Huilpatroon ontwikkeld?????

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ccwomen, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Even om een heeeeel lang verhaal wat korter te maken.....haha
    Mn zoontje is 12 weken nu en heeft verborgen reflux, krijgt 2 x 2 ml zantac en 3 x 2 ml motillium ( sinds afgelopen dinsdag), hij schreeut nu niet meer zo als vorige week, dus is nu meer troostbaar zeg maar, maar het huilen is zeker niet voorbij! Helaas!
    Vanmorgen heeft de ka mij weer gebeld en hij zou misschien opgenomen moeten worden voor een week, maar dit hoeft niet, maar er komt iemand van het ambulant team kijken hoe hij drinkt / slaapt / huilt etc, en de ka zei dat het ook zo kon zijn dat hij een huilpatroon heeft ontwikkeld....
    Zijn er meer mama's met kindjes die een huilpatroon ontwikkeld hebben???
    Of is dit gewoon onzin en heb ik me weer af laten schepen???
    S'morgens is hij de laatste 3 dagen rustig en ga ik meestal met de wagen wandelen en dan huilt hij niet en slaapt ook wel ff in de wagen!
    Maar als ik 'thuis kom rond 12.30 begint het vaak , huilen en niet in slaap kunnen vallen....
    Heeft hij nu echt ergens pijn? Of heeft hij idd een huilpatroon ontwikkeld????
    Zo ja hoe kan ik dit doorbreken?
    Alsnog een lang verhaal geworden, maar ik heb verder alles al geprobeerd wat er maar te proberen valt en niets lijkt te helpen!!!
    Rust en regelmaat ( wat niet lukt !!!, hij blijft gewoon huilen )
    4x ostepaat
    1 x chiropractor...

En nog een vraagje peptie voeding is wel een dunne voeding toch?
    Zit er soms echt aan te dnkeen om dat te gaan proberen, wie weet heeft hij wel kma (ka zegt van niet), maar door zijn reflux kanhij echt geen dunne voeding verdragen.....

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem is om dezelfde reden opgenomen, ze was gewoon ontroostbaar vanaf het middaguur ongeveer en wilde niet meer slapen. Terwijl haar reflux toen al onder controle was.

Wij hebben er toen mee ingestemd omdat ik er helemaal doorheen zat en niet meer voor mezelf instond op sommige momenten, ik kon haar gehuil echt niet meer horen. Ik ben wel 24 uur per dag bij haar gebleven overigens en deed de verzorging zoveel mogelijk zelf, maar ze werd daar in een heel strak ritme gezet en daardoor zag je haar echt binnen 3 dagen veranderen. Dus zodra ze moe was: naar bed, blijven troosten maar ze moest in bed blijven en ook echt gaan slapen. Dat was de eerste dag heel moeilijk, maar het werkt dus echt wel (in ons geval dan). Na 5 dagen mochten we weer naar huis en hadden we echt een ander kind, van een meisje wat overdag niet of nauwelijks sliep en heel veel huilde, naar een meisje wat 4 keer per dag lekker ging slapen en tussendoor vrolijk en opgewekt was. Ze was gewoon heel erg oververmoeid en overprikkeld, en daardoor kon ze al helemaal niet meer slapen.

Als ik jouw verhaal lees komen veel dingen me bekend voor. Je moet wel achter zo'n ziekenhuisopname staan, maar je kunt er echt heel veel baat bij hebben, en er zijn meer mama's hier op het forum die dezelfde ervaring hebben.

Misschien is die persoon van het ambulant team een goede tussenoplossing?

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Oke dus je leest veel dezelfde dingen dan?
    Ja het ene moment denk ik nou neem hem aub op in de hoop dat ik een totaal ander kind mee naar huis krijg en aan de andere kant denk ik neee ik wil niet dat ie daar komt te liggen....t is allemaal zo dubbel!
    MAar goed heb de ka net weer gebeld en word mischien nog terug gebeld vandaag zei de assistente van de kinderpoli, ze had een overvolle agenda dus ze wist niet of het ging lukken.....
    Maar dan zal ik nog is wat vragen stellen aan haar over het hoe en wat!
    Maar hij lijkt soms ook echt oververmoeid en komt daardoor dus niet in slaap!
    Ik hoef hem al helemaal niet meer op bed te leggen overdag want dat pikt hij dus echt niet, hij blijft huilen en ik kan hem wel 20 keer zijn speen geven en een aai over de bol maar het helpt allemaal niks!
    Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet en ben soms echt bang dat ik er zelf aan onder door ga!!
    Er zijn regelmatig mensen die hem dan zien en dan is ie natuurlijk rustig (zal je altijd zien) ohh en zo lijkt ie zo tevreden....
    Dan zeg ik nouje moest is weten of moet je hem een dagje hebben kijken wat jullie dan zeggen....
    Maar een huilpatroon ontwikkelen kan dan dus wel zeg maar???

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja dat kan zeker wel, ze zijn dan zo overprikkeld en oververmoeid dat ze niets meer kunnen, alleen maar huilen. Vaak zie je dat het in de ochtend nog wel gaat omdat ze 's nachts van uitputting vaak wel goed slapen, maar naarmate de dag vordert gaat het hoe langer hoe minder.

En dat je hem overdag niet meer kan laten slapen zegt eigenlijk al genoeg, op deze leeftijd horen ze gewoon ook een aantal uur overdag te slapen. Wij dachten eerst ook 'oh ze is gewoon heel wakker en heeft weinig slaap nodig' maar dat gaat voor zo'n kleine baby eigenlijk nooit op. Dat ze de hele tijd huilen geeft eigenlijk al aan dat ie gewoon heel erg moe is. Even ervan uitgaande dat de medicijnen tegen de reflux afdoende werken en dat ie geen pijn heeft.

Als de assistente nog belt kun je ook vragen of er dan ook meteen naar kma gekeken kan worden. Bij ons kwam ook de logopediste en fysiotherapie langs, en werd Irem ook veel geobserveerd. Ik vond dat wel heel prettig, zij zien toch weer andere dingen en gaven bijvoorbeeld aan dat Irem heel alert is en alles wil meemaken, en dat haar slaapkamer daarom prikkelarm moet zijn en we niet met haar rondjes in het huis moeten gaan lopen om haar in slaap te krijgen - dat zijn alleen maar meer prikkels. Dat soort dingen. Ik heb er nog steeds wat aan.

Ik hoop dat je nog wat wijzer wordt vandaag!

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hij heeft eigenlijk nog nooit goed geslapen overdag mede omdat hij zich nooit goed gevoeld heeft door de reflux!
    Als hij goed in zijn vel zat, dan kon ik hem ook gewoon op bed leggen en ging dan lachen en viel ook gewoon zelf in slaap, maar zoals ik al zei is dat nog niet veel voorgekomen!
    Hij is nu 12 weken en daarvoor is het in totaal misschien 2 weken echt goed gegaan met hem, de rest van de 10 weken huilt hij en slaapt hij slecht overdag!
    Heb je misschien tips voor me hoe ik het aan kan pakken en de oververmoeidheid kan verminderen en zijn huilpatroon kan doorbreken?!
    Het probleem is ook een beetje dat ik nog een zoontje heb van bijna 18 maanden die altijd s'middags van 13.00 tot een uur of 15.30 slaapt op bed, ik leg mn andere zoontje dan ook altijd op bed, maar gaat dan altijd weer huilen en probeer hem te troosten met speentje en aai over zn hoofd, maar gaat vaak alleen maar harder huilen, en haal hem er dan weer uit omdat mn andere zoontje anders ook wakker word.... en dat zou dan iedere middag zo zijn met als gevolg dat mn andere zoontje ook geen rust krijgt!
    Je raakt ook een beetje in zo'n cirkel waaar je bijna niet uit komt en daar baal ik zo van!!!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja ik vrees dat het met een ander kleintje erbij heel lastig is om het patroon te doorbreken. Het is namelijk echt een kwestie van een vast ritme aanhouden, wakker worden, even spelen tot hij honger heeft, drinken, nog even spelen tot hij moe is en weer naar bed. En dan moet hij ook echt in bed gaan slapen, dus bij hem blijven, troosten, als hij helemaal overstuur is uit bed halen en troosten maar zodra hij gekalmeerd is weer in bed leggen. En doorzetten tot hij gaat slapen. Dat kan de eerste keren gerust 1 of 2 uur duren, dus ja, kan me voorstellen dat dat lastig is met een ander kleintje erbij.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja dat is idd met nog een kleintje echt lastig ja!
    Vanmiddag na zn fles van 15.30 even gespeeld en om 16.30 op bed gelegd, viel toen in slaap en om 17.15 huilend wakker, telkens getroost en een speentje gegeven en viel af en toe weer in slaap maar werd iedere keer weer wakker uiteindelijk om 18.15 mee naar beneden genomen, toen in de box gelegd en toen was hij wel stil!
    Toen de fles gegeven en heeft de hele tijd gelachen enzo en is in de box in slaap gevallen, maar na een half uur weer huilend wakker en blijft nu piepen / huilen....
    Dus heeft hij nou ook echt iets dat hij telkens huilend wakker word of is het idd gewoon een huilpatroon???
    En hoe lang duurt het voordat hij weet dat hij gewoon op zn bedje moet blijven????
    Ik kan m nu bijv al niet op bed leggen want mn andere zoontj ligt op bed, dus als ik dat wel doe heb ik 2 wakkere / huilende kindjes.....
    PFfff wat is dit moeilijk zeg, ik weet ook echt niet waar ik goed aan doe!!!

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Vergeet te zeggen dat hij vaak uit het niets heeel hard gaat huilen......

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Nou ik voel gewon dat er iets niet goed zit! Hij schreeuwt t soms gewoon echt uit!!! zoo erg, mn hard breekt iedere x weer! hij slikt ook gigantisch veel!

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou dan toch denken aan KMA. Hier sliep ze overdag ook niet meer en was het bijna alleen maar brullen met af en toe een paar rustige momenten.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou toch maar weer snel contact opnemen met de kinderarts. Misschien kunnen ze wel een pHmetrie doen zodat de medicijnen beter kunnen worden afgesteld. En ik zou ook zeker nogmaals KMA ter sprake brengen. Ben je nog teruggebeld?

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja, inmiddels geloof ik er wel in dat een kind moord en brand kan schreeuwen, terwijl het geen pijn heeft. Maar omdat het inderdaad in een vicieuze cirkel is geraakt (mede door de medische klachten die hij heeft). Doordat hij zoveel huilt en te weinig slaapt, is hij waarschijnlijk oververmoeid geraakt. En dit heeft huilen als effect. Zo blijf je in hetzelfde rideltje hangen.

Toen mijn zoontje medicijnen kreeg tegen de reflux, zijn we tegelijkertijd ook regelmaat gaan invoeren. Op tijd slaapsignalen herkennen, hem wakker in zijn bed leggen (en altijd in zijn eigen bed!), hem naast zijn bedje troosten terwijl hij er in ligt (dat lukt hier goed met de speen) en hem dan ook een lange tijd in bed houden (minstens 1,5 uur). Dat kostte veel moeite, ik bleef namelijk voor mijn gevoel iedere minuut heen en weer lopen. Maar inmiddels merk ik gelukkig flinke verbetering! Hij slaapt een stuk beter en veel minder onrustig. Dit zorgt er vervolgens voor dat hij meer uitgerust is en een stuk vrolijker is.
    Overigens, als hij toch overstuur raakte, pakte ik hem er wel uit. Maar de frequentie dat het gebeurde, werd steeds minder.

Het hoeft natuurlijk voor jouw kleine niet de oplossing te zijn, maar het zou wel kunnen helpen. Blijf in ieder geval niet zijn medische kant uit het oog verliezen.

13. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel erg herkenbaar.
    Ik heb afgelopen nacht nog de huisartsenpost gebeld, omdat ze alleen slaapt als ze een zetpil krijgt!
    Ik ga maandag naar de kinderarts, want dit kan zo niet verder.

Ze blijft in de nacht huilen.. Eerst dacht ik, ik laat haar huilen zodat ze moe wordt en een patroon gaat ontwikkelen.. maar ze blijft huilen en is daarna al helemaal niet te troosten. Ze kan gerust 4 uur aan een stuk door huilen/krijsen. Hier ook een reflux-kindje.. maar ook wij hebben daar al medicijnen voor gehad. Haar eczeem is nu ook weg, dus ik weeet echt niet wat er aan de hand is. Ben ondertussen helemaaaaal radeloos! Dus ik weet hoe jij je voelt.. en nee, heb er nog geen oplossing voor, helaas.

Succes!

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Nou ik ben er gewoon helemaal klaar mee, er is iets aan de hand en ik geloof bijna niet dat het een huilpatroon is, hij huilt al bijna de hele avond!
    Af en toe rustige momenten dat hij in mn armen of mn man zn armen in slaap valt, maar zodra hij plat gelegd word is het brullen!
    Hij kreeg net de fles en laat bijna 100 staan en gaat gewoon verder met huilen!
    Ik zit al een uur te huilen omdat ik weet dat er wat mis is, ik voel het gewoon!!!
    Ik word dinsdag terug gebeld door de ka en als t het hele weekend drama blijft dan ga ik maandag zelf bellen!!!!!!

Hij heeft al zantac vanaf dat ie 2 weken oud is en probeer al bijna 12 weken de rust en regelmaat toe te passen, maar het is tot nu toe nog niet goed gekomen!
    Leg hem iedere middag na zn fles en spelen in bed, maar hij blijft huilen!
    Toen hij zich goed voelde een tijdje terug kon ik hem gewoon in bed leggen en lachte dan en viel zelf slaap en sliep dan ook zo 2 uur achter elkaar!
    Dus dit kan gewoon niet normaal zijn......
    Mn man zegt ook ja er is wat, maar goed ze kunnen er blijkbaar verder niks aan doen...., nou ik laat het er niet meer bij zitten!Ben er helemaal klaar mee!
    En dan moet ik over een week ook weer beginne met werken, nou ik daar zie ik helemaal tegen op! pffff wat een leven joh zo!
    Sorry hoor maar heb t ff moeilijk!

Mamalief: Bij jou gaat t ook niet goed dan?Heeft jou meisje ook reflux? of kma? En heeft ze al medicijnen of speciale voeding?
    Sterkte meid!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pff ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent en dat je het niet ziet zitten om te gaan werken. Gaat hij naar de opvang? Zie je dat dan wel goed komen?

Sterkte en hopelijk kom je er snel achter wat er precies loos is!

16. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    je kunt morgen ook bellen naar de hap dat je het echt niet meer trekt en dat hij opgenomen moet worden omdat je nu wil dat ze uitzoeken wat er aan de hand is.

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je echt voelt dat er wat mis is. Ik had het ook - hoewel veel minder erg! - toen ons meisje twee weken geleden ineens overal om ontzettend kon gaan huilen. Toch was het in ons geval heel erg de oververmoeidheid die maakte dat ze ongelofelijk kon schreeuwen. Dat is hier gelukkig maar 2 of 3 keer gebeurd, dus ik kan me maar beperkt voorstellen hoe het voor jou moet zijn :(.

Wat Eylem beschrijft dat ze deden in het ziekenhuis, en wat Yukl ook beschrijft (haihai! ;)) staat in het boek van Ria Blom beschreven, regelmaat en inbakeren.

Natuurlijk moet je je kindje goed laten onderzoeken en medische problemen laten behandelen. Maar ik zou tegelijkertijd deze methode uitproberen. Ik geloof vast dat we in deze tijden onze kindjes veel te veel prikkels laten krijgen, en dat ze (ongemerkt en onbedoeld) veel te weinig slapen. Zeker als je kindje ook (een tijd) medische problemen heeft (gehad). Ik bedoel dit absoluut niet als kritiek op jou hoor!! Hier is het met een gezond vrolijk kindje op dat vlak ook niet goed gegaan, ondanks alle goeie bedoelingen en liefde die we haar willen geven.
    Ze noemen het een huilpatroon, maar het is in mijn ogen eerder een "te-weinig-slaap-en-teveel-prikkels-patroon", waardoor je kindje veel gaat huilen omdat het het gewoon niet meer aankan. En mijn ervaring is ook dat knuffelen, liefde en warmte geven, troosten etc dan ook (even) niet meer werkt, hoe graag je het ook wilt :(.

De methode van Ria Blom (om het zo maar even te noemen), komt wel neer op Rust en Regelmaat, maar het om ook goed uit te voeren is best ingewikkeld. Wat Eylem en Yulk beschrijven legt het al goed uit, maar in het boek staan nog meer voorbeelden, tips en valkuilen voor als je je kindje echt meer Rust en Regelmaat wilt "aanbieden" (en aanbieden is niet de goede term, het is niet vrijblijvend voor je kindje, hij zal er niet altijd direct in meewillen, maar jij als mama kunt er wel voor zorgen.)

Wens je heel veel sterkte, en hoop dat er snel iets verbetert voor je schatje!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,246
    7,286
    113
    Female
    Brabant
    Het klinkt allemaal heel herkenbaar. Lisa had ook reflux en medicijnen (eerst Zantac, toen Losec, daarna nog motilium erbij) werkten niet genoeg, eigenlijk haast niet denk ik. Pas toen ze geen last meer had van de reflux (toen ze een sonde kreeg) ging ze beter en makkelijker slapen en huilde ze haast niet meer. Hier was het dus echt een huilpatroon, maar gewoon nog pijn. Ik zou met de kinderarts overleggen, misschien toch eerst maar Losec proberen? Want volgens mij heb je het idee dat hij nog wel last heeft van de reflux toch?

19. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik heb altijd het idee dat er sowieso pijn of wat dan ook is als een baby echt krijsend door merg en been schreeuwt...

hier was het namelijk door de pijn van de reflux....en het onrustige drinken daarvan, veroorzaakte weer krampjes...door het overmatige lucht inslikken..dus dat was OOk een rede om te huilen en niet kunnen slapen etc etc....dat hoort ook bij het vicieuze cirkeltje..

maar zoals Eylem ergens in het begin zei over dat strakke troostschema zegmaar ' ....dat deed ik hier sowieso...omdat ie ook soms moeite had met slapen...ehct alelen maar uit bed halen als het ehct overstuur huilen is, dan troosten tot adem weer btj gekalmeerd is en opnieuw en opnieuw...maar het resultaat is er wel snel..

zoniet dan is het niet gek als idd aan kma allergie ofzo moeten denken....succes en sterkte!! en gewoon op j strepen staan!

20. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ga 2 dagen werken en mijn moeder en mn schoonmoeder passen op en komen ook hier in huis, dus dat is wel heeeel fijn!
    Maar goed vandaag een hele goeie dag voor hem en de rust en regelmaat pakt hij vandaag wel gewoon op en slaapt al bijna 2 uurtjes in zn bedje nu, wel al 10 keer speen moeten geven, maar goed zo zouik wel 100x naar boven willen rennen! haha
    Vandaag dus ook weer iets positiever :)

Share This Page