hallo, Afgelopen zondagavond 28 november heb ik een miskraam gehad. Het begon rond half zeven met wat buikkrampen, toen ik naar het toilet ging zag ik direct dat ik hevig aan het bloeden was. Diezelfde avond heb ik wat stolsels en (denk ik) het vruchtje verloren, dit ging gepaard met veel buikkrampen. Maandag heb ik nog wel redelijk veel gebloed, dinsdag en woensdag al bijna niets meer en vandaag (donderdag) is het helemaal over. Heb vanmorgen voor de zekerheid een zwangerschapstestje gedaan en deze was weer helemaal wit... Mijn vragen: 1) Kan ik er nu vanuit gaan dat ik een volledige miskraam gehad heb, en er niets meer is blijven zitten? Moet ik dit ook nog laten controleren dmv een echo? of is dit in proncipe niet nodig? 2) Kan ik zondag rekenen als de eerste dag van mijn cyclus? en moet ik er rekening mee houden dat deze in de war kan zijn? of valt dat over het algemeen wel mee? 3) Kan ik deze ronde gewoon verder gaan met ovulatietesten? of zijn die deze ronde misschien minder betrouwbaar? 4) Hoor van veel meiden dat ze wel 1 tot 2 weken bloeden, ik eigenlijk maar vier dagen, waarvan twee héél licht. is dit normaal? Alvast hartelijk bedankt!
hoi wat naar voor je allemaal. Je kunt er vanuit gaan dat het een complete miskraam was omdat !) je test negatief is 2) na heftige kramp en helder bloed heb je stolsels verloren 3) het bloedverlies is na een paar dagen gestopt.Een nacontrole is niet nodig. Maandag telt als eerste dag van je cyclus, houd er echter rekening mee dat een cyclus na een miskraam wat langer (soms korter) kan duren dan je gewend bent. Ovulatietesten zijn net zo betrouwbaar als anders maar omdat je cyclus langer kan duren weet je van tevoren dus niet wanneer je eisprong zal zijn. Misschien heb je er wat meer nodig dus deze cyclus. Bloedverlies verschilt per vrouw. Bij koorts of buikpijn of klachten kun je contact opnemen met je huisarts. dit ligt niet in de lijn der verwachting dat je daar last van krijgt, maar ik vermeld het er voor de volledigheid bij. Mirjam