Hi meiden! Ik weet niet of ik het op de goede plek heb geplaatst maar dan hoor ik het wel. Ik ben op zoek naar ervaringen/advies. Dit weekend ben ik jarig en alle voorgaande jaren toen wij nog babyloos waren zei ik tegen de visite kom maar langs wanneer het jullie uitkomt. Nu heb ik een zoontje van dan drie maanden die best snel overprikkeld is en ik weet niet hoe ik de visite het beste kan plannen. Hij wil niet alleen boven slapen en als er visite is slaapt hij ook niet beneden, met als gevolg dat hij 's avonds bekaf is en alleen maar aan het huilen/krijsen/overstuur. Ook hebben we overdag nog niet echt een ritme wanneer hij slaapt dus ik vind dit best lastig. Ik wil niet dat mijn zoontje last ondervind. Maar ik wil tegenover de visite ook geen zeikerd zijn omdat ik beschermend ben ten opzichte van zijn rust. Wat zouden jullie doen?
Je bent geen zeikerd, dus als je je verjaardag een jaartje wil overslaan, voel je zeker niet slecht daarover. Verder is een draagdoek misschien een optie? Dus als je beneden bent bij de visite hem lekker bij je dragen als hij moe is, dan raakt hij ook niet snel overprikkeld en slaapt hij misschien ook. Anders stuur je nu een mailtje naar naaste familie/goede vrienden en zeg je: ik vier mijn verjaardag van ... tot ... Heel duidelijk en dan hoef je ook niet te zeggen waarom. Je zoontje heeft rust nodig maar jullie als jonge ouders ook!
Wat bedoel je precies met "wil niet alleen boven slapen"? Als ie eenmaal slaapt merkt ie dat toch niet? Ik voedde mijn oudste (en de jongste ook trouwens) altijd in slaap. Dus het was bij mij ook geen kwestie van "even in bed leggen". Dus tijdens mijn eigen verjaardag heb ik dat ook gedaan. Ik weet niet hoe makkelijk je daarin bent, maar ik heb gewoon gezegd: "jongens, hier staat de cola, daar ligt de chips, vriendlief maakt hapjes, en als je naar huis moet terwijl ik nog niet terug ben, vond ik het leuk dat je er was... tot over een uurtje ofzo!" Jammer dan. Iedereen begreep het wel geloof ik.
Ik zou het lekker niet vieren! Ik heb t ook niet gevierd dit keer. Maar goed, mijn zoontje was 8 dagen op mijn verjaardag
Mijn dochtertje was ruim 1.5 maand met mijn verjaardag... Dikke drama die dag (vierde het toevallig een dag later ) Maar ze blééf huilen... Ik was juist blij dat er wel wat mensen kwamen (schoonfamilie kwam op de dag zelf) en dat ze even de zorg konden overnemen
Zijn slaapjes overdag zijn niet zo geweldig als 's nachts, ik vermoed dat hij door heeft dat hij boven alleen ligt en dan slaapt hij dus 15 minuten en vervolgens is het gillen tot ik hem uit bedje haal. Een ergonomische draagdoek waar hij lekker in kan wegdommelen heb ik helaas niet, dus ik denk dat we lekker met z'n drietjes gaan genieten en dat de opa's en oma's even een bakje komen doen. Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb mijn verjaardag overgeslagen. Baby was nog maar een maandje en ik zag het gewoon niet zitten. Bovendien is het MIJN verjaardag. Dus dan mag ik daar zelf een keuze in maken. Een paar weken daarna was grote broer jarig. Die kun je natuurlijk niet overslaan. Dus daar hebben we een tijd aangegeven. En ik ben voor het voeden even met baby boven gaan zitten. Slapen deed baby op de arm die middag. Lekker bij mij of mijn man. Oma's wilden ook wel, maar dat hebben we toen afgehouden. Ik wilde dat zij aandacht voor de jarige zouden hebben, en zo veel mogelijk prikkels beperken voor baby. Aan het eind van de dag wel een iets langer huiluurtje gehad, maar niet extreem.
"Maar ik wil tegenover de visite ook geen zeikerd zijn omdat ik beschermend ben ten opzichte van zijn rust." Wees die zeikerd! Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als dit is rust creeëren voor je kleintje, dan moet je het doen. Vier je verjaardag anders later dit jaar (mooie zomerdag?). En volgend jaar ben je weer jarig.
Ik heb het gewoon gevierd zoals altijd (4 wk na bevalling). Was daarna bekaf. Zoontje vond het druk en heeft minder geslapen, maar goed wij zijn altijd makkelijk met hem geweest. Maar goed wij voelden ons daar goed bij.
Mijn dochter was 2,5 mnd met mijn verjaardag en ook snel overprikkeld. Wij hebben bezoek beperkt en verspreid over twee weekenden, verder ook gewoon rustig overdag zodat we 's avonds alle rust hadden voor onze dochter. Normaal is het huis altijd vol met bezoek en koken we voor iedereen, maar toen dus een stuk minder uitbundig gevierd. Gewoon taart en koffie
Dat zeuren bedoelde ik meer omdat ik al meermalen heb gehoord 'Hij moet eraan wennen.' Ik denk dat wij het ook lekker rustig aan gaan doen met de opas en omas. En dan volgend jaar het huis maar weer vol.
Hier op de dag van mijn bevalling de verjaardag van mijn man gevierd (ja, goed gepland, beide op dezelfde dag jarig En de mijne 3 weken later Beetje gekkenhuis maar wel leuk! En de kleine lag lekker bij mij op schoot te slapen