen, Pyama met lange mouwen en dan laken met dekentje en volgens de babyfoon blijft het 19-20 graden. Hij heeft dit paar weken geleden ook anderhalve week gehad.

16. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Misschien kun je een slaapzak proberen :) Ik dacht namelijk ook direct aan kou, en bij jullie onder de dekens is het natuurlijk lekker warm. En anders inderdaad misschien een fase..

17. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is mischien wel een goeie , Ik ga het proberen.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ook weer ellendige nachten. Ik vind het ontzettend sneu voor haar, maar uiteraard ook voor ons.. en hier zijn het tandjes die nu achter elkaar door lijken te komen.
    Ze wordt wakker en is ontroostbaar bij vriend, wil alleen bij mij. mama-honger..daarbij de 11 maanden sprong verwacht ik zo. Echt de nacht van 19.00 uur tot 7.00 uur zoals ik wel eens hoor van mensen in hier vrijwel nooit gebeurd.
    Meestal moeten we er zo'n 2-3 keer uit en bij tandjes duurt de tijd dat we met haar bezig zijn gerust ruim een uur:):)... Gaaaaaaappp...

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Bij onze zoon was dit een fase tussen 4 en 5 maanden. Ineens pakte hij de nachten weer door.

20. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter komt ook weer sinds 5 maanden geregeld snachts.. Ze krijgt de laatste voeding tussen 18.00-19.30 ligt eraan hoe de dag is geweest. Ik heb t maar geaccepteerd.. Wij vroeger naar bed zodat je al wat uurtjes slaap te pakken heb als ze komt, als ze komt dan is de ene keer speen voldoende, of schone luier, of beetje water en als laatste flesje melk dit is dan klein flesje 1 schep en 40ml. Mocht ze dan nog niet willen slapen dan neem ik haar mee in ons bed daar valt ze dan meestal snel in slaap. Bij ons is t dus elke keer anders haha. T is vermoeiend, maarja 1 keer in de 2 maanden gaat ze slapen bij opa of oma zodat wij even kunnen bijtanken!

Deel Deze Pagina