Hallo, 6,5 week geleden ben ik bevallen. Het duurde 7 uur en 55 min geperst met als resultaat een dochter en een tweede graads ruptuur. Is het normaal dat ik bij hoesten spierpijn onderin mijn buik voel en bij sommige bewegingen bovenin onder de ribben? Ik heb nog geen buikspieroefeningen gedaan. Ik voel ook nog pijn aan de onderkant. Met zitten en als ik naast mijn vagina druk thv het perineum. En soms voel ik ook van binnenuit een drukkend gevoel als ik ga staan en bij het plassen. Het restant flapje van een aambei verdwijnt echt niet meer? Zijn al deze vage klachten normaal als je 6,5 week geleden bevallen bent? Misschien maak ik me druk om niks maar ben erg bang voor blijvende schade.. Alvast bedankt voor je antwoord.
Hoi, Je lichaam is echt nog aan het ontzwangeren. Erg belangrijk zijn bekkenbodem oefeningen. Die gaan zorgen dat dat drukkende gevoel op de onderkant en bij plassen weer verdwijnt. Natuurlijk speelt de ruptuur nu ook nog mee. De pijn bij hoeft in de buik kan hier ook nog door komen, zolang het maar geen pijn in de borst is. Aambeien verdwijnen niet altijd helaas, soms kan er een huidplooinoverblijvem. Heb je al curnaol gebruikt? Groet evelien
Geduld moet ik hebben dus.. Ik had van te voren niet verwacht dat bevallen lichamelijk en geestelijk zo'n grote impact zou hebben. Tegen de aambei heb ik hamamelis, iets met lidocaine en via de huisarts trianal zalf gebruikt. Werkt curanol tegen de huidflap?