hoestaanvallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 11 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Nu elke nacht elk uur eruit omdat zoontje van 4 maanden en flinke hoestbui heeft waar hij bijna niet uitkomt. Hij is flink ziek geweest, bijna helemaal weer de oude nu, maar dat hoesten word alleen maar erger :(

Zijn bedje staat al schreef
    Neus word regelmatig gespoeld met zout water en ook uitgezogen
    Luuf onder de voetjes
    Xylo

Dat hebben we al geprobeerd maar zonder resultaat helaas
    Iemand nog tips misschien?

Alvast bedankt

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey ik ben niet de enige die wakker is ;) Hier ook allemaal aan het hoesten en proesten. Een zoontje van een vriendin had dit echter erger en begon op een gegeven moment steeds hogere koorts te krijgen, bleek een longontsteking. Heeft hij koorts? Ik zou sowieso even langs de ha gaan, ook omdat hij nog maar 4 maanden oud is. Even longetjes laten luisteren voor de zekerheid.

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hmm hangt er iets in de lucht? Hier ook eentje die opeens wakker wordt van het kuchen. Zou inderdaad even langs de HA gaan, verder geen tips, hopelijk is hij snel weer helemaal beter!

4. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Ben weer wakker :(
    Jammer voor jullie dat Ik niet de enige ben...

Hij is juist net ziek geweest met hele hoge koorts, longen klonken ook steeds schoon en zal nu ook wel zo zijn als ik hoor hoe goed hij hoest.

Stomen onder de douche hebben we trouwens ook al geprobeerd, het geeft allemaal geen verschil.

Straks maar de huisarts weer bellen

5. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Als het een blaffende hoest is (zeehond-achtig), kan je eens kijken of het helpt om midden in de nacht buiten te gaan staan (met deken om je kind natuurlijk). Dan is het keeltje misschien wat opgezwollen waardoor de luchtweg vernauwd is (pseudokroep bijvoorbeeld) en dan helpt koude lucht om de zwelling te verminderen.

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Wij ziten ook in het zelfde schuitje!!

6 weken geleden begon het met pseudokroep aanvallen. Een week later klonken haar longetjes ook erg vol en mega hoest aanvallen. Na een ab kuur is ze aardig hersteld maar het hoesten snachts blijft. (Moet er soms wel 8 keer uit, maar hoor haar nog veel vaker)

we hebben pufjes van de huisarts gekregen en ook blijven sprayen met zoutoplossing Ookal is haar neus vrij, dit zou helpen tegen het taaie slijm. en vsm druppels al weet ik niet wat ze doen.

Overdag valt het allemaal reuze mee. Hopelijk worden de nachten ook snel beter!!

Van dat naar buiten gaan hielp hier ook goed.

En bij twijfel gewoon naar de huisarts blijven gaan hoor! Hier wil de huisarts zelf elke week even luisteren of het goed gaat.. ook ivm de pufjes denk ik

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Het is hier ook echt een productieve hoest. Op advies van de assistente maar eens tussikind en tijm siroop gaan halen bij de apotheek straks. Hopelijk hier hij het dan in 1 keer op.

Sterkte aan alle mama's die hetzelfde meemaken!

Deel Deze Pagina