Ik ben op zoek naar ouders met kindjes met aangeboren glaucoom. De ziekte openbaarde bij mijn zoontje direct na de geboorte maar werd met 4 maanden pas geconstateerd. Hij is direct geopereerd aan de te hoge oogdruk. Hij krijgt nu dagelijks medicatie en moet 4 maart nogmaals geopereerd worden. Ik zou graag met andere ouders die dit ook meemaken praten. Ben vooral benieuwd naar de ontwikkeling van een kindje met aangeboren glaucoom. Wat gebeurd er met deze ziekte enz. Mijn zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden. Groet, Wendy
Hoi Wendy, Ik heb je inmiddels geantwoord via PB, Bij ons zoontje werd het ontdekt op een leeftijd van 8 weken ongeveer, ik had zelf al eerder door dat er iets aan de hand was en dat bleek dus ook zo te zijn. Hij is aan beide oogjes in 1 operatie geholpen en knapte heel snel op. Na 2 dagen ziekenhuis mocht hij naar huis. Hij was toen 10 weken oud ongeveer. Hij heeft nu contactlensjes en elke 4 maanden gaan wij voor controle naar het oogziekenhuis en inmiddels is hij van +32 naar +23 gegaan met de sterkte van de lensjes. wanneer zijn oogjes zijn uitgegroeid wordt er gekeken of er lensjes geïmplanteerd kunnen worden. Het vervelende van die lensjes is dat ik ze zelf niet uit krijg (wel in) dus voor het schoonmaken ga ik naar het oogziekenhuis tussendoor. Zwemmen met hem kunnen we niet,hij moet dan of zijn lensjes uit (en dat gaat niet) of een duikbrilletje op en daar reageert hij heel panisch op dus we proberen hem wel eraan te laten wennen maar tot nu toe geen succes. Voor de rest schijnt hij geen last te hebben van de lensjes. We zijn met hem bij Visio geweest om te testen wat en hoe ver hij ziet maar hij was nog te jong voor de testen dus we zullen binnenkort ws wel weer moeten voor een test. Daarbij heeft hij ook Down Syndroom dus dat maakt testen voor hem ook wat lastiger. Kan jouw zoontje nu wel iets zien? Ons werd gezegd dat onze zoon ws niet veel zag maar hij was dan ook nog heel erg jong. En is er een reden dat hij niet eerder is geopereerd? Onze zoon lag na 2 weken al op de operatiekamer. Groetjes en succes!!