Hallo dames, Ons zoontje is nu 7 maanden en ik durf hem toch geen brood te geven! Hij heeft zich een poos geleden verslikt en ik dacht echt Nu ben ik mijn zoontje kwijt! Na dit voorval durf ik hem dus geen brood of koekjes meer te geven en dit heeft hij wel nodig. Hoe doen jullie dat als ik vragen mag want ik durf gewoon echt niet meer. Wat geven jullie zoal te eten en hoe geef je hem of haar dat? Bedankt alvast voor jullie reacties!
Gewoon in stukjes van 1 bij 1 cm in het begin. onze dochter duwde grote stukken ineens naar binnen en bleef zich verslikken. En ik gaf haar brood van een dag oud, dat verkruimelt beter als vers brood..
Ik durf het ook niet meer hoor. Zelf stukje van 1 cm gaan fout!! Bij mijn andere zoontje ging het toen prima, maar die had al tandjes. Ik wacht er mooi nog even mee.
En stukje brood in de wangzak doen ipv op de tong leggen dan komt het vanzelf tussen die kaken. Onze dochter heeft twee maanden brood gegeten zonder tanden en met korst en al!
Wachten? Maar dan krijgt hij toch te weinig voeding binnen? Mijn zoontje wil s´middags rond 14,30 uur gewoon wat hebben want dan heeft hij trek. Wat geef jij hem dan ipv brood?
idd lang stuk korst, daar gaan ze op kluiven (iig werkte dit zo bij mijn jongste nichtje, die verslikte zich altijd in kleine stukjes want die dacht ze in een keer door te slikken, dat gaat niet met een lange korst)
Een korst heb ik al geprobeerd, maar die trek hij op de een of andere manier kapot en dan heeft hij dus een groot stuk korst in zijn mond en de rest kan je zelf dan wel bedenken. Doen jullie ook iets op het brood zodat het wat plakkeriger wordt? Heb net pasta geprobeerd en het ging deze keer bijna helemaal goed..
half 8 fles - 210 cc + 7 scheppen + 3 scheppen fijn tarwe half 12 potje fruit half 2 fles - 120 cc + 7 scheppen half 4 soepstengel + thee 5 uur groente 200 gram half 7 fles 210 cc + 7 scheppen + 3 rijstebloem. Hij krijg genoeg binnen hoor!!
Ja inderdaad! Bijna hetzelfde schema als ons 7,00 uur Fles 180 + 6 pap mee gestopt want vind hij niet lekker 9,15 uur Fruit maak ik meestal zelf 12,00 uur fles 180 + 6 14,30 uur koekje of broodje + sap of thee 16,30 uur warm eten + toetje 18,45 uur fles 180 + 6 gestopt met rijstebloem
Kindjes moeten dit toch ook leren?? Of zie ik dat verkeerd. Ons zoontje verslikte zich in het begin ook best vaak maar op een gegeven moment gaat dit goed. Hij at zn brood met korst en al, zonder tanden!
Bij een kind van 7mnd zou ik stoppen met pureren zodat hij de kans krijgt om te leren eten. Daarnaast is een groot verschil tussen verslikken en slikken. Zolang de baby gaat kokken en daarmee zelf het stuk uitwerkt is er niks aan de hand. De kokreflex werkt dan goed. Eigenlijk is de grootste boosdoener bij leren eten een bange ouder. Die angst slaat over op de baby.
Nou hier vandaag 9 maanden en mevrouw eet nog steeds geen stukjes. Dus ook geen brood. Als ze een stukje proeft gaat ze kokhalzen en spuugt ze heel haar maag leeg. Dan niet hè ik ga haar niet dwingen. Soms een lange vinger of koekje gaat al wat beter. Maar nee lekker alles op zijn tijd. Terwijl ze met andere dingen weer te vlug is hahaha
Toch proberen... En een soepstengel lukt wel? Dan moet het met brood toch ook lukken? Trouwens... Ik zou nog geen pasta geven, maar gewoon appelstroop. Daar wordt het ook lekker plakkerig van en tis veel gezonder
Ja ze moeten het inderdaad leren, daarom wil ik het ook graag kunnen doen, maar het gaat erom dat ik het zelf niet durf. Daar baal ik zo van omdat hij wel brood moet leren eten.
Ja dat begrijp ik hoor. Ik zit nu op de tel, dus ben even kort. Ik heb zelf hele goede tips gekregen destijds. Mijn 3 prematuurtjes snapten het ook niet met 6-7mnd. Met die tips is het ons gelukt om ze met 9mnd volledig aan 'normaal' eten te krijgen. Overigens in het algemeen: een baby dat een soepstengel/lange vinger/koekje eet, eet al stukken! Tenzij deze ook glad gepureerd worden. Ik begrijp soms niet dat ouders huiveren bij een geprakte aardappel, maar gerust een koek geven aan een baby.