Goedemorgen, Ik ben even benieuwd of iemand dit herkent: Sinds gistermiddag heeft onze dochter flink koorts, rond de 39,5. Werd ook wat hangerig maar verder nog redelijk ok. We hebben 's avonds nog naar haar longen laten luisteren maar dit klonk ook goed. Met slapen is ze uiteindelijk bij ons in bed beland en toen merkte ik ineens dat ze soms een beetje ging schokken. Een keer was het echt een klein stuipje en daar moest ze ook van huilen maar verder zijn het van die schokjes alsof je in slaap gaat vallen. Wanneer ze slaapt reageert ze er niet op maar ze heeft het ook als ze wakker is en dan moet ze er wel weer van huilen dus zal het voor haar niet prettig voelen. Ze voelt nog warm maar volgens mij iets minder als gisteren en vannacht, en ligt nu (eindelijk) naast me te snurken. Herkent iemand dit? En moet ik hier nog iets mee? Maak me niet direct grote zorgen maar toch....
J. heeft het ook wel eens als ze ziek is en koorts heeft. Meestal geef ik haar dan paracetamol, zodat ze zich een klein beetje beter voelt, vaak helpt dat wel iets.
ik herken die stuipjes niet, behalve inderdaad van het in slaap vallen maar niet met koorts. Misschien kan je haar even n een lauw badje doen/onder de douche doen. Mijn kinderen knappen van een douche vaak heel erg op als ze koorts hebben. Ik laat ze er dan ook echt wel 20 min zitten (als ze dat willen) zodat ze echt afkoelen
jijkent je kindje het beste, als je het niet vertrouwt gewoon bellen. beter te vaak bellen dan te weinig
Het zouden koortsstuipen zijn zou toch voor de zekerheid even de ha post bellen beter een keer te veel dan te weinig jij kent je kindje het beste ja kan toch het verhaal uitleggen dan zeggen hun wel als het nodig is om te komen of niet
Bedankt voor de reacties! Had haar inderdaad toen ze iedere keer zo moest huilen wel een paracetamol gegeven en ze is nu een uurtje wakker en weer helemaal de oude!! Vandaag maar een beetje in de gaten houden maar ze heeft weer volop "praatjes" dus dat zal wel goed komen.