Lieve meiden, Een poosje terug plaatste ik een vage zwangerschapstest, 2 strepen maar hij bleek helaas negatief ( controlestreep doorgelopen) Ik ben al mama ( 32) van 2 kindjes en gescheiden. Mijn vriend en ik waren teleurgesteld over de test en dat heeft ons laten beseffen dat we een kindje samen willen. We gaan ervoor en het is welkom. Ik vind het erg spannend omdat mijn eerste relatie in een scheiding geindigd is. Maar nu komt het, ik heb altijd een hele regelmatige cyclus. 29/30, ben nooit overtijd. De keren dat ik het was, was ik zwanger. Ik ben nu bijna 13 dagen overtijd, opgeblazen, grotere cupmaat. Pijnlijke donkere tepels, grote borsten etc.. Alle kenmerken zijn er. Een paar dagen geleden een test gedaan en deze was negatief. Geen spoor van mijn menstruatie te bekennen dus ga ervan uit dat ik de maand oversla?? Oh en ik ben niet aan de pil, ook niet geweest. Nog nooit gehad, ik ga morgen naar de huisarts voor een check. Ben er een beetje ongerust over. Iemand idee of herkenbaar? Ook balen natuurlijk nu we ervoor willen gaan dat er geen menstruatie meer komt....?
Hoi, welkom! Ik heb precies hetzelfde gehad in maart. Ik had exact dezelfde kenmerken, negatieve test en geen menstruatie. Ik ben ook naar de huisarts geweest en zij vertelde dat als je cyclus regelmatig is je in theorie zwanger bent. Maar je lichaam kan het ook uitstellen wegens stress of als je lichamelijk niet zo fit bent. Dit was ook bij mij het geval, omdat ik extreme vit d tekort had. Je lichaam beschermt zich dan eigenlijk omdat het niet sterk genoeg is voor een menstruatie. Als je erover nadenkt klinkt het logisch dat je lichaam in staat is om zich zo te beschermen.Nadat het beter ging werd ik precies een maand later ongesteld. Desondanks iedere vrouw is anders en je moet zeker naar de huisarts als dat jou gerust kan stellen. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt en hoop dat jullie snel een kindje mogen verwelkomen!
Wat lief, dankjewel! Daar herken ik me helemaal in, in jouw verhaal! Vanmorgen ongesteld geworden Nog nooit zo blij mee geweest, mijn lichaam zat me zo in de weg. Nu hebben we weer een kans. Gek he, weken overtijd en op het moment dat je naar de huisarts moet, begint het. Aparte vrouwenlichaam. Mijn vorige kindjes kreeg ik in de 20, zou het veel gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid? Nu ik wat ouder ben? Hoe gaat het bij jou?
Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Dat was ik ook! De huisarts vertelde dat de 20-fase je het meest vruchtbaar bent, maar zolang je elke maand menstrueert je lichaam in staat is om een eicel te rijpen dus ben je vruchtbaar. Ik ben zelf 30 en heb een bonusdochtertje van bijna 4. Ik ben vandaag een jaar getrouwd. Wij wilden eerst van elkaar genieten en aan elkaar wennen en dan pas een gezinnetje stichten. Over 3 maanden willen wij ervoor gaan. Hopelijk mogen wij ook binnenkort een kindje verwelkomen.