's ochtends vroeg bed uit voor speentje...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Loewiese, May 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Hallo mamma's!
    Ik heb een dochter van 3 maanden oud die het op zich (sinds een paar weken) heel goed doet. Ze slaapt en drinkt goed alleen... 's ochtends vroeg wordt ze vanaf half 5 een paar keer wakker om haar speentje. Dan slaapt ze weer verder (maar ik niet). Blijkbaar komt ze dan in een lichte slaap en heeft ze het speentje nodig om weer in te slapen. Uiteindelijk moet ik haar om 7.30 vaak wakker maken voor de voeding, dus echt hongerig zal ze niet zijn. Ze krijgt de laatste voeding rond 22.30/23.00.
    Het is best vermoeiend zo. Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad en misschien suggesties voor een oplossing?
    Groetjes,
    Maaike

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman komt nog steeds rond 6 uur wakker voor haar speentje... Vermoeiend, maar het is niet anders!

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik laat Esmee 's nachts altijd even huilen, na een kwartiertje is het stil. Meestal slaapt ze dan tot 8-9 uur door. Het is het proberen waard. Ze weten het gauw genoeg dat mama komt voor het speentje!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ikmoet er ook regelmatig uit voor het speentje.... midden in de nacht de laaste tij dgaat het goed...

5. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    zo ben ik even blij dat ruben zijn duimpje heeft gevonden! :)

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Daan heeft zijn duimpje ook gevonden, van een speentje wil hij niets weten.
    Vervelend dames, dat jullie zo vroeg je bed uit moeten voor het speentje. Hopelijk hebben jullie kleintjes die snel niet meer nodig!

Groetjes, Wendy

7. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Ik deed het net als kissie, even laten huilen in de nacht...10 min.... ff kijken en weer weggaan.
    Als jij op blijft staan voor het speentje zal je baby je elke nacht wakker maken om het speentje :(
    Je moet het zelf weten, duurt echt maar ff en na een paar dagen weten ze dat mamma niet altijd komt voor een speentje en zoeken ze toch een alternatief......

8. sasje77

sasje77 Actief lid

Apr 19, 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ik moet er ook om 06.00 uur uit voor een speentje....
    Mevr gaat dan lekker kletsen en komt haar speen niet dan gaat ze huilen....
    Dus ff speen en dan slaapt ze weer verder....
    Gelukkig kom ik makkelijk daarna weer in slaap, maar ook vaak doet mijn hubby het ff :)
    En tjaa om 06.45 meld mijn oudste zich en wil bij ons in bed en dan lukt me het me niet echt meer om te slapen...
    Maar het went ;)

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Hier dus echt niet iedere nacht hoor, maar af en toe. De ene keer is hij om 05.30 uur aan het roepen en slaapt mbv zijn speen verder, en de andere keer slaapt hij tot 06.45 uur of later...... Ik laat het nog effe zo, want laten roepen eindigt in huilen en een compleet overstuur kind....

10. sabina4

sabina4 Lid

Nov 7, 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Hoi

Ik heb voor Milan een doekje (koeka) aan zijn speen zitten. Met een maand of 3,5 kon hij die al zelf uit zijn mond trekken, maar ook weer terug vinden en in zijn mond doen. Dat is wel zo prettig!

groetjes Sabina

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    wanneer kunnen ze zon beetje zelf hun duimpje vinden? Ons zoontje vind hem "per ongeluk"als ie tegen een van ons aan ligt en zijn hand echt voor zijn mond.maar als hij zelf in bed ligt niet....

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Onze zoon Kyano vind zo af en toe zijn eigen duimpje en dan gebruikt hij die maar ik heb er ook bewust voor gekozen om hem niet te laten wennen aan speen omdat je dan elke keer dat gezeur krijg dat hij gaat huilen als hij zijn speen niet heeft nou daar heb ik dus geen zin in .... Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat die kleine van ons al vanaf dag 1 s'nachts door slaapt en ik er dus niet uit hoef.. Hij krijgt s'avonds rond half twaalf twaalf uur zijn laatste voeding en hij slaapt dan veder tot 6 zes uur hij krijgt dan zijn eerste voeding en is dan rustig.. Wij hebben het echt getroffen met Kyano en zo zou ik er wel tien willen hoor :D maar ja dat bevallen dat zou ik dan weer niet tien keer willen ;) hahahah

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick slaapt ook al door vanaf dat hij 10 dagen oud is, maar had (en heeft nog) een hele grote zuigbehoefte, dus van mijn "keuze" voor geen speen, ben ik na 2 dagen heel gauw afgestapt ;)

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja Kian heeft em ook gevonden en als het helemaal goed gaat lukken heeft ie em liever dan z'n speen denk ik!

15. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    indy heeft het soms ook s ochtends wel eens, maar goed zij ligt nog in een wiegje naast mijn bed dus hoef ik alleen maar even omhoog te komen en mijn arm uit te strekken...

Share This Page