Teentje minder

Discussion in 'Aangeboren afwijkingen' started by Mellietje24, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mellietje24

Aug 7, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is nu drie bijna vier weken oud en net na haar geboorte zijn wij er achter gekomen dat zij haar kleine teentje niet heeft ontwikkeld. De botjes missen ook en er is gewoon een hele strook minder (voet is ook veel smaller).

Nu lees je op internet heel veel over extra teentjes maar over dat teentje minder is niet te vinden! Over enkele weken hebben wij een afspraak in het Sophia Kinderziekenhuis bij de kinderorthopeet maar vroeg me af of er mensen zijn die er ervaring mee hebben? Weten hoe het uberhaubt heet?

Alvast bedankt!!

2. iluna

iluna Actief lid

Jul 20, 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Mellietje,

Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!
    Het is een iets ander verhaal maar mijn zoontje is geboren zonder linker onderarm en hand. Dit heet in medische termen 'congenitaal reductiedefect'. Congenitaal betekend aangeboren, reductiedefect spreekt voor zich denk ik.

Congenitale reductiedefecten - Kinderorthopedie.nl

Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is als je zo iets opmerkt. Zo als jij het beschrijft denk ik niet dat jullie dochter er veel hinder van zal ervaren. En mocht zij toch hulpmiddelen nodig hebben (bv zooltjes of aangepaste schoentjes) kunnen ze jullie vast verder helpen in het ziekenhuis.
    Onze kleine man ontwikkelt zich ook met een handje prima, het is verbazingwekkend hoe vindingrijk kinderen zijn!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Hallo Melietje,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Onze dochter is geboren met maar 2 vingers aan haar rechterhand en haar hand is ook veel smaller. Dit heet adactylie. Ik zag dat dit bij ontbrekende tenen ook zo wordt genoemd. Wij zijn ook onder behandeling bij het Sophia in Rotterdam (Handenteam) en hebben daar een goed gevoel bij.

Heel veel succes met jullie afspraak en wat Iluna ook al zegt, kinderen zijn zo vindingrijk!

4. Mellietje24

Aug 7, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor de reacties! Het was voor mij persoonlijk maar een kleine tel schrikken (werk met gehandicapte kindjes in een wat zwaardere vorm) maar dacht inderdaad ach als het alleen dat teentje is, gelukkig geen longetje of weet ik veel wat!

Ik ben heel benieuwd naar wat ze in het Sophia er van gaan zeggen, in het ergste geval zal ze zooltjes nodig hebben denk ik en moeten we twee maten schoenen kopen ;)

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Laat je iets weten als jullie in het ziekenhuis zijn geweest? En ja, overal is een oplossing voor. Soms creatief zijn, soms wat hulp van anderen en vooral zelf er positief in staan.

6. Mellietje24

Aug 7, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik zeker doen!! 12-02-2013 is onze eerste afspraak in het Sophia :)

Share This Page