mijn kindje van 1 maand wil constant in mijn armen.. zo nu en dan wil ze wel in haar domo of wippertje.. maar over het algemeen wil ze alleen in mijn armen liggen en dutje doen.. erg vervelend soms, want kan zo geen kant op.. en als ik haar toch neerleg dan huilt ze tot ze haast stikt lijkt het wel.. en zodra ik haar dan maar pak is ze stil.. en dat huilen houd ze gerust 2 uur vol iemand tips wat ik kan doen om haar beetje los van mij te maken?.
Ipv haar te proberen los van je te maken zou je misschien kunnen proberen aan haar behoefte te voldoen om contact met jou te hebben én zelf een kant op te kunnen? Je zou een draagdoek of ergonomische draagzak kunnen aanschaffen...dan hebben jullie allebei wat jullie willen.
das wel een goed iedee.. maar mijn kindje gaat zelf heel erg huilen als ik ff naar de wc ga.. lijkt wel of ze bang is ofzo?
Ik vind het geen abnormaal gedrag voor zo'n kleintje. Onze zoon had dit ook tot een maand of 2, wij hebben hem continu gedragen en 's nachts sliep hij naast mij. Toen is het plots vermindert en wilde hij overdag wat meer spelen. Nu wil hij alleen nog maar gedragen worden als we gaan wandelen of als hij héél moe is of zich niet goed voelt ofzo. Probeer ervan te genieten dat je kleintje zoveel bij je wil zijn, je gaat het nog missen!
Jeetje wat vervelend voor je zeg. Hoe slaapt ze verder 's nachts en heb je t gevoel dat er medisch iets niet in orde is (reflux oid)? Een draagdoek/zak is zeker erg handig, ik heb m ook veel gebruikt tijdens de huiluurtjes de eerste maanden. Heb je inbakeren al geprobeerd?
oke, dan mag ze lekker bij mij in mijn armen blijven, en slapen doet ze nu ook nog bij mij.. @maka, slapen doet ze wel goed als ze naast mij ligt dan, dus inkbakeren is niet nodig..
met 1 maand vind ik het ook niet zo gek hoor. Nu gaan ze juist de wereld een beetje ontdekken en herkennen en dan is mama (en papa natuurlijk) de veilige plek. Ik zou er voorlopig ook lekker aan toegeven. Als ze slaapt zou je ze bv overkunnen leggen als je dat zelf prettiger vind.
dat doet hij ook, maar hij doet het nu nog. 5 min in zn wipstoel vind ie meer dan genoeg en dan begint ie alweer kom alleen aan dingen toe als ie slaapt voor de rest. hij begint met piepen als ik hem niet pak, en eindigt in helemaal overstuur huilen dus dan laat ik hem echt niet liggen die kleine hier begint nu ook als ik weg ben. was pas geleden 2 uurtjes weg en mn vriend was gewoon thuis en hij begon te huilen helemaal overstuur en stopte niet meer. werd gebelt of ik aub naar huis wilde komen en toen ik binnen kwam en mn stem hoorde stopte hij, en toen pakte ik hem over en hij ging gwlijk slapen. en afgelopen weekend ook al toen ik tussen de voedingen door uit eten was
Joh niet gek toch? Ze heeft 9 maanden in je buik gezeten en moet wennen aan die grote boze wereld. Wat is dan fijner dan lekker dicht, veilig en warm bij mama zijn? Lekker bij je houden hoor.
Toen mijn dochter kleiner was heeft ze ook momenten gehad dat ze alleen maar bij mij wilde zijn. Soms zat ik dus een hele week alleen maar op de bank met haar. Ik heb er maar gewoon aan toegegeven, thee, koekjes, laptop en tv-afstandsbediening binnen handbereik en zo ben ik prima de week doorgekomen. Het wordt vanzelf minder als ze wat ouder wordt.
thnx dames.. ik heb wel wat aan jullie reacties, mijn meisje mag gewoon lekker bij mij liggen als ze dat wil, al is het de hele dag ik laat me ook weer eens gek maken door het CB die hier laatst ff langs kwam.. die zei dat je zulk gedrag meteen moet afleren.. dat ik straks anders een probleem heb..
hier zeiden ze ook bij het CB laat maar huilen.. nou heb ik dus niet gedaan. kan toch niet een kind wat zó overstuur is laten liggen. gewoon je eigen gevoel volgen!
Lekker bij je houden en inderdaad in de draagdoek.... En ik hoop dat je die 2 uur huillen niet hebt geprobeerd....
Oh wat een stom advies van het CB toch weer. Vooral niet doen en vergeet niet dat je een pasgeboren baby niet kunt verwennen! Problemen krijg je er echt niet mee, juist niet. Ik heb mijn dochter altjid bij me gehouden, nu nog steeds, als ze bij mama wil dan mag ze bij mama! Waarom niet??? Het is een hardstikke lief kindje dus zou niet weten waarom je daardoor in de problemen zou komen.
Ze kunnen zich als ze ouder worden steeds wat langer zelf vermaken, ook al geef je er nu nog gewoon aan toe. In het begin kon ik niet eens naar de wc zonder dat m'n zoontje lag te huilen. Inmiddels kunnen we (meestal) op ons gemak eten. We rijden dan wel de box naar de tafel zodat hij ons kan zien. Maar hij ligt ook wel eens alleen op zijn speelkleed als ik bijv. een was in de machine doe. Dat hoefde ik twee maanden geleden ook nog niet te proberen! Komt vanzelf goed hoor!Ik zou wat dit betreft echt niet naar het cb luisteren. Die willen je kindje al zo snel dwingen groot te zijn.
heb geen tips voor je, maar wil even laten weten dat ik me goed kan voorstellen dat je het onhandig vindt! Ons meisje slaapt juist heerlijk in haar eigen bedje, ook gewoon overdag, en ik heb dus tussen de voedingen en verschoningen door bijna altijd de tijd voor mezelf... Soms is ze 's avonds wat hangerig en wil ze graag bij ons liggen, dat vind ik dan ook prima. Maar ik zou met toch ook wel wat beperkt voelen als ik de hele dag met een kind op mijn arm zou lopen, dus ik kan me goed voorstellen dat je zoekt naar een oplossing! De enige tip die ik je kan geven is luister naar je gevoel! Als jij haar niet wilt of kunt laten huilen, dan moet je dat niet doen! Als jij je er goed bij voelt om haar de hele dag bij je te dragen, dan moet je dat doen! Zoals gezegd is dan een draagdoek denk ik wel een optie! En wat ook al gezegd is; je kunt zo'n klein babytje niet verwennen, als ze aangeeft bij jou te willen zijn, dan moet je daar maar gewoon aan toegeven. Succes!
Blij dit te lezen. Mijn zoontje heeft t sinds een maandje. Bij CB zeiden ze dat eenkennigheid nog niet kan op deze leeftijd....Nou, hij wil echt alleen maar mama! Het slapen opp eigen kamertje lukt alleen snachts...overdag ist krijsen geblazen! En idd niet gewoon huilen maar zwaar overstuur gillen en dan bijna stikken! Nou ondanks dat IEDEREEN zgt dat huilen goed is voor een baby, laat ik dat exht max 10 min gebeuren....en de slaapjes die hij beneden doet zijn echt hazeslaapjes van 20 min Overdag ben ik dus veel met hem bezig en weinig tijd voor mezelf... Wil wel anders,maar is niet anders.... Nu is hij ziek en is het helemaaaaaal drama. Zelfs snachts slaaptie niet in bed, alleen in mijn armen. Hij is al helemaal hees van huilen/verkoudheid! En vind t zo eng om met m te slapen...
@ Noena: Wat een kansloos advies weer van het cb . Gelukkig heb je het niet opgevolgd, want echt zo'n kleintje kan je niet verwennen. Ik heb mijn dochter nog nooit laten huilen, als ze soms zo'n periode had dat ze alleen maar bij me wilde liggen dan mocht dat altijd. Inmiddels is ze (bijna) 8 maanden en is het zo'n ontzettend makkelijk kind, daar kan je er nog wel 10 van hebben. @ Holagirl: Is het anders een optie om zijn ledikantje tijdelijk bij jullie op de slaapkamer te zetten, of om hem op het aankleedkussen tussen jullie in te laten slapen?
Holdagirl, ik zou persoonlijk ook 10 minuten niet doen, vind dat ook vrij lang eigenlijk. Ik heb er altijd bij gestaan bij t eerste kikje. En ja niet iedereen was het daarmee eens maar dat was hun eigen probleem. Ik heb nu een kind dat weet dat papa en mama er zijn als er wat is. En ze heeft altijd alleen maar gehuild als er echt wat was. Wbt het slapen, misschien is een cosleeper iets? Ik ga bij een voglend kindje absoluut voor een co-sleeper!