Dan blijft het nog even spannend! Dat het er op het eerste gezicht goed uitzag is op zich al fijn, dan zal de eventuele afwijking waarschijnlijk niet al te groot zijn. Succes donderdag...enne, laat je even weten hoe het ging?
Hallo allemaal! Wij hebben straks een echo voor onze dochter. Het consultatieburo vermoed heupdysplasie aan de linkerkant. Onze kleine meid heeft asymetrische bilplooien, verschil in kniestand en lengteverschil in de benen. Dit werd met 4 wkn al geconstateerd, bij bijna 12 weken ook en toen ik het ziekenhuis belde, moest ze eerst echt 3 maanden zijn, vanaf uitgerekende geboortedatum. Inmiddels is dat al 2 wkn geleden en nu de echo. Van mij had het sneller gemogen,heb namelijk geen idee of er nu weer tijd overheen gaat voor we de uitslag hebben. Zelf merk ik weinig aan onze meid, ze beweegt goed met beide benen en vind haar niet strammer in haar linkerbeentje. We wachten af, al vind ik het nu wel heel spannend, dat zal nog wel erger worden als we straks in het ziekenhuis zijn. Is bij jullie ook alleen een echo gemaakt? of ook een foto? Groetjes, Mexican
Hier is een echo en een foto gemaakt, maar onze dochter was al ouder dan 6 maanden en dan is vaak een foto nodig om het goed te zien. Wij moesten elke keer eerst foto maken en hadden dan meteen een afspraak bij de orthopeet, dus kregen meteen de uitslag. Ik vond dat mn dochter ook goed met haar beentjes bewoog, maar vind het nu toch echt wel een stuk beter. Asymetrische bilplooi wil trouwens niet altijd zeggen dat er wat mis is, maar beter een keer teveel gecheckt dan te weinig.
Vorige wk dinsdag de echo gehad, daar werd meteen gezegd dat het er goed uitzag,maar de officiele uitslag zou nog volgen. Raakt die toch kwijt.... Assistente h.a erachteraan, ze hebben 'm gelukkig gevonden. Heupen staat binnen de norm, maar gezien het lichamelijk onderzoek wil de orthopeed ons dochtertje toch zien. Kwam niet leuk aan, maar weet ook dat het beter is dat ze 2x teveel kijken dan 1x te weinig. Maar ja, vannacht ook erg slecht geslapen en dan is niets fijn Het voordeel van het feit dat we nu naar de kinderorthopeed moeten is dat we nu ook bespreekbaar kunnen maken dat ik haar iets scheef vind. Ze heeft inderdaad wel beenlengte verschil, dit hoeft trouwens niet altijd met HD te maken te hebben. Ziekenhuis belt deze week. Assistente h.a zei dat we nog vroeg erbij zijn als het zo is, ze houden tegenwoordig 6 maanden aan. Klopt dat?
Niet dat ik weet...Bij 3 maanden kunnen ze goed zien of er een afwijking is. Voor de 3 maanden zijn de botten nog te week om een eventuele afwijking goed te kunnen zien. Omdat ik vroeger zelf heupdysplasie heb gehad, kreeg mijn dochter met 3 maanden meteen een echo en foto voor de zekerheid. Mijn nichtje krijgt dit nu ook met 3 maanden. Dus hier wordt nog 3 maanden aangehouden. Hoe sneller je erbij bent hoe beter! Mijn dochter mag trouwens vrijdag uit het gips! Spannend! Ze heeft drie maanden een spreidbroekje gehad, twee weken in tractie gelegen en nu heeft ze al 3 maanden gips. Vrijdag mag ze dus uit het gips. Ze krijgt dan wel nog een spreidbroekje, maar dat gaan we al snel afbouwen. Kan niet wachten om haar lekker in bad te doen !
Hallo meiden Ik ben afgelopen week voor een heupecho geweest en er was een afwijking aan haar linker heup te zien. Als Indy ligt trekt haar lichaampje ook helemaal naar rechts. Was dat bij jullie kindjes ook zo? Maandag ha bellen om verdere behandeling te bespreken, vermoedelijk doorverwijzing naar Orthopeet. Baal er ontzettend van