heupje / bilplooi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bibinijmegen, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Goedeavond dames

mijn vraag is even het volgende vorige week heeft de fysio
    bij mijn zoon een rare bilplooi ontdekt dus ik liep toch al bij de ka
    meteen gevraagd of zij dat ook zag.
    Nu wordt er morgen een heupfoto gemaakt nu maak ik me dus echt zorgen dat er misschien iets mis is met onze knul zijn heupje

wie heeft hier ervaring mee en wie kan mijn gerust stellen .

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Ongeveer 1 op de 10 kindjes heeft een asymmetrische bilplooi. Bij een klein deel daarvan is de oorzaak daarvan een heupontwikkelingsprobleem, maar vaak is het onschuldig. Wel wordt er altijd verder onderzoek gedaan, omdat je een dysplastische heupontwikkeling op babyleeftijd goed kunt behandelen. Hoe groot de kans is op een heupprobleem hangt af van of er bij het verdere lichamelijk onderzoek afwijkende dingen gevonden zijn, of het in de familie voorkomt en of je kzoontje tijdens de zwangerschap in stuitligging heeft gelegen.
    Grote kans dus dat er niets aan de hand is, als ze wel iets vinden wordt je doorverwezen naar een orthopeed om te kijken wat er precies aan de hand is en of er een behandeling nodig is..

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Thirza's bilplooi is ook scheef, met 3 weken hebben we echo's + rontgen laten maken op advies van onze ha, maar omdat ze veelste jong was niks uitgekomen.
    Omdat ze haar linkerbeentje niet strekte, later haar ipv in de kinderwagenbak te laten slapen haar in het ledikantje gelegd, toen begon ze haar been weer te gebruiken.
    Morgen naar het cb en vragen we over haar bilplooi en anders vrijdag aan de ka waar we ivm de reflux heen moeten.

Hoop dat er niks is met het heupje van je zoontje, heel veel sterkte!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We beide ouders hadden heupendysplasie.
    Bij onze dochter bij 20wk echo hadden ze geavanceerder termijn echo gedaan en gelijk na geboorte 2wk lichamelijke onderzoek was alles ok en bij 3mnd echo van heupjes was ook goed. Ze had van geboorte ook bilplooi. Maar echo sluit het af.

Succes! Gewoon resultaat afwachten en maak je niet druk beter bij 6mnd in spreibroek dan later!

Deel Deze Pagina