hevige buikpijnen vanaf ca. 24 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VrouwtjeRomy, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb nu al 2,5 week elke dag hevige buikpijnen. Ik heb vorige week Dinsdag de doktersdienst gebeld omdat ik het niet meer trok en de verloskundige is toen bij me geweest en heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar is van alles opgemeten en ze zeiden dat er wel wat weeen activiteit is maar dat dit normaal is bij een 2e en dat het niet genoeg is om een vroeg geboorte op te wekken. Die buikpijnen konden ze niet verklaren en als ze nog een week volhielden moest ik het nog maar eens laten nakijken.

Nou nu heb ik vandaag nogmaals gebeld en ik word zometeen weer terug gebeld door de dienstdoende verloskundige. Ik ben alleen bang dat ze er weer niets mee kunnen. Ze weten gewoon niet wat het is.

Maarja ik zit hier met het gevoel alsof ik al 2,5 week elke dag met de bevalling bezig ben, zo'n pijn doet het. En de ene keer komen er wel wat gespannen buiken bij kijken maar niet echt harde en soms dan ineens wel een knoert harde buik maar soms ook gewoon hele hevige pijn zonder ook maar een harde buik... En al deze pijnen trekken ook naar mijn onderrug toe. Een hele vervelende pijn die ik ook niet echt kan plaatsen, beetje beurs voelt het maar niet zoals spierpijn en als je met 2 vingers of vuisten hard op mn stuitje drukt dan neemt de pijn wat af.

Ik trek dit geen 12 weken meer hoor... Dit kan echt niet normaal zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

2. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    jou verhaal komt me zeker bekent voor!
    bij mijn eerste zwangerschap was ik 24 weken en had om het half uur buikpijnen (wat ik niet wist dat het weeen waren ik had nog geen idee hoe die moesten voelen)
    toen ik de hele nacht dus last had gehad heeft mijn man smorgens de verloskundige gebeld en die kwam meteen ik verloor ook wat bloed en ze voelde 1 dikke cm ontsluiting moest meteen na het ziekenhuis waar ik werdt voorbereid op een vroeggeboorte en dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven! na twee stress volle dagen en rust in het ziekenhuis hield de pijn gelukkig op! moest nog wel vaak op controle komen maar had verders nergens meer last van onze dochter werdt geboren met 40 weken + 1 dag
    wel vertelde mijn verloskundige toen mijn kindje er een maal was dat ik wel enorm veel geluk heb gehad want het had heel anders kunnen lopen!
    maar uit jou verhaal begrijp ik dat je geen weeen hebt toch alleen maar buikpijn?
    heb je geen bandenpijn dan? die is erger bij de 2e !

3. VrouwtjeRomy

Nee het is geen bandenpijn (die heb ik ook wel hoor) Maar die voelen anders aan. Dit is echt weeen pijn, met soms ontzettend harde buiken maar vaak gewoon gespannen buiken of zelfs zachte buiken. De pijn is hetzelfde...

4. VrouwtjeRomy

wat een gedoe zeg, ik bel om 12:00 de verloskundige praktijk die verwijzen me door naar de dienstdoende VK via de doktersdienst. Bel ik dus braaf de doktersdienst word ik net pas terug gebeld door de dienstdoende verloskundige dat ze niet kan komen en dat ik waarschijnlijk gewoon een erg gevoelige buik heb.

Ze vroeg me wanneer ik een afspraak had bij de praktijk, dus ik zeg vanmiddag om 15:30 maar die zeiden dat ik jullie moest bellen plus dat ik hier zonder auto zit (mijn baas heeft me naar huis toe gereden omdat ik op mn werk zat toen ik weer die krampen kreeg dus mijn auto staat nog op mn werk) Zegt ze dat ik toch maar even langs moet gaan bij de praktijk dan kunnen ze kijken wat er aan de hand is. Dus dan moet ik maar even met de bus gaan.

Ik zit hier gvd thuis jankend van de pijn en dan verwachten ze van mij dat ik de bus pak naar de vk? ik kan amper lopen van de pijn...

Ik weet niet meer wat ik moet doen ik durfde geen nee te zeggen want dan krijg ik zo vast te horen dat ik het niet wil verhelpen ofzo... Maar ik kan ook niet met de bus gaan, dat trek ik echt niet... En nu kan ik ook de praktijk niet bereiken om af te bellen want ze zijn maar tot 13:00 bereikbaar. Dus ze verwachten me nu daar...

5. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Jeetje wat vervelend dit! Waarom komt de vlos niet naar jouw toe???
    Lijkt me niet helemaal de bedoeling dit!

Ik heb het gehad vanaf 28 weken. Ik heb doorgelopen tot 34 en toen braken mijn vliezen. Bij mij was er uiteindelijk sprake van een grote kans op vroeg geboorte. Ik 'moest' het van de gyn volhouden tot 34 weken ivm opname in utrecht anders. Nou, dat kleintje was 34 weken rond. Plats, ik wil geboren worden..

Heel veel sterkte iig. Laat je niet afschepen hoor!

6. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Zelf heb ik een aantal keer vrij hevige buikpijn gehad, die aanhield tijdens harde en zachte buiken. Achteraf bleken dat toch mijn darmen te zijn. Die komen natuurlijk behoorlijk in de verdrukking door de groeiende baarmoeder...
    Hiermee wil ik alleen even aangeven dat het niet altijd weeën hoeven te zijn.
    Heel veel sterkte!

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wat een vreemde werkwijze van een vk. Als je toch aangeeft dat je niet kan komen en bang bent dat je weeen hebt, moet ze er toch serieus mee omgaan. Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen.

8. VrouwtjeRomy

Leken die buikpijnen ook op weeen pijn? Ik heb namelijk nog nooit zulke hevige buikpijnen gehad behalve toen ik moest bevallen van S. Verder echt nog nooit!

Maar verder lijkt het wel op mijn pijnen wat jij beschrijft. Ze houden idd ook aan tijdens zachte buiken... Zo raar...

Nou mn vent heeft vrij gekregen van zn werk dus die rijd me nu maar naar de VK toe. Ik was anders gewoon niet gegaan, ik heb ook bekkeninstabiliteit en als ik zover had kunnen lopen was ik wel mooi gaan shoppen voor de baby niet naar mn VK toe die me toch niet serieus neemt! Als ik zo'n trip neem verga ik van de pijn en kan ik de rest van de dag niets meer...

pfff wat een kutdag

9. VrouwtjeRomy

Nou dat is het juist, ik weet niet of het weeen zijn alleen wel dat de pijn hetzelfde is. In het ziekenhuis zeiden ze wel dat er wat weeen activiteit is maar dat deze erg laag is en ze konden de buikpijn dus niet verklaren.

De VK zegt dat ik gewoon een gevoelige buik heb en dus is ze niet bang voor weeen...

10. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Ja, dit is mijn derde kindje, dus ik weet hoe weeën voelen.
    De eerste keer dat het gebeurde, heb ik dan ook de verloskundige gebeld, ondanks dat de pijn niet in golven kwam.
    Inmiddels ben ik al een paar maanden verder en af en toe heb ik weer van die dagen dat ik soms echt de pijn weg moet zuchten. Maar omdat ik nu zelf weet wat het is, maak ik me er minder zorgen over. En op die momenten doen twee paracetamols vaak ook wonderen.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat mensen met buikpijn de verloskundige niet moeten bellen, hoor!n Alleen dat het ook iets onschuldigs kan zijn.

Nogmaals sterkte en probeer een beetje rustig aan te doen.

11. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Laat je niet afschepen hoor! Al is het misschien achteraf iets lulligs; jankend van de pijn in je buik tijdens een zwangerschap lijkt mij een serieus en grondig onderzoek waard! Desnoods bel je 112. Zijn ze nou helemaal be****mieterd. Helemaal omdat je weet waar je over praat; het is niet je eerste kindje. Heel veel sterkte!

12. Dit zeiden ze bij mij dus ook tot vervelens toe; de eerste keer dat ik in het ziekenhuis kwam met 24 weken, en toen hebben ze niets gedaan en ben ik na een nachtje 'observatie' (Want ze kwamen niet eens langs) weer naar huis gestuurd.
    De tweede keer dat ik kwam, met 25 wk, werd het nog een keer afgedaan als 'het is niks'. Aan de ctg was namelijk niets te zien wat op weeen leek dus werd ik weer terug naar huis gestuurd met de boodschap "je hebt gewoon een gevoelige buik omdat je slank bent".

Krap 5 dagen later ben ik opgenomen met een verkorte baarmoederhals, onsluiting en nauwelijks te stoppen weeen waardoor ik overgevlogen moest worden naar een academisch ziekenhuis, dankzij mijn vk die 2x per week aan huis kwam voor een ctg en die het toch niet vertrouwde, anders was ik misschien gewoon wel bevallen want ik durfde na die vorige keren echt niet meer naar het ziekenhuis omdat ze me steeds afwimpelden. Daar 10 dagen gelegen met de allersterkste weeenremmers aan een infuus (adelat hielp niets), en godzijdank is het toen weer rustig geworden en mocht ik met voorgeschreven rust tot 37wk naar huis.
    Mijn gyn heeft ze in het ziekenhuis hier ook flink op hun vingers getikt dat ze me twee keer gewoon weg hebben gestuurd, want als ze me op tijd hadden opgenomen had het waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.

Kortom; laat je niet afwimpelen en bel desnoods de brandweer of de ambulance als je niet met eigen vervoer kan komen, jij voelt zelf het beste aan of iets al dan niet foute boel is!

Succes bij de vk!

13. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    echt schandalig dat je vk niet na je toekomt als je aangeeft zoveel pijn te hebben en geen vervoer beschikbaar hebt
    dit vind ik echt niet normaal!
    en ben je nu gewoon weer met buikpijn na huis gestuurd?

14. VrouwtjeRomy

Nou meiden sorry voor het late antwoord maar mijn vriend heeft vrij genomen van zijn werk en heeft mij naar de verloskundige gereden. Deze vernam een verkorte baarmoederhals en heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar aan de CTG was niets te zien en bleek ik deze keer wel een blaasontsteking te hebben (vorige week met dezelfde pijnen nog niet)

Toch gaven ze de blaasontsteking als oorzaak van mn krampen en kreeg ik een kuurtje. Vanmorgen toen ik te horen kreeg dat ik naar huis mocht na de laatste inwendige controle kreeg ik weer die hevige buik krampen en hebben ze me weer aangekoppeld aan de CTG. Dit maal nam hij wel weeen waar maar niet hele hevige. Toen maar weer een inwendige controle maar mijn baarmoederhals was niet verkort dus mocht ik naar huis.

Ik ben naar huis gegaan en heb het nr meegekregen van de afdeling. Mocht de pijn heviger worden moet ik ze bellen. Ze bellen mij ook morgen rond 12:00 eventjes om te vragen hoe het gaat, mocht ik nog buik krampen hebben dan moet ik wederom daarheen komen. Maar ze zeggen dat het de blaasontsteking is en dat dat nu op moet houden omdat ik mn kuur heb.

Pfff wat een gezeur zeg :(

15. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    heb je een echo gehad?
    ik heb een vleesboom en deze kan rond die tijd pijnklachten gaan geven....

16. VrouwtjeRomy

Ja ze hebben het vruchtwater opgemeten op de echo en gekeken waar het hoofdje zat/lag. Maar ze zeiden niets over een vleesboom of iets anders afwijkends.

17. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je?

18. VrouwtjeRomy

Ja goed!! Heb al sinds ik terug ben geen pijnen meer gehad! Misschien was het toch die blaasontsteking??? Wel raar want die had ik daarvoor niet en toen had ik al wel die buikpijnen. Maargoed ben blij dat ze weg zijn.

Die kuur maakt me alleen ontzettend misselijk!! Echt niet normaal!! Ga er ook van aan de diaree dus het is goed voor de lijn haha. Ik probeer zoveel mogenlijk wat te eten voor ik de kuur inneem dan valt de misselijkheid achteraf wat mee maar dat lukt niet altijd doordat ik al misselijk ben...

Even doorbijten! Nog tot Zaterdag en dan ben ik ervan af!!

19. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat zal een hele opluchting voor je zijn volgens mij!!!
    Gelukkig dat het een blaasontsteking is en niks anders, al was je die pijn natuurlijk liever kwijt dan rijk!!
    Ben blij dat je je weer wat beter voelt

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zodra ik je verhaal net las dacht ik aan blaasontsteking! Maar je hebt inmiddels je antwoord gelukkig al en dat het beter gaat :D.

Bij mij werd ook steeds niks in de urine gevonden, wel wat bloed maar kweekjes wezen niks uit, toch was mijn blaas zwaar geirriteerd en kreeg ik na 3 weken ook echt pijn bij het uitplassen... (Stekende naaldjes)

Ik ben toen op aanraden van de vk elke dag Vit C bruistablet 1000mg gaan slikken en Cranberry Monarda van A vogel, dit ter ondersteuning van mijn blaasfunctie. Ik heb vaak blaasontsteking tijdens de zwangerschap, dit werkt goed.

Deel Deze Pagina