Beste verloskundigen. Ik heb even een vraagje; Ik heb op het internet zo'n zwanger worden test gedaan met ook de risico's die je loopt en hoe je je kans op een zwangerschap kunt verhogen. Nu gaf die aan dat ik ondergewicht heb en dat dit niet goed is om zwanger te worden??Wist dit wel van overgewicht maar van onder? Nu weeg ik ietsje minder als normaal door de stress van ons huwelijk afgelopen sep. Maar ben nooit zwaar geweest.. Ik ben 1.69 en weeg om en nabij 50 kilo (normaal 53) Moet ik inderdaad "extra" gaan eten of is dat helemaal niet van belang? (geloof niet alles dat op internet staat namelijk..) Verder eet ik gezond,sport1x per week en loop veel op mijn werk. Verder snoep/snack ik welleens maar met mate..Drink bijna nooit alcohol. Lijkt me niet ongezond toch? Bedankt alvast!
hoi je leeft erg gezond zo te zien. Je hebt wel ondergewicht, een BMI van 18 nu. Als je een regelmatige cyclus hebt is dat geen probleem. Een zwangerschap kost wel veel energie van je lijf en het kan geen kwaad om nu wat extra reserves op te bouwen. Als het je lukt om 2-3 kilo aan te komen zou dat mooi zijn. Verder is het belangrijk om als je zwanger wilt worden helemaal te stoppen met alcohol en te starten met foliumzuur. succes! Mirjam
Bedankt voor je snelle reactie! Ik kan dus lekker extra eten van het kerstdiner!! Alcohol drink ik al niet meer,en folium slik ik ook al paar weken. Nu maar hopen dat het snel raak is!! Groetjes Wendy
hoi Wendy ja geniet maar van je kerstdiner, en natuurlijk van alle sinterklaas lekkers....! Hoop dat je snel zwanger bent! Mirjam