Help!! AD gesikt en ik ben opnieuw zwanger!! Kan dit schadelijk zijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kitty07, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    #1 Kitty07, 27 mei 2012
    Laatst bewerkt: 27 mei 2012
    Hallo dames,

Sinds vanochtend ben ik erachter gekomen dat ik ongeveer 7 weken zwanger zal zijn van ons tweede kindje! :)

Ben net 5 maanden geleden bevallen van onze zoon en heb last gehad van een milde vorm van PPD.
    Hiervoor de laagste dosis AD gekregen (Cymbalta) maar ik mag dit eigenlijk niet slikken tijdens een zwangerschap.
    En dat heb ik tot en met vandaag dus wel gedaan...:(:(:(

Daarbij OOK nog eens een antibioticakuur gehad dus ik ben best wel in paniek...kan dit kwaad voor mijn kindje??? :(:(

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik zou je dokter hiervoor bellen, ik heb verder geen ervaring, maar zeker met medicijnen zou ik geen risico nemen. (Ik weet ook niet wat het effect is als je er nu meteen mee stopt?)

Oh en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

3. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    cymbalta heb ik geen id van , maar veel antibiotica mogen wel in combinatie met zwangerschap , zoals furabid en ammoxilline ofzo bel zoals hier boven inderdaad de ha maar die kan jou meer informatie verschaffen en desnoods geruststellen

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Medicatie tijdens de zwangerschap en borstvoeding - Sint Lucas Andreas Ziekenhuis

valt onder de categorie B:
    B Mogelijke effecten onvoldoende bij de mens onderzocht

borstvoeding:
    S Stoppen. Borstvoeding en medicijngebruik niet veilig te combineren. Bij voorkeur een veiliger geneesmiddel kiezen, anders borstvoeding (tijdelijk) stoppen.

als er code C2, D1 of D2 stond was het erger
    eerlijk gezegd denk ik dat het weinig kwaad kan gezien de website van de pop poli

ook zeggen ze vaak: liever een moeder zonder depressie, dan een moeder met depressie. je moet gewoon kijken of het tegen elkaar opweegt. als je zou stoppen met de medicatie en zeer depressief word heeft dat vaak meer nadelen voor de zwangerschap als dat je doorgaat. daarbij slik je ook maar een zeer lage dosis.

laat je huisarts contact opnemen met de pop poli. elke woensdag zijn die telefonisch bereikbaar en hebben ze spreekuur. een professional zoals huisarts of psych kan daar dan heenbellen voor info omtrent jou medicatie en zwangerschap. de pop poli is een team van gynaecologen/kinderartsen/psychs die weten of het verantwoord is ja of nee. maar in 9 van de 10 gevallen raden ze aan het door te blijven slikken, aangezien stoppen vaak grotere risico's met zich meebrengt ( stress/angst/paniek/labiel,EN grotere kans op WEER een postnatale depressie)

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ok, bedankt voor de reactie!

Dat stelt mij wel iets geruster....maar ik schrok heel erg omdat Cymbalta een AD was wat je dus niet tijdens de zwangerschap kan slikken.

Pfffffff..........ben nog helemaal in shock...moet er even aan wennen hoor!!! :)

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Een huisarts en of behandelaar weet precies wat je wel en niet mag slikken en wat je i.p.v. de huidige AD wel mag hebben. En nee als je het had geweten had je het niet geslikt maar het is niet anders en je kunt het ook niet meer terug draaien. Morgen even contact opnemen. En er zijn veel vormen van antibiotica die je tijdens zwangerschap wel mag hebben.
    Misschien een beetje snel zwanger maar ZEKER gefeliciteerd. Probeer er van te genieten.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    De antibiotica kon gelukkig geen kwaad, dat heb ik al gecheckt. :)

En ik ga zeker METEEN een afspraak maken met de arts want ik ben zoooooooo bang dat ik dadelijk mijn kind iets heb "aangedaan"...:(:(:(

Las ergerns op Wikipedia dat de kans op een autistisch kind groter was als je tijdens de eerste 13 weken AD hebt geslikt...:(

Durf nu ook echt even niets meer in te nemen....pffffffffff...ben zo ongerust! Genieten gaat helaas een beetje moeilijk nu...:(

Wel erg bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina