ff heel domme vraag maar bilplooien, bedoel je daar het plekje mee boven de bilnaad (dus waar die stopt) of bedoel je de overgang van bil naar been? Want ik zat dus naar dat laatste te kijken, maar D. heeft wel zo'n scheef streepje boven haar bilnaad. Is dat dan de ilplooi? Kan dat dan ook op HD wijzen? @Mirell: D. lag ook in onvolkomen stuit.
Ik bel trouwens net voor een afspraak; zegt de mevrouw van het ziekenhuis dat ze die echo op z'n vroegst pas met 3,5 maand doen, omdat er bij 3 maanden vaak nog niets te zien is....
Heb de kinderfysio gebeld. Destijds zei ze tegen mij dat ik altijd mocht bellen als ik me zorgen maakte. Bij deze dus, maak z.s.m. een afspraak en dan gaat ze naar de mobiliteit in haar heupen kijken... cb arts vertrouw ik eerlijk gezegd niet zo als ik al deze verhalen terug lees
Bilplooien zijn eigenlijk de strepen die baby's onder hun billen hebben aan beide zijden.. Ook aan de voorkant zijn er plooien.. Als ze aan beide zijden niet gelijk zijn is dit overduidelijk hoor.. Volgens mij is dat streepje boven haar bilsleetje geen plooi, maar weet je? Vertouw je het niet? Trek dan aan die welbekende bel en laat je niet wegsturen als je zelf niet overtuigt bent.. Hier de echo met 4 maanden.. Toch gek dat ze dan eventuele afwijkingen niet kunnen zien.. Er zijn toch genoeg baby's die met 3 maanden al in een spreidbroekje liggen.. Meiden bedankt allemaal voor jullie pep-talk! Doet me goed! Kan nu wel iets beter relativeren! xxx
Misschien dat het streepje aan de bovenkant van de billen kan duiden op een verschil in beenlengte? Dat ze daardoor wat scheef zou staan? Ik heb er echt geen verstand van hoor, dit is wat mijn logische boerenverstand zegt.... Overigens komt het verschil in beenlengte bij heel veel mensen voor, zo lang het niet te veel verschil is, moet het geen probleem zijn. Maar, als je toch een afspraak hebt gemaakt, zou je het eens kunnen navragen?!
vorige week is er bij mijn 3 maanden oude zoon een heupecho gemaakt wegens heupafwijkingen in de familie van zowel mij als mijn vriend. volgens de echo was alles goed. echter zijn zijn beetjes niet even lang. zijn bilnaad weet ik niet eigenlijk bij de eerste keer op het cb was het goed volgens die man. net ff gecheckt: zoon keek wel vreemd op toen ik zijn broek van zijn kont trok met andere woorden had net al een schone luier gehad toch. maar goed. wat mij opvalt is dat de plooi bij zijn rechterbeen verder weg zit als bij de linker. denk ook best logisch aangezien zijn rechterbeen langer is als de ander. maar die ongelijkheid moet toch ergens weg komen. vorige week ook bij consultatiebureau geweest alleen hadden we een verpleegkundige want de arts was ziek dus kon het niet vragen. nu hebben we halverwege januari pas weer een afspraak. maar zit er steeds meer aan te denken om onze huisarts even op te bellen (zelfde arts als van consultatiebureau) lijkt me niet te kloppen. maar waarom zien ze dan niks op de echo. hij was toen 3 maand en volgens hun de juiste leeftijd. wat me wel opvalt is dat hij zijn benen wel helemaal naar buiten kan laten vallen als hij ze opgetrokken heeft dus stijf is hij zeker niet. ook is hij wel snel met ontwikkelen en draait al om. echter altijd naar de linker kant en niet over zijn rechterheup heen. zelfs als er aan de rechterkant iets ligt wat hij wil hebben draait hij niet die kant gelijk op, maar draait zich op zijn rug in de box om zodat het aan zijn linkerkant ligt en draait dan pas. als hij moeite heeft met rechts draaien snap ik het. maar ik observeer hem best veel in de box en heb hem nog nooit een poging zien wagen om via rechts te draaien. het is niet dat hij alles met links doet want bijvoorbeeld bij zijn handen gebruikt hij met name rechts om dingen te pakken.
Hai meiden, Ons meisje raakt morgen dus in een spreidbroekje.. De orthpeet vond haar een twijfel geval, maar uiteindelijk toch gekozen voor een spreidbroek. Zodat we later geen spijt kregen als we het niet deden. Eerst voor 6 weken en dan weer een fotootje.. Dus straks nog even springen en vliegen in de ballenbak, om vervolgens 6 weekjes rustiger aan te doen! Ze krijgt wel een aangepaste voor oudere kindjes, dus moet bewegen makkelijker gaan!Pff.. ben er wel erg mee bezig hoor! Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden! Even een update van ons! Liefs Faith