Kindje weinig meer inwendig voelen bewegen, maar juist wel uitwendig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miekkie, 19 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Goeiemorgen,
    Dit is mijn eerste zwangerschap, maar ondanks dat voelde ik mijn kindje al dagelijks bewegen vanaf 16 weken zwangerschap. Eerst iedere avond lichte plopjes. En langzaamaan steeds vaker en duidelijker. En al vrij snel kon ik het ook aan de buitenkant voelen.
    Inmiddels buitelt die al wekenlang de halve dag in mijn buik. Dit is ook al een poosje te zien aan mijn buik en ik krijg die bewegingen zelfs al vastgelegd op filmpjes.
    Maar sinds afgelopen zondag leek ik hem/haar ineens veel minder te voelen. Het viel gewoon erg op in verhouding met alle weken ervoor.
    Ik maakte me dus wel zorgen.
    Maar bleef de bewegingen bij concentreren wel af en toe voelen. Al was het minder vaak en minder sterk.
    Sinds gisteren lijk ik echter ontdekt te hebben dat de bewegingen er nog wel degelijk zijn, maar dat ik ze minder inwendig voel maar het dan wel weer beter en sterker voel met mijn hand. Dat vind ik wel heel gek. Want daarvoor voelde ik alle bewegingen altijd inwendig het sterkst.
    Herkenbaar voor mensen? Is toch raar dat je je kindje met 24 weken zwangerschap sterker uitwendig dan inwendig voelt. En ik zou toch iedere uitwendige beweging ook wel inwendig moeten voelen?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ligt er beetje aan hoe je kindje ligt en wat voor bewegingen het maakt.
    Zie het hier ook regelmatig bewegen zonder echt iets te voelen.

3. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Toen ik de titel las dacht ik echt even dat je een ander soort inwendig voelen bedoelde:eek::roflmao: ik dacht echt :eek:HOE DAN?? Hahaha.

Maar geloof dat dit wel normaal is hoe je het ervaart. Het ligt er inderdaad aan hoe je kindje ligt.
    Maar moet ook wel zeggen rond de 24 weken waren de bewegingen ook echt niet zo krachtig hier.
    Nu ik rond de 30 weken ben is het echt een wereld van verschil.

4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik herken het wel hoor. Ben zelf 29 weken en de meeste dagen voelt het alsof hij mijn buik van binnenuit afbreekt, voel hem dan flink bewegen en duwen van binnenuit. Sommige dagen voel ik hem wel bewegen als ik mijn handen op mijn buik leg, maar voel het dan amper van binnenuit zeg maar. Dit komt (volgens de verloskundige tenminste) doordat hij op deze dagen met zijn benen en armen naar binnen ligt. En hij ligt bij mij ook sowieso al weken in een stuit dus dat werkt dan ook niet mee.

5. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb heel hard om je reactie moeten lachen popidepi! Haha, zo had ik er weer niet over nagedacht.
    Sinds een uurtje voel ik die kleine ineens juist ook weer "inwendig" goed. Ik was verbaasd over dat verschil zondag en gisteren ineens. Omdat het verder al 8 weken lang juist andersom was.
    Maar kennelijk dus vrij normaal en geen reden voor zorg. Ik vind zwanger zijn soms echt lastig. Ik maak me snel zorgen en hoop maar dat alles goed is en blijft gaan. Nog ruim 3 maanden en dan kunnen we die kleine verwelkomen. Ik kan niet wachten!

Deel Deze Pagina