Beste Lezers, Na vele uren googelen, zonder een duidelijk resultaat. toch maar besloten een account aan te maken. (in het kort) Op mijn 9 jarige leeftijd 1999 heb ik kanker gehad (een sarcoom/tumor) en gelukkig overleefd. daarbij heb 12 maanden chemo gehad en 5 weken radio therapy. ook ben ik geopereerd waar bij ze mijn prostaat algeheel hebben moeten verwijderen (radicale prostatectomie) en een groot deel van mijn blaas. In het ziekenhuis hebben ze me in 1999 gezegd dat ik geen kinderen kan krijgen. Maar ik zit nu 8 jaar in een gezonde relatie. En toch denk je regelmatig aan kinderen. 2 jaar geleden heb ik een pesa/mesa behandeling gehad zonder resultaat. Weet iemand of er veder nog opties zijn om te proberen. Eventueel het buitenland? Alvast bedankt voor je reactie, Gr Ser
Hallo ser Wat een verhaal zeg... Volgens mij is tese er nog. Mijn partner heeft net een mikro tese gehad in duitsland. In nederland doen ze ook wel een tese alleen halen ze op 1 plekje uit de testikels een stukje weefsel weg met de hoop dat daar zaadcellen in zitten. Met mikro tese heb je nog meer kans dat ze zaadcellen kunnen vinden aangezien ze op meerdere plaatsen in de testikels wat weefsel halen. En ze doen het microscopisch. Mocht je dit willen moet je dit volgens mij allemaal van te voren bij je verzekering melden. Niet alles word vergoed begrijp ik van de dames op dit forum. Wij betalen sowieso alles zelf omdat we al 4 behandelingen gehad hebben in nederland. Ik heb gewoon een mail gestuurd naar dusseldorf vivaneo kinderwunschzentrum. Dr scholtes kan eventueel kijken wat er voor jullie mogelijk is. In dusseldorf komen heel veel stellen die " uitbehandeld" zijn in Nederland. Hoop dat je hier wat aan hebt, heel veel succes! Carmen
Hallo Carmen, Bedankt voor je snelle reactie, Hoe was de uitslag van je partner? Ik ga eerst volgende week contact opnemen met het ziekenhuis UMCG Groningen, om te kijken welke behandeling ik precies gehad heb. Volgens mij hebben ze toen een stukjes weefsel uit mijn testikels gehaald (alleen ik dacht dat dat pesa/mesa hete) waar geen actieve zaadcellen in gevonden werden. Bedankt voor de tip in dusseldorf. Zou is googelen om te kijken of ik wat informatie kan vinden. Ik woon zelf in het oosten van NL. Mijn uroloog/professor in belgie, rade mij aan naar Brussel te gaan. Voor mijn ziekte kosten maak ik mij niet druk. Of ze betalen het, of niet. Dan moet ik het zelf maar betalen. dit is slechts het begin van mijn zoektocht en ik vind het lastig om te weten waar ik terecht kan. Mvg
Hallo.. 10-1 krijgen we meer te horen, wat ze nu onderzocht hebben waren de zaadcellen ook onbeweeglijk. 10 rietjes zijn ingevroren. Wij hebben 4 behandelingen gehad in umcg en ze hebben bij ons nooit over mesa/pesa/tese gehad. Misschien doen ze ook wel mikro tese in België dat weet ik zo niet. Carmen
TESE is op dit moment de laatste stap die je kunt maken naar biologisch eigen kinderen. In de toekomst gaan/kunnen ze mogelijk van huidcellen spermacellen maken (maar het wachten daarop loont waarschijnlijk niet)... Als jullie kinderwens heel groot is zou je ook kunnen overwegen een donortraject op te starten? Succes met jullie zoektocht! Hopelijk brengt het jullie iets moois 🍀