Mijn dochter heeft nu voor de 3e nacht op rij een uur lang liggen hoesten. Ze is er zelf ook wakker van. Nu is ze inmiddels best moe wat ik ook kan begrijpen. Het is een droge prikkelhoest en soms kokhalst ze. Voordat ik de dokter bel,ik heb al een drankje om de keel te verzachten. Lijkt wel iets te helpen. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Hier ook, bij de oudste. Het is een virus wat zo'n 10-14 dagen duurt aldus de huisarts, dus succes . Hier gaat het na ruim een week meerdere keren per nacht lange hoestbuien eindelijk wat beter. Ik ben wel bij de huisarts geweest omdat ze in de kerstvakantie een beginnende luchtweginfectie had en ik wilde uitsluiten dat dat het weer was. Ik geef 's avonds noscapect hoestdrank (vrij verkrijgbaar bij de apotheek, vanaf 3 jaar, dempt de kriebelhoest). Dat helpt niet echt, maar goed, alle beetjes helpen. Verder neem ik haar bij een hoestbui op schoot, dan is het wat sneller over, maar alsnog kan het lang duren. Uitzitten is volgens mij het enige wat je kan doen.
Luuf is een goed idee! Dacht zelf aan astma, heb ik als kind ook gehad maar ik kon bijv de hele nacht hoesten en na een uurtje is de hoestbui bij dl zo goed als over... ik kijk het nog ff aan. Thnx voor de tips!
Oh luuf onder de voeten hielp hier wel heel goed. Een gesneden ui op de slaapkamer (gaat wel ruiken maar heb ik er wel voor over). Je hebt van VSM ook hoestdrank voor kinderen maar weet niet of die helpt. En ik liet mijn dochter overdag thee met honing drinken voor haar keel.
Mijn meisje hoest ook, dacht dat het door de droge lucht in huis kwam. Heb gister Luuf onder haar voetjes gesmeerd en heb haar niet gehoord!
Hier werkt luuf onder de voetjes ook en heb een kussen onder z'n matras zodat z'n hoofd iets hoger ligt...
Hier hoest ze ook en dan slaapt ze eindelijk en dan begin ik. 1 groot feest dus Luuf helpt hier ook vaak niet echt. Maar eens proberen weer.
Hier enkele weken geleden veel gehoest. 1x stikte hij en heb ik hem ondersteboven kloppend op de rug de trap op gesleept. Gevlogen zelfs richting papa. Toen schrok hij zo dat hij weer bij kwam. Kwam allemaal wit spul/slijm/schuim uit zijn mond brrrrr! Maar ik kreeg het niet uit zijn mond en meneer bleef kauwen en slikte het weer af Huisarts geweest maar longen waren goed. Keel en oortjes wat rood. Was gewoon een virus wat Nederland rond gaat. Ik liet hem heel veel drinken, + waterijsjes om de keel te verzachten,luuf en siroop voor de keel en pcm. Duurde toch een dikke week. veel beterschap
Volgens de huisarts had zich s nachts al dat slijm opgestapeld en kwam het door het wakker zijn, rechtzitten eigenlijk allemaal tegelijk eruit.
Hier ook helaas.. Ze heeft nu 2 nachten aan 1 stuk lopen hoesten.. Hier ook bij de huisarts geweest(we moesten sowieso voor de dubbele ooronsteking die ze 2 weken geleden had. Ze heeft een gaatje in haar trommelvlies die ze in de gaten houden) maar alleen een beetje rood in haar keel.. Voor de rest is het een virus, dus uitzieken.. Heb ook van alles geprobeerd, maar werkt allemaal niet helaas..
Ik post het nog maar een keer....kippenbouillon! (zelf maken anders te zout). Werkt o.a. slijmoplossend.