Ik ben nu 8 weken zwanger van m'n eerste en heb heupdysplasie. D.w.z. dat de heupkop niet goed in de kom past, wat pijn en stijfheid veroorzaakt. Ik vraag me af wat het effect van een zwangerschap zal zijn hierop. Door het extra gewicht en het effect van relaxine zal het wel verergeren. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En die misschien tips heeft?
Hallo Luun, Ik heb hetzelfde. Ik heb ook heupdysplasie en ben ook zwanger. Ik heb wel het een en ander aan mijn huisarts/gynaecoloog en fysiotherapeut gevraagd, maar zij zeggen dat het gewoon goed moet kunnen gaan zonder extra pijn. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je sneller last hebt van je rug/heup. Ik heb van week 7 t/m week 11 heel veel last gehad van steken in mijn bil. Dit is nu weer over, maar ik heb geen flauw idee hoe dit verder gaat. De fysiotherapeut zei dat dit kon komen doordat je baarmoeder kantelt, die komt dan net tegen een zenuw. Nu is dit waarschijnlijk niet meer zo, alleen in het begin, daarom heb ik er nu (nauwelijks) last van. Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn met heupdysplasie.... Groetjes!
Ik heb zelf geen heupdysplasie maar mijn beste vriendin wel. Zij had altijd erg veel pijn maar juist toen de kleine groter begon te groeien en vooral toen ze begon in te dalen had ze juist geen pijn. Maar wel zorgen dat je goede therapie volgt zodat je spieren zo sterk mogelijk zijn.
Hoi, Ik had na me geboorte heupdysplasie. Maar is misschien niet helemaal het zelfde. Maar ondanks ik dat bij me geboorte dat heb gehad. Kom ik toch meer in aanmerking met meer pijn aan de heupen, rug, meer bandenpijn. Maar waar ik ook last heb is pijn aan de schaambot. Waar door ik bij het lopen pijn heb. Maar dat heb de laaste 2 weken.