Peuterkamer jongen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door soepstengel, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wij gaan verhuizen!

Dussss........ de kamer van zoonlief gaat veranderen...
    maar waarin:(:(:(

Groot bed, halfhoogslaper.....?
    Jungle, dierentuin, bos, etc..... thema?
    Blauw, groen, etc...?
    Behang, verf, beide....?

Hoe ziet jullie peuterkamer (jongen) eruit?
    En hebben jullie daar een foto van?

Bedankt alvast!!!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dit is de kamer van ons zoontje die hij nu een half jaartje heeft

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

en nog 2;

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wat een nette, opgeruimde kamer, Daantje! Zo ziet het er hier niet uit.

@Soepstengel: Een meisje hier, dus ik kan je niet helpen. Maar ik zou eerst even nadenken over hoelang je de kamer in de nieuwe stijl wilt houden met het kiezen van je 'thema'. Ik schilder makkelijk een muurtje over, dus ik kijk niet zo nauw. ;)

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Onze oudste heeft een jungle kamer, geen foto (toch eens maken)

Zal hem beschrijven...
    Hij heeft een muur bruin, wennen aan de kleur, maar super in de kamer!
    Andere wit en een muur is veel raam, hangt een donkergroen gordijn.
    Op de vloer 2 donkergroene rondjes/kleedjes
    Een steigerhouten kast en bed
    Een jungle tentje met al zijn speelgoed
    Een tak aan touwen aan het plafond met enkele knuffels
    Op de bruine muur 2 fotoplankjes waar allerlei houten dieren figuren op staan(beplakt met papier)
    En op de deur een grote boom sticker!

Kun je hier iets bij voorstellen?

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier een kamer met neutrale cremekleurige wanden. Overal plafondlijsten neergehangen en boven zijn bed en aan de overkant heb ik daar grote platen van hout zilverkleurig aangehangen en dan foam'stickers'. Van de film cars op d ehouten platen. Op de grond een wegenmat en onze jongens vinden het super. Als ze het straks beu zijn gaan de foamstickers van de houten platen en kan er andere decoratie op de houten plaat of maak ik een nieuwe houten plaat. Eerst hingen tweety en sylvester er op roodgekleurde houten platen en deze zijn dus inmiddels vervangen...

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zeg, steigerhout ( kijk eens op zomerzoen ).
    Wij hebben nu een half hoogslaper met hutje er onder, een grote legkast en een bureau besteld.
    2 wanden gaan donkerblauw worden, de rest wit. Leuke geruite gordijntjes voor het hutje. Mijn man heeft steigerhouten plankjes gezaagd, daar ga ik een soort van schilderij van maken met allemaal leuke dingetjes erop.
    Ik heb een heel stoer nachtlampje gezien, van een speciale boom gemaakt.
    Als de meubelen er zijn, en het kamertje af is, post ik graag een foto :D

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Qua meubels en bed zou ik echt voor iets kiezen dat over een paar jaar ook nog leuk/stoer is. Je zoon heeft nu misschien een lievelingskleur maar over een maand kan dat opeens heel anders zijn. Hetzelfde geldt voor thema's zoals jungle, cars en thomas de trein. Ik zou voor de basis voor neutrale aardetinten gaan. Deze zijn stoer, rustig en makkelijk te combineren met allerlei kleuren. Als je kleur wilt toevoegen is een dekbedhoes al heel bepalend, evenals kussens, een stoel, vloerkleed en schilderijen.

9. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Onze zoon heeft een kamer in t teken van de sprookjesboom. Hebben gekozen voor rustige en witte kasten en bed. Drie muren neutraal gelaten wel met fotootjes op doek uit de efteling (zelf gemaakte foto's) aangekleed. En op een muur zit het sprookjesboombehang. En gekleurde gordijnen, groen met wit.
    Dit idee hadden we al heel lang. Zoon wist het en bleef roepen dat hij een sprookjesboomkamer zou krijgen. Dus dat zat /zit wel goed. Heel veel suc6 met klussen en ideeën op doen.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou ook absoluut voor steigerhout gaan. Maar ik hou zelf helemaal niet van de meeste thema's voor kinderkamers (cars, sprookjes, jungle etc). Mijn zoontje heeft nu nog het witte peuterbedje van zijn zus maar krijgt over een jaar ofzo een steigerhoutenbed.
    De balken in zijn kamer hebben we houtkleur gelaten en de vloer is wit. Ik ga 2 wandjes verven. Eentje een beetje lichtgrijsblauw en de ander grijs. Ook heeft hij zijn naam in piepschuimletters aan de muur. Wat ik als accent wil gebruiken zijn sterren en ruitjes. En dan geen gele sterren aan de muur plakken ofzo maar hij heeft bijvoorbeeld een donkerblauw dekbedovertrek met grijze sterren erop, heel cool.
    In combinatie met steigerhout is het echt super.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
  12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Gewoon googlen op kinderkamers voor een jongetje. Dan kom je ontzettend veel voorbeelden tegen :)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben nu dit (sinds hij 1,5 jaar is)
    Inmiddels staat er al enige tijd een juniorbed ipv het ledikant (ook wit en ook van Bopita)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Thema kamers ben ik zelf niet zo van.. Thema's zijn vergankelijk en ik wil enige tijd met een kamer kunnen doen. Wij hebben dus gekozen voor de kleuren blauw en groen.
    Over enige tijd krijgen beide kinderen een andere kamer en het is dus weer zoeken wat we gaan doen voor zoon. Maar waarschijnlijk wordt het:

- (marine) blauw dominante kleur
    - beige, bruin tinten aangevuld
    - houten accessoires
    - één muur behang (stratenplan van NYC)
    - witte meubels
    - halfhoogslaper met bergruimte / bureautje

Hoogslaper vind ik zelf niets omdat ik dan niet gemakkelijk bij hem kan zitten bij ziekte of zelfs dagelijks om voor te lezen.

16. tulip

tulip Niet meer actief

cygnet, wat een gezellige kamer zeg...zou ik zo in willen spelen.

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ja ik ook, ziet er heel gezellig uit!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dank jullie wel.. zoon vindt zijn kamer ook heel fijn. Hopelijk krijgen we het nog een keertje voor elkaar als de verbouwing gedaan is.

19. Loe

Loe Niet meer actief

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Leuke kleur op de muren Loe.

En dat dekbedje hebben wij ook voor Sven. Hij slaapt trouwens ook met veel plezier in zijn peuterbedje.

Januari gaan wij definitief aan de slag met Sven z'n kamer. Hebben pas nieuwe meubels besteld waar die tot z'n 18 e mee kan doen.
    Nu nog even nadenken over de kleuren, dus ik blijf dit topic volgen.

Deel Deze Pagina