Hallo dames, Ik vroeg me af of er eigenlijk meiden zijn die naast hun gezin en eventueel baan ook nog vrijwilligerswerk doen. En zo ja, wat doe je dan? Hoe lang al? En waarom juist dat werk? Ik heb het in het verleden gedaan en denk erover weer een wat op te pakken. Vandaar mijn vraag. Ben benieuwd
Ik besteed naast baan 18 uur nog 15 uur aan vrijwilligerswerk met gezin met 4 kids. Druk maar een levensovertuiging!, dus geen probleem.
Zelf geen ervaring (wel vrijwilligerswerk, maar geen baan en gezin ernaast ), maar als je dat ernaast kan doen, zou het een onwijs mooi gebaar zijn! Respect voor jou.
Heb jarenlang mijn werk en huishouden gecombineerd met 3 vrijwilligersfuncties, maar geef eerlijk toe dat ik het wel zwaar vond. Gaf taalles / integratieondersteuning Bestuurslid VvE Voorlichting geven namens een stichting Maar heb hier ook heel veel voldoending uit gehaald, dat is de andere kant van 't verhaal
Nou ja, vrijwilliger op een site op internet voor mensen met psychische problemen. Dat is soms best eens heftig. Ik doe het sinds 2005 en heb het altijd weten te combineren, hoe dat straks met kind erbij gaat, geen idee - maar ik denk dat dat wel gaat lukken. De jaarlijkse uitjes zal ik dan misschien wel minderen of zelfs overslaan.
Yep. Ik werk 30 uur per week(gemiddeld) voornamelijk nachtdiensten, we hebben 1 hele mooie dochter van 8 maanden en daarnaast doe ik vrijwilligerswerk. Ik zit in de wijkraad en daarnaast namens de wijkraad in een aantal commissies. Ben nu druk met het realiseren van een kinderboerderij in de wijk.... Druk, maar erg leuk om te doen! Maartje
Ik werk 15 uur in de week en doe daarnaast samen met mn vriend vrijwilligerswerk. Het is zo'n 5 tot 7 uur per week op de vrijdag avond.. Op het moment doen we het wat rustiger omdat ik het niet allemaal kan bolwerken ivm zwangerschapsgerelateerde klachten. We hebben dan bardienst in het wijkcentrum, hier op de hoek. Bij grotere evenementen ook op zaterdag en evt een woensdag middag mits het te combineren is met de kleine meid en aankomende kleintjes.
Ik doe fulltime mantelzorg en vrijwilligerswerk voor Amnesty International,maar dat is thuis voornamelijk brieven,mails en kaarten schrijven. En dat doe ik omdat mijn roots in West Papua liggen waar mensenrechten grof geschonden worden sinds de jaren 60 door Indonesië maar ik zet me ook graag in voor andere landen.
Grappig, ik doe hetzelfde vrijwilligerswerk als Maartjewaarts Ik ben bestuurslid bij een grote bewonersorganisatie in Groningen, onze wijk heeft 13500 inwoners. Ik ben daarbij betrokken bij de straatcommités, de vensterwijk (scholen, cjg, jeugd) en verkeer. Dat is mijn portfolio. Zelf werk ik in het onderwijs, momenteel 40% maar werkte altijd 60%. Wij hebben 5 kinderen. Mijn man werkt ook in het onderwijs en is vrijwilliger bij de tuinvereniging (penningmeester). Waarom ik het doe? Ik wilde iets doen waarbij je ook daadwerkelijk resultaat ziet maar wat wel goed doet voor een hele grote groep en wat bijdraagt aan een veilige omgeving. Zo hebben we ervoor gezorgd dat de verkeersveiligheid rond de scholen enorm verbeterd is bijvoorbeeld. En omdat wij een klein maar krachtig orgaan zijn krijgen we best veel voor elkaar. Soms moet je wel even een jaar zeuren tegen de wethouder, maar de volhouder wint Daarnaast vind ik het gewoon belangrijk om iets bij te dragen zonder dat je daar meteen beloond voor wordt in de zin van een inkomen. Ik zou ook hulpouder op school kunnen zijn maar omdat ik zelf al in het onderwijs werk, kies ik daar eerst niet voor (met dat het lastig is als je nog twee kleintjes thuis hebt, die kan je niet meenemen, wat ik nu doe is 's avonds en groot deel kan ik thuis doen).
Ik denk als de kleine wat ouder is dat ik dan ga helpen bij de sportclub waar hij op zit. Ik heb jaren lang trainingen gegeven aan pupillen (meisjes).. en achter de bar en in keuken gestaan... Maar daar zou ik nu echt even geen tijd voor hebben. Respect als je t wel hebt/kunt!
Ik werk samen met mijn man bij een poppodium, doen daar garderobe/kassa/kaartjes scannen en ik heb er een jaar receptiewerk gedaan. Daarnaast help ik sinds kort bij een stichting die progressieve rock/metal promoot.
Toen mijn zoontje nog niet geboren was, ben ik bijna een jaar lang een maatje geweest voor een jongen (toen 9 jaar) die geen fijne stabiele gezinssituatie heeft. Vooraf dacht ik: dit gaan we wel even doen. Achteraf vond ik het toch wel zwaarder als dan ik had ingeschat. Heb ook veel vrijwilligerswerk gedaan bij verstandelijk gehandicapten. Dus samen boodschapjes doen, koken, knutselen etcetc.
Ook ik doe vrijwillergswerk naast mijn fulltime (4,5 dag) baan. Ik zit in de oudercommissie van het kdv en daarnaast ben ik bestuurslid van een landelijke vereniging. Super leuk en mijn zoontje slaapt als ik dat doe. Edit: even voor de volledigheid: mijn man werkt parttime hè.
Ik werk 20 uur buitenshuis en heb 4 kids. één keer in de maand organiseren we met een groep vrijwilligers een kindermiddag in een azc. Ik neem mijn eigen kinderen dan gewoon mee. Voor mijn eigen kinderen is het ook een hele ervaring om te zien dat veel kinderen het niet zo goed hebben getroffen als zij! De kinderen van de asielzoekers vinden het helmaal geweldig om met blanke kinderen te spelen en vaak knutselen we iets wat ze mee naar "huis"mogen nemen en waar ze ook nog wat aan hebben. Om de week ga ik nog een avond naar het azc om daar wat vrouwen te bezoeken die eenzaam zijn en een bezoekje zeer op prijs stellen! Het is soms best pittig, maar je krijgt er zoveel blije mensen voor terug!
Hier eerder naast de zorg voor onze oudste dochter en een baan van 24 uur, een aantal taken in de kerk gehad, (gemiddeld zo'n 4 uur per week denk ik). Nu werkloos en per september pak ik een paar dingen in de kerk weer op, (na 2e miskraam heb ik eea aan taken neergelegd, omdat het even niet meer ging).
Ik doe ook vrijwilligers werk. Ik ga mee met uitjes met mensen met een geestelijk en lichamelijke beperking. 2 Weken geleden naar Funpop geweest. Vorige week een fietst tocht georganiseerd. Erg leuk om te doen. Vooral omdat er erg vrijblijvend is. En je dus alleen mee gaat met dingen waar je je zelf voor opgeeft. Binnen kort helpen op de zwarte cross. En verder nog niks op de planning staan.
Ik heb 5 kids, ben fulltime mama en mijn man heeft een eigen bedrijf. Ik doe 1 avond in de week vrijwilligerswerk bij een kinderkoor. Die avond zit ik bij de repetitie en verder verzorg ik de administratie. Ik vind het erg leuk om te doen, kan ik ook nog eens de deur uit
Ik organiseer op een vaste avond per week een avondsoos voor geestelijk en lichamelijk gehandicapte ouderen, die in een wooninrichting wonen en weinig dagbesteding hebben. Ik doe dit samen met een groepje meiden en we schilderen, zingen, puzzelen, knutselen (noem maar op) met de cliënten. Voor velen is dit een uitje, waar ze zich dagenlang op verheugen. Erg leuk om te doen! Daarnaast werk ik 24 uur en heb ik een dochter van bijna 10 maanden. Het vrijwilligerswerk deed ik al voor ik mijn dochter kreeg en toen werkte ik 42 uur per week.
Ik doe nu ruim drie jaar vrijwilligers werk in het Hospice. Een plaats waar mensen met een levensverwachting van nog maar 3 maanden (of korter) kunnen verblijven om op een waardige manier te kunnen sterven. Het is prachtig, ontroerend en het mooiste way ik ooit heb kunnen doen voor een ander. Hier naast werk ik als verpleegkundige, 3 dagen per week. In het ziekenhuis.