En dan niet alleen in mijn voeten en enkel..die ik niet meer kan buigen die enkels van het vele vocht.. ..maar ook in mijn handen en vingers. Ik kan mijn vingers niet meer buigen omdat ze vol vocht zitten. Mijn broek maak ik ook dan weer losser en dan weer vaster (ligt aan de hoeveelheid vocht die ik meesjouw).. Voor de benen kan je mooi je benen omhoog houden, maar wat doe je met vocht in je armen (polsen zijn ook dik) en vingers? En aan je buik? Drink echt heel erg veel in de hoop dat ik doorspoel, maar het verminderd nog niet echt. Het ene uur is het erger dan het andere,d at weer wel. Hoe doen jullie dat? Heb trouwens geen andere klachten en vorige week was mijn bloeddruk netjes 120/70.
Hier gebeurt het ook langzaam merk ik. steeds vocht in handen en voeten. Helaas geen tip wat je er tegen kan doen.
Is het niet al vroeg om vocht vast te houden? Ik heb het bij mijn 1e zwangerschap gehad maar dan vanaf week 35 of zo. Heel erg irritant! Maar niks aan te doen ik moest op een gegeven moment open slippers aan omdat ik niks meer paste zo genant. Maar ja de 2e zwangerschap niet gehad dus ja.. Sterkte hoor is heel naar!
Heel herkenbaar. Ik kreeg vorige week een tip van de vk. Ik had z`on last van vocht in mijn handen, kon geen vuist meer maken en m`n handen hadden een branderig en tintelgevoel. Ze zei, doe in elke hand een spons en houd deze eerst in koud water, dan warm water, dan lauw water. Ondertussen lekker knijpen in de sponzen, en doe dit zo een paar minuten, je kunt het ook herhalen. Ik heb het zelf ook gedaan, en bij mij hielp het Hoop dat je er iets aan hebt! Groetjess Rojin
Rojin, dank je wel, dat ga ik proberen.. Geen idee of het vroeg is? Haha het is er nou eenmaal en het is een lastig kwaaltje. Zelfs mijn tenen zijn dik nu. Ga mijn matras maar iets hoger zetten aan de achterkant vna mijn bed. Voor mijn benen. En dan dat advies van die sponsen met mijn handen. Snowy, idd het komt langzaam opzetten. Mijn moeder zegt al een paar weken dat ik dikke voeten heb, maar toen zag en voelde ik het niet. Loop nu ook op die charmante slippers, ik pas niet goed meer in mijn schoenen. Bestaat er niet iets wat vochtafdrijvend is, groente of zo? Of een roosviceetje? Of thee? Iets wat je kan en mag gebruiken in je zw? Komt het trouwens door hormonen dat vocht vasthouden?
Ik was aan het eind van mijn eerste zwangerschap echt enorm opgezwollen. Bij de bevalling in het zh zeiden ze zelfs dat ze dat nog zelden zo gezien hadden . Het enige wat ik nog aan mijn voeten kon dragen waren Birckenstocks, op de wijdstste stand, en alle ringen had ik afgedaan. Ze raadden mij brandnetelthee aan, omdat dat vochtafdrijvend is en komkommer eten. Nu, beide dingen hebben, mijn inziens, niet echt geholpen hoor. Brandnetelthee vond ik overigens erg vies. Gelukkig had ik er, behalve stijfheid en het feit dat het er naar uitzag, weinig last van. Ben na de bevalling wel 11 kg aan vocht kwijt geraakt.......
Buiten bewegen, water drinken en selderij eten is er volgens mij niet aan te doen! Ik weet wel dat het echt héél vervelend is! Ik herkende bij vorige zwangerschap mijn Eigen gezicht niet eens. En pijn aan mijn handen, en geen schoenen aan kunnen. Ja, geen lolletje!
Ga gewoon alles proberen wat jullie ook gedaan hebben, brandnetelthee en selderij. Voel me zo opgeblazen, kan al moeilijk bewegen door BI, en doordat ik nu zo opgezwollen werkt dat ook nog es tegen. Doet geen pijn, wel heel naar gevoel. Ik heb zw diabetes, daar kan het toch niet mee te maken hebben?
Ik heb geen idee of het daarmee te maken kan hebben. Ik weet wel, toen ik ineens zo enorm opzwol wel op suiker ben getest (bleek het niet te hebben). Dus wellicht kan het een symptoom zijn? Ik had heel veel vruchtwater, en omdat (volgens de gyneacoloog) mijn nieren zich focusten op het 'verversen van het vruchtwater' lieten ze het voor de rest van mijn lijf een beetje afweten. Waardoor ik dus zo opzwol. Gelukkig trok het ergste na de bevalling snel weg. Voordat alles weg was, dat heeft wel een maand of 2 in beslag genomen hoor. 't Is naar, maar vrij weinig aan te doen.
Hmm.. Nou is mijn vruchtwater en groei van het kindje nog binnen de normale curves. Tenminste vorige week maandag, Ga er maar vanuit dat het gewoon een vervelend zw kwaaltje is. T is niet anders. We zullen het ermee moeten doen ..vervelend is het wel moet ik zeggen ja.
Of het al te vroeg is vroeg iemand? Ik had het deze zwangerschap al wat bij 7 weken het is toen wel weer weggegaan.. Momenteel merk ik ook dat ik in mn voeten en enkels vocht vast begin te houden, gek genoeg vooral links.. Ik merk het vooral omdat ik mn linker schoen niet meer dicht krijg en ik putten in mn voeten kan duwen.. Het schijnt dat bleekselderij vocht afdrijvend werkt? Verder ook geen idee eigenlijk..